Foto's plaatsen lukt niet.

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Plaats reactie
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Treinenman »

Ik kan geen foto's op hgbtf plaatsen. Ik kan ze niet op de goede grootte krijgen.
Waarom is er een maximaal formaat om foto's te plaatsen?
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Steven »

Dit is om de server te beschermen. Als iedereen foto's plaatst op de grootste resolutie dan gaat dit ten koste van de vlotte werking van het forum.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Treinenman »

Dat is dan jammer, want ik heb ze 3 keer verkleind en nog niet 'klein' genoeg volgens de site. Ik zet ze dan liever op Facebook, dan hoef ik ze niet te verkleinen. Ook gaat de kwaliteit van foto's achteruit door (veel) te verkleinen.
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Steven »

ik test even met een foto van een prachtauto, die ik hier al eerste op mijn computer heb staan. Wat een bestand geeft van 1,34 MB, wat niet zo klein is en dat lukt perfect.
Bijlagen
FordMustang-Reveal_01.jpg
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door LS Models »

Je kan je foto's altijd op een externe (foto-)server plaatsen zoals flickr.com Daar krijg je vb. 1TB gratis én moet je dus geen rekening houden met de grootte van je afbeelding.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door profke »

Treinenman schreef:Dat is dan jammer, want ik heb ze 3 keer verkleind en nog niet 'klein' genoeg volgens de site. Ik zet ze dan liever op Facebook, dan hoef ik ze niet te verkleinen. Ook gaat de kwaliteit van foto's achteruit door (veel) te verkleinen.
onder windows is de snelste methode:

rechter muis => send to => email ontvanger. je krijgt dan een email venster, met daarin de (verkleinde) foto's..

Dit gezegd zijnde: is er geen mogelijkheid om de forum software zo in te stellen dat die "alles" ontvangt, maar het verkleint bij het opslaan???

Even snel lezen: hier lijkt dit al te bestaan: http://www.phpbb.nl/forums/viewtopic.php?f=95&t=59768
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Treinenman »

De foto's van de HLE 13 in Lier staan op de Facebook-pagina van hgbtf.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Shrek »

Treinenman schreef:Dat is dan jammer, want ik heb ze 3 keer verkleind en nog niet 'klein' genoeg volgens de site. Ik zet ze dan liever op Facebook, dan hoef ik ze niet te verkleinen. Ook gaat de kwaliteit van foto's achteruit door (veel) te verkleinen.
Op zich interessante foto's, maar toch ook weer niet van die aard dat ze in een resolutie van 3000px moeten staan? Facebook verkleint ze trouwens ook naar 670*500px, dus je wint niets met ze daar te zetten.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Treinenman »

Ja, maar op FB lukt het wel, op dit forum niet.
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Steven »

Dat lukt toch perfect gezien mijn voorbeeld toch zichtbaar is??
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Schaap »

Met de nieuwe forumsoftware (phpBB3.1) worden foto's bij het uploaden automatisch geschaald tot maximale afmetingen (1.200x1.200px). Je hoeft je afbeeldingen dus niet te verkleinen voor je deze upload. De bestandsgrootte is wel beperkt tot 3MB per foto.

Ik moedig aan jullie foto's op het forum zelf te uploaden, dat gaat sneller dan de meeste externe diensten en de weergave is mooier in de berichten...
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Meesterpeter »

Zoals Steven al aangeeft, verkleinen hoeft de kwaliteit niet te beinvloeden. Maar ligt sterk aan het gebruikte programma of dit ook echt zo is...

Ik maak vanzelfsperekend eerst een copy foto.
Ik gebruik onder Windows 7 de rechter muisknop en ga naar "bewerken" .
Dan kom ik terecht in "paint"
In "formaat", links bovenaan, kies ik voor pixels en verklein de foto naar 700 x... of 650 x...
Opslaan en klaar om te plaatsen alhier.

Veel suc6
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: RE: Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Davy »

Schaap schreef:Met de nieuwe forumsoftware (phpBB3.1) worden foto's bij het uploaden automatisch geschaald tot maximale afmetingen (1.200x1.200px). Je hoeft je afbeeldingen dus niet te verkleinen voor je deze upload. De bestandsgrootte is wel beperkt tot 3MB per foto.

Ik moedig aan jullie foto's op het forum zelf te uploaden, dat gaat sneller dan de meeste externe diensten en de weergave is mooier in de berichten...
Wel opletten met foto's waar copyright opzit!
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen lukt niet.

Bericht door Schaap »

Dat spreekt uiteraard voor zich en staat ook zo in onze "12 geboden"

De foto's die gebruikers zelf uploaden zullen in de regel altijd foto's zijn waarvan de gebruiker eigenaar is of de rechten heeft dit te reproduceren. In elk geval mogen in geval van inbreuken deze steeds gemeld worden aan het team!
Plaats reactie