REGELS DIE JE BEST EENS KAN LEZEN. DE 12 GEBODEN

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Gesloten
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

REGELS DIE JE BEST EENS KAN LEZEN. DE 12 GEBODEN

Bericht door Steven »

Hier wil ik volgende regels nog eens aanhalen die de meeste mensen hier graag gebruikt zien.

1. Taalgebruik: zorg er voor dat je leesbare teksten gebruikt. Waarin vloeken, racisme en andere verwijten geen plaats hebben. Verkeerd taalgebruik zal verwijderd worden indien dit niets bijbrengt aan het forum.
2. Gebruik een duidelijke TITEL, nietszeggende titels wekken enkel ergernis op.
3. Gebruik geen aanstootgevende avatar.
4. Het gebruik van onjuiste informatie om mensen te misleiden (ook al is het maar als grap, 1 april valt maar 1 keer per jaar).
5. bij bepaalde info die je via via vernomen hebt plaats je best een bron bij (krant, website, ....)
6. We zitten hier niet op een forum om enkel andere mensen af te breken. Het gaat over treinen en al wat er bij komt kijken.
7. Gebruik soms eens de zoekfunctie, het kan zijn dat een bepaald onderwerp al bestaat en vul daar aan met jouw bericht alvorens een nieuw onderwerp te openen.
8. Respecteer elkaar, en indien er toch onvermijdenlijke niet-treingerelateerde dicussies volgen, begin dan niet met modder te gooien op het forum, maar praat dit beleefd uit via pb.
9. Let op met welke foto's je plaats, bepaalde zaken kunnen aanstootgevend zijn, gebruik enkel je eigen foto's of anders met toestemming van de eigenaar.
10. Bepaalde onderwerpen (graffiti, vandalisme, ...) trachten we te voorkomen en zetten we daarom niet te veel in de aandacht.
11. Eens afwijken moet kunnen maar