schermbtreedte

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

schermbtreedte

Bericht door overweg13 »

Dag,

Dat bepaalde topics nu zo breed uitgesmeerd worden dat ik moet schuiven van links naar rechts om ze te kunnen lezen, heeft dat met mijn instellingen te maken of met die van het forum?
Het is me opgevallen in het topic "Nekkerspoel".
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Dit heeft te maken met de (te) grote foto's
Laatst gewijzigd door e49memling op 02 dec 2006, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Ok, bedankt!
Met vriendelijke groet

overweg13
Wover

Bericht door Wover »

Een scherm is opgebouwd uit pixels, een pixel is het kleinste puntje op je scherm (eigenlijk is dat een dot, maar daar moet je u niets van aantrekken :P).

Dan kan je op je scherm de resolutie aanpassen, zodat er bv int breed 640 of 800 of 1024 of 1280 pixels opkunnen. Volgens de 4:3 ratio heb je dan volgende resoluties:

640 * 480
1024 * 768
1280 * 1024
(en nog enkele andere minder gebruikte).

Als je een foto niet volledig kan zien, wil dat zeggen dat de resolutie van je scherm kleiner is dan die van de foto, als je 1024 * 768 hebt en er staat een foto van een groter formaat, dan zal je dus moeten schuiven.

Ik vermoed dat je resolutie op 1024 * 768 staat, dus kan je eigenlijk maximaal foto's van 800 * 600 zien (omdat er ook nog een balkje links staat van usernames e.d.).

De meeste foto's die hier geplaatst worden zijn 800 * 600 of 1024 * 768, maar bij die laatste zal je dus moeten schuiven.

Ik stel voor dat je ofwel je resolutie verhoogt, ofwel een groter scherm koopt, want als je bv met een 15" werkt en dan je resolutie op het hoogste zet, dan zal het onleesbaar worden. En als je dan nog met een CRT werkt (zo'n grote blok, geen plat), dan zal je vernieuwingsrate te klein worden, bv 60Hz, en dan krijg je irritante flikkeringen.

Ik hoop dat je iets aan mijn uitleg gehad hebt.

Ter info, moest je bv nog met een 15" CRT zitten, tegenwoordig kan je tweedehands een 17" CRT voor 25 euro kopen en een 19" voor 40 euro ongeveer.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Bedankt voor de uitleg, Wover, maar wat ik niet begrijp is dat dit probleem zich nog nooit eerder voorgedaan heeft, en ik ben toch actief op nogal wat fora.
Met vriendelijke groet

overweg13
Wover

Bericht door Wover »

mja, sommige leden hier vegen hun voeten eraan wat foto's betreft en doen de moeite niet om ze te verkleinen, waardoor ze in een zeer grote resolutie staan. Zelfs ik moet soms schuiven, met een resolutie van 1280 * 1024 ;)
nicken

Bericht door nicken »

zo'n CRT krijg je praktisch niet meer verkocht,ga eens kijken voor een groter scherm in het containerpark,wat je daar uit haalt hou je niet voor mogelijk,vele stukken van mijn pc's komen van het containerpark,en 2 de hands spullen aangekocht (geheugen,harde schijven)
Wat ze allemaal nie buiten smijten,echt ziekelijk gestoord :shock:
men bureau en bureaustoel idem,zij smijten het er in,en direct derna er uit halen.Zot zijn sommigen,niet gezond meer :shock:
nicken

Bericht door nicken »

overweg13 schreef:Bedankt voor de uitleg, Wover, maar wat ik niet begrijp is dat dit probleem zich nog nooit eerder voorgedaan heeft, en ik ben toch actief op nogal wat fora.
http://www.onlinehelpdesk.be
leg u situatie uit,ze zullen u daar GRATIS verder helpen,zitten nogal veel informaticastudenten en computercraks op
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

nicken schreef:
overweg13 schreef:Bedankt voor de uitleg, Wover, maar wat ik niet begrijp is dat dit probleem zich nog nooit eerder voorgedaan heeft, en ik ben toch actief op nogal wat fora.
http://www.onlinehelpdesk.be
leg u situatie uit,ze zullen u daar GRATIS verder helpen,zitten nogal veel informaticastudenten en computercraks op
Is inderdaad vaak de eerste hulp bij computerongevallen. Als je dat vergelijkt met de service die Microsoft biedt...
Met vriendelijke groet

overweg13
nicken

Bericht door nicken »

overweg13 schreef:
nicken schreef:
overweg13 schreef:Bedankt voor de uitleg, Wover, maar wat ik niet begrijp is dat dit probleem zich nog nooit eerder voorgedaan heeft, en ik ben toch actief op nogal wat fora.
http://www.onlinehelpdesk.be
leg u situatie uit,ze zullen u daar GRATIS verder helpen,zitten nogal veel informaticastudenten en computercraks op
Is inderdaad vaak de eerste hulp bij computerongevallen. Als je dat vergelijkt met de service die Microsoft biedt...
Microsoft,is veel betalen en zeer weinig service,ook al zit je met een legaal spul
Tja,ben blij dat ik wa meer met linux werk nu,kan je evenveel mee doen,en zelf meer,enkel gamen niet (dan steek ik mijne windows nog eens in route).Menne distributie : SUSE 10.1 kostprijs (10 €),inde winkel normaal 53 € (goed alternatief voor windows,enkel wa willen bijleren
Ik heb ook al veel problemen kunenn oplossen op da forum daar,in plaats van 100 d'n euros uit te geven aan pcboer,die in principe niks doet,en met 10 pc's te gelijk bezig is
Plaats reactie