Voortdurend uitgelogd op forum

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Steve »

Ik heb al lange tijd het probleem dat ik voortdurend uitgelogd ben op het forum.

Het lijkt meestal voor te komen als ik vanaf een ander toestel naar het forum ga dan tijdens het vorige bezoek, in het bijzonder van mobiel (Chrome op Android) naar vast (Chrome op pc) en omgekeerd.

Meestal ben ik bij het openen van het forum al meteen uitgelogd, maar het gebeurt ook wel dat het plots gebeurt, tijdens het wisselen van de ene naar de andere pagina van een topic.

Nochtans vink ik steeds het vakje "ingelogd blijven" aan en verder zijn er ook helemaal geen cookieproblemen (is ook de enige site waarmee ik dit probleem heb).

Zijn er nog anderen die dit hebben?

Schaap, enig idee wat er aan de hand is? Ergens een probleem, of een verkeerd instelling die zorgt dat je automatisch uitgelogd wordt als je vanaf een ander toestel naar het forum probeert te gaan?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2623
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door trainfreak »

Ik heb dit ook.
En ik maak geen gebruik van een ander toestel/computer om HGBTF te bekijken.
Ik heb dit wel eens gedaan, misschien dat het toch daarmee iets te maken zou hebben?

Ik ben wel altijd uitgelogd als ik het forum bezoek.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Bordensteker »

Tot voor een aantal maanden geleden logde ik na elk bezoek uit.
Op een gegeven moment ben ik gebruik gaan maken van de mogelijkheid om ingelogd te blijven. Toen had ik ook een tijd die ervaring: toch telkens bij het begin van het volgende bezoek uitgelogd blijken te zijn terwijl ik de voorgaande keer wél het vakje aangevinkt had om ingelogd te blijven.
Het heeft echt even geduurd voordat ik toen me realiseerde dat je het forum dan ook wel op de juiste aangepaste manier moet verlaten: gewoon naar de homepage van je browser gaan of naar een andere website, of je browsertabblad sluiten, whatever, maar niet op "afmelden" klikken.

Ik neem echter aan dat jullie veel meer dan ik "computer-literate" zullen zijn, en dat het dus iets anders zal zijn. Bovendien is hier blijkbaar sprake van dat het niet altijd zo is. Dan is mijn opmerking misschien nog wél nuttig voor anderen. Tenslotte is alle begin moeilijk!
En anders is het dan maar niet ter leringh, maar wel ter vermaeck!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Steve »

Vanzelfsprekend meld ik me niet af bij het verlaten van het forum, en ik veronderstel dat dat ook voor trainfreak geldt. :wink:
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Bordensteker »

Op de pagina “forumindex” staat onderaan naast het vakje “aanmelden” de optie “Bij elk bezoek mij automatisch aanmelden”.
ScreenShot00097.jpg
ScreenShot00097.jpg (14.91 KiB) 26073 keer bekeken
Welnu: er kan alleen maar sprake zijn van “aanmelden” als je daarvoor “afgemeld” bent. Dus dat afmelden bleef ik gewoon doen als voorheen, en ik vond het dus vreemd dat het automatisch “aanmelden” niet gebeurde! Logisch toch?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2623
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door trainfreak »

Bordensteker schreef:Op de pagina “forumindex” staat onderaan naast het vakje “aanmelden” de optie “Bij elk bezoek mij automatisch aanmelden”.
ScreenShot00097.jpg
Welnu: er kan alleen maar sprake zijn van “aanmelden” als je daarvoor “afgemeld” bent. Dus dat afmelden bleef ik gewoon doen als voorheen, en ik vond het dus vreemd dat het automatisch “aanmelden” niet gebeurde! Logisch toch?
Dat aanmelden gebeurd automatisch wanneer je het forum bezoekt.
Als je uitlogt en dan opnieuw het forum bezoekt ga je normaal zelf opnieuw moeten inloggen.
Wanneer dat vakje aanstaat en je bezoekt een andere website (zonder uit te loggen), en je gaat na enkele uren terug naar HGBTF dan zou je nog altijd aangemeld moeten staan, en dat is nu net niet het geval.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Steve »

Bordensteker schreef:Op de pagina “forumindex” staat onderaan naast het vakje “aanmelden” de optie “Bij elk bezoek mij automatisch aanmelden”.
ScreenShot00097.jpg
Welnu: er kan alleen maar sprake zijn van “aanmelden” als je daarvoor “afgemeld” bent. Dus dat afmelden bleef ik gewoon doen als voorheen, en ik vond het dus vreemd dat het automatisch “aanmelden” niet gebeurde! Logisch toch?
Standaard log je in bij elk bezoek. Door dat vakje aan te vinken, wordt er een zogenaamde cookie gecreëerd, waardoor je gegevens onthouden worden voor een volgend bezoek en je dus automatisch ingelogd wordt.

