Een vraagje voor de SNCF-specialisten onder ons: welke treinen kan ik in Frankrijk nemen met een doodgewoon NRT-ticket? Alles minus TGV? Of zijn er nog treinsoorten die onder IRT/Global Preis/... vallen? Ik zou met een NRT willen reizen om onder die verdomde blauwe, rode, mauve, en weet ik veel welke andere 'uurkleuren' onderuit te geraken, want daar krijg ik grijs haar van.
En nog een extra vraagje: hoe kan ik in vredesnaam op de website van de SNCF mijn reiswensen zo opgeven dat er geen TGV bij de resultaten verschijnt? Ik gebruik nu de functie van Bahn.de om alle verbindingen te laten zien zonder 'ICE', maar dat lijkt me eerder een lapmiddel.
NRT Frankrijk
Re: NRT Frankrijk
Alles zonder globale prijzen. Dus TER en sommige Intercités - niet zo handig dat de Téoz nu ook onder Intercités vallen.jotie schreef:Een vraagje voor de SNCF-specialisten onder ons: welke treinen kan ik in Frankrijk nemen met een doodgewoon NRT-ticket? Alles minus TGV? Of zijn er nog treinsoorten die onder IRT/Global Preis/... vallen? Ik zou met een NRT willen reizen om onder die verdomde blauwe, rode, mauve, en weet ik veel welke andere 'uurkleuren' onderuit te geraken, want daar krijg ik grijs haar van.
Dat is geen lapmiddel: de SNCF-planner is gewoon prut. Je kunt daar alleen een via-station opgeven om zo routes of treinen af te dwingen via een station waar de TGV niet stopt. Helaas is dat niet altijd afdoende.jotie schreef:En nog een extra vraagje: hoe kan ik in vredesnaam op de website van de SNCF mijn reiswensen zo opgeven dat er geen TGV bij de resultaten verschijnt? Ik gebruik nu de functie van Bahn.de om alle verbindingen te laten zien zonder 'ICE', maar dat lijkt me eerder een lapmiddel.
De SNCF gebruikt tegenwoordig op de achtergrond weliswaar Hacon-software, maar met dezelfde front-end en beperkingen (niet te veel overstaps!) als voorheen
Groetjes,
Rian
Re: NRT Frankrijk
Het kan nog erger. Ga eens op de website van RENFE kijken...rvdborgt schreef:Dat is geen lapmiddel: de SNCF-planner is gewoon prut. Je kunt daar alleen een via-station opgeven om zo routes of treinen af te dwingen via een station waar de TGV niet stopt. Helaas is dat niet altijd afdoende.
De SNCF gebruikt tegenwoordig op de achtergrond weliswaar Hacon-software, maar met dezelfde front-end en beperkingen (niet te veel overstaps!) als voorheen
Re: NRT Frankrijk
RENFE is inderdaad nog erger, maar dat is geen geldig excuus voor de SNCF om ook slecht werk af te leveren.