Die beresterke 23.

Alles over goederenvervoer in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9369
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek » 20 apr 2006, 21:15

daarvoor moeten ze dus reeks 14 kopen :wink: ik zie liefst een taurus of traxx ms, maarja dat is dromen :roll:
en als ze niks kopen dan rijdt de concurrentie over dat spoor he :wink:


Jonathan

Bericht door Jonathan » 20 apr 2006, 21:21

Shrek schreef:daarvoor moeten ze dus reeks 14 kopen :wink: ik zie liefst een taurus of traxx ms, maarja dat is dromen :roll:
en als ze niks kopen dan rijdt de concurrentie over dat spoor he :wink:
Het leven is hard, hé :!: Nu met de concurrentie, ze zijn niet meer alleen :cry: :cry: :cry:

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9369
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek » 20 apr 2006, 21:35

die concurrentie rijdt daarom niet noodzakelijk met lelijke treintjes hoor :wink:

Gebruikersavatar
Elgar
Berichten: 611
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar » 20 apr 2006, 21:38

Jonathan schreef:
Steven schreef: die is wa jonger he al zijn dat origineel ook 25-ers he maar ze zijn pas later 25.5 geworden
En ze hebben die daan ook een ander nummer gegeven :?:
Hier heb je het volledige overzicht:
  • 2515 = 125.015 --> 2551
    2516 = 125.016 --> 2552
    2517 = 140.001 = 125.101 --> 2553
    2518 = 140.002 = 125.102 --> 2554
    2519 = 140.003 = 125.103 --> 2555
    2520 = 140.004 = 125.104 --> 2556
    2521 = 140.005 = 125.105 --> 2557 --> 2504 (II)
    2504 = 125.004 --> 2557(II)
    2522 = 140.006 = 125.106 --> 2558

    --> = verbouwing
De zes locomotieven van het type 140 hadden een andere overbrenging waardoor ze 140 km/h konden. Eind jaren 60 kregen deze echter al een gewone overbrenging en werden het type 125.100 en was er eigenlijk geen verschil meer met het type 125. Bij de nieuwe nummering werden ze dan ook allebei de 'reeks 25'.

De oorspronkelijke 2557 had een ongeval, daarom heeft men de 2504 verbouwd tot tweespanningslocomotief 2557(II).
De 2557 heeft men ook hersteld, maar dan als éénspanningsloc en werd dan de 2504 (II).

Jonathan

Bericht door Jonathan » 20 apr 2006, 21:44

Bedankt :!:

Maar nu terug naar het onderwerp, de HLE 23, Brugge is er een echt paradijs voor.

Greg

Bericht door Greg » 20 apr 2006, 22:08

Jonathan schreef:de HLE 23, Brugge is er een echt paradijs voor.
Die zitten gewoon overal de 23 ! Ze is van in Oostende tot Arlon te zien om maar een voorbeeld te geven. Op bijna alle 3KV lijnen vind je die terug. :P

Jonathan

Bericht door Jonathan » 20 apr 2006, 22:18

Greg schreef:
Jonathan schreef:de HLE 23, Brugge is er een echt paradijs voor.
Die zitten gewoon overal de 23 ! Ze is van in Oostende tot Arlon te zien om maar een voorbeeld te geven. Op bijna alle 3KV lijnen vind je die terug. :P
Ja, maar in brugge staan ze soms met 6 op een rij, dan staan er daar nog drie naast en dan nog alles wat er aan doorrijdt. Nergens zoveel 23ers te zien als daar. Aan de andere kant wel jammer, want bijna geen 26, 25 en al die andere die zich ook met cargo bezig houden.

Greg

Bericht door Greg » 20 apr 2006, 22:21

Moet je eens naar Antwerpen-noord gaan.
Staan soms 2 rijen met een 10tal hle23. :lol:

Jonathan

Bericht door Jonathan » 20 apr 2006, 22:24

Greg schreef:Moet je eens naar Antwerpen-noord gaan.
Staan soms 2 rijen met een 10tal hle23. :lol:
Ik vraag mij soms af welke er nog rondrijden :lol:

SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be » 21 apr 2006, 11:43

De laatste weken wordt Kortijk ook bekogeld met 23'ers!
de 2322 die prachtig gereviseerd is wordt er zelfs voor rangeringen gebruikt!
Er zijn er zeker een 6tal die rondbollen in het Kortrijkse, waar er vroeger geen waren!

't Seinerke
Berichten: 272
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke » 21 apr 2006, 14:30

Die 20'ers & 26'ers zie je toch elk een keer of vier per dag passeren in het Brugse.

Maar wat ik me afvraag,

sinds een klein jaar zie ik in Brugge geen enkele 13 meer goederentreinen slepen.

Heeft dit te maken met een tekort aan 13'en?

Weet er iemand nummers van goederentreinen die halverwege de rit een locwissel krijgen (bv van 23 nr 13)?

Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke » 22 apr 2006, 19:08

Vandaag stonden er in Brugge inderdaad weer zes 23's afgesteld op hetzelfde kopspoor! :wink:
Een andere 23 was dan drie rongenwagens beladen met balast (voor Infrabel) aan het rangeren!

Jonathan

Bericht door Jonathan » 23 apr 2006, 10:19

Ik heb daar dan ook de 1208 gezien. Die HLE 12ers zie je er anders ook nooit :!:

Plaats reactie