Zou je het niet aanvinken, dan ben je ingelogd tot je de site verlaat (of misschien tot je je browser sluit).

Met de link "afmelden" ga je je daarentegen voortijdig en handmatig afmelden, dus nog terwijl je je op de site bevindt. Met name handig als je computer bijvoorbeeld ook door anderen gebruikt wordt. Die specifieke handeling "overrulet" dus bij wijze van spreken het aanvinken van het vakje dat je ingelogd wil blijven.

Maar het probleem is dus dat je ook bij het aanvinken van dat vakje (= cookie creëren) en hoewel er helemaal geen handmatig afmelden gedaan wordt, je toch zeer regelmatig eruit gezwierd wordt.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door kika »

Ik heb dat probleem niet, gebruik ook verschillende browserprofielen en apparaten. Hebben jullie misschien antivirus, instellingen in de browser of andere,… die cookies verwijderen?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2623
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door trainfreak »

kika schreef:Ik heb dat probleem niet, gebruik ook verschillende browserprofielen en apparaten. Hebben jullie misschien antivirus, instellingen in de browser of andere,… die cookies verwijderen?
Alle andere forums werken bij mij wel nog.
Het is enkel HGBTF waar ik deze problemen bij heb.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Glodenox »

Ik heb dit probleem hier ook nog niet tegengekomen tot nu toe. Als je echt zeker bent dat er geen probleem is met je cookie-instellingen, is het mogelijk is de sessie-tabel van phpBB deels corrupt geraakt. Dat zou verklaren waarom sommige mensen problemen hebben en andere niet.
Een "ANALYZE TABLE phpbb_sessions" SQL-query (naam van tabel kan verschillen) kan snel aangeven of alles in orde is. Indien dit niet zo is, kan een "REPAIR TABLE phpbb_sessions" het normaal gezien wel oplossen. Indien dat weigert goed te werken kan je overwegen om de sessie-tabel helemaal leeg te maken (dan moet iedereen de eerste keer wel terug inloggen) met "TRUNCATE TABLE phpbb_sessions".
Als er geen fouten zijn, kan je wel nog een "OPTIMIZE TABLE phpbb_sessions" doen, dat kan nooit kwaad als de tabel niet corrupt is. Maar ik denk niet dat het echt problemen zou kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Steve »

Aangezien ik duidelijk niet de enige ben met het probleem, heb ik alvast Schaap per PB op dit topic gewezen. Hopelijk kan hij iets doen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22491
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Steven »

Ik heb er geen last van. Maakt niet uit of ik nu via laptop of gsm surf.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Bibke »

trainfreak schreef:
Bordensteker schreef:Op de pagina “forumindex” staat onderaan naast het vakje “aanmelden” de optie “Bij elk bezoek mij automatisch aanmelden”.
ScreenShot00097.jpg
Welnu: er kan alleen maar sprake zijn van “aanmelden” als je daarvoor “afgemeld” bent. Dus dat afmelden bleef ik gewoon doen als voorheen, en ik vond het dus vreemd dat het automatisch “aanmelden” niet gebeurde! Logisch toch?
Dat aanmelden gebeurd automatisch wanneer je het forum bezoekt.
Als je uitlogt en dan opnieuw het forum bezoekt ga je normaal zelf opnieuw moeten inloggen.
Wanneer dat vakje aanstaat en je bezoekt een andere website (zonder uit te loggen), en je gaat na enkele uren terug naar HGBTF dan zou je nog altijd aangemeld moeten staan, en dat is nu net niet het geval.
Ik moet me nooit inloggen. Enkel wanneer in de link in de mail naar treinforum i.p.v. HGBTF verwijst.
Ik bekijk HGBTF ook via PC, Laptop en Androïd.

Maar kijk zeker dat de URL in de adresbalk begint met "http://www.hgbtf.net/" en niet met "http://www.treinfforum.net/"
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Tijgernoot »

Het ligt aan Chrome en er is voorlopig niets aan te doen.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Voortdurend uitgelogd op forum

Bericht door Bibke »

Tijgernoot schreef:Het ligt aan Chrome en er is voorlopig niets aan te doen.
Je gebruikt toch geen opruimprogramma à la CCleaner bij het afsluiten van uw PC en/of Browser?
Dan worden de paswoorden gewist.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie