BEGELEIDERSKAART GEHANDICAPTEN

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
ELEWOUT

BEGELEIDERSKAART GEHANDICAPTEN

Bericht door ELEWOUT »

Op de productfiche van de NMBS-Europe in dit verband staat vermeld dat de heen- en terugbiljetten naar Nederland nog slechts 2 dagen geldig zijn . Het biljet afgeleverd voor de begeleider van de gehandicapte geeft blijkbaar bij het afdrukken automatisch een geldigheidsduur van 2 dagen op en is enkel combineerbaar met een heen- en terugreis .

Wat met een Benelux week-endbiljet ( altijd heen en terug ) dat je voor de heenreis op vrijdag en voor de terugreis op zondag wil gebruiken?
Toch weinig logisch dat begeleider zijn terugreis in dit geval moet betalen ( buiten de geldigheidsduur van de 2 dagen) of bestaat hier een oplossing voor ?
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BEGELEIDERSKAART GEHANDICAPTEN

Bericht door rvdborgt »

ELEWOUT schreef:Op de productfiche van de NMBS-Europe in dit verband staat vermeld dat de heen- en terugbiljetten naar Nederland nog slechts 2 dagen geldig zijn . Het biljet afgeleverd voor de begeleider van de gehandicapte geeft blijkbaar bij het afdrukken automatisch een geldigheidsduur van 2 dagen op en is enkel combineerbaar met een heen- en terugreis .

Wat met een Benelux week-endbiljet ( altijd heen en terug ) dat je voor de heenreis op vrijdag en voor de terugreis op zondag wil gebruiken?
Toch weinig logisch dat begeleider zijn terugreis in dit geval moet betalen ( buiten de geldigheidsduur van de 2 dagen) of bestaat hier een oplossing voor ?
Twee enkele reizen voor de gratis begeleider. In de productfiches staat dat tickets voor de begeleider als enkele reis boekbaar zijn; verder zie ik trouwens geen beperking op de tickets die je daarmee in combinatie kunt gebruiken.

Groetjes,
Rian
ELEWOUT

Re: BEGELEIDERSKAART GEHANDICAPTEN

Bericht door ELEWOUT »

Volgens productfiche blijkbaar toch verplicht heen en terug; zie bij "reisvoorwaarden" op de site
http://alg-voorw.b-rail.be/insite_nl/be ... a48272f267

Waarom dat men dan bij " geldigheidsduur " het heeft over een enkele reis is mij inderdaad een raadsel...
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BEGELEIDERSKAART GEHANDICAPTEN

Bericht door rvdborgt »

ELEWOUT schreef:Volgens productfiche blijkbaar toch verplicht heen en terug; zie bij "reisvoorwaarden" op de site
http://alg-voorw.b-rail.be/insite_nl/be ... a48272f267

Waarom dat men dan bij " geldigheidsduur " het heeft over een enkele reis is mij inderdaad een raadsel...
Ah juist - ik zat in de fiche onder "Europese verminderingen" te kijken...

Ik vermoed dat ze bij een update van dat document zijn vergeten aan te passen dat het geen verplicht retour meer is. Waarom zou er in de recentste update (de blauwe tekst) anders een enkele reizen worden vermeld? Overigens, als er geen enkele reizen kunnen worden afgegeven, dan kun je ook 2 retours (voor verschillende data) voor de begeleider vragen. Ze zijn toch gratis...

De versie die voor de reiziger geldt, staat tegenwoordig overigens hier:
http://www.b-europe.com/Reizen/Praktisc ... ductfiches

(Niet echt lekker bruikbaar, maar dat zijn dus de teksten die gelden.)

Groetjes,
Rian
Plaats reactie