gebruik seniorenbiljet

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
WALTER

gebruik seniorenbiljet

Bericht door WALTER »

Ik ben nieuw op dit forum, en heb volgende vraag: ik zou graag eens met de trein naar Luxemburg stad gaan, en heb volgend scenario voor ogen:
Ik ben 65, en neem een seniorenbiljet van antwerpen naar arlon retour. Tegelijk koop ik een biljet van arlon tot luxemburg retour. Als we in arlon aankomen, blijf ik gewoon op de trein zitten.
Kan dit? Mag dit?
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: gebruik seniorenbiljet

Bericht door groentje »

Dat mag gewoon. Het goedkope grenskaartje is naar verluidt wel alleen maar in Arlon zelf te koop, dus niet op de trein of in Antwerpen. En hoewel daar de regels zeggen dat het niet mag gecombineerd worden met een ander Belgisch traject, betwijfel ik of er iemand zal op reageren mocht je het wel doen. Desnoods ben je maar uitgestapt in Aarlen, en heb je daar onmiddellijk de eerstvolgende trein genomen naar Luxemburg, toevallig de trein waarmee je bent gekomen :mrgreen:
Trammist

Re: gebruik seniorenbiljet

Bericht door Trammist »

Lijkt me geen probleem. Dat is dan €5 voor het seniorenbiljet + 2x €10 voor het grensbiljet. In totaal €25

Ik heb zelf iets gelijkaardigs gedaan in augustus dit jaar. GoPass tot Arlon, en een internationaal biljet Arlon-Bettembourg (grens Luxemburg-Frankrijk) toen ik naar Zwitserland reisde. En die extra biljetten had ik die ochtend in Antwerpen-Berchem gekocht.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: gebruik seniorenbiljet

Bericht door Paul »

Als je niet gehaast bent, is er nog een goedkopere oplossing.
Met een seniorenbiljet naar Athus, en vanuit Athus met een CFL-trein naar Luxemburg.
Kostprijs € 5,20 (seniorenbiljet) + € 4,00 (CFL Dagesbilljee, een dag geldig op heel het Luxemburgse net, kan je in Athus bij de Luxemburgse treinbegeleider kopen) = € 9,20...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
rvdborgt
Berichten: 4322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: gebruik seniorenbiljet

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Dat mag gewoon. Het goedkope grenskaartje is naar verluidt wel alleen maar in Arlon zelf te koop, dus niet op de trein of in Antwerpen.
Dat klopt. Maar als je in een weekend gaat, kun je ook gewoon een weekendretour Arlon - Luxemburg kopen, voor ca. 12 euro. Dat kan ook in Antwerpen.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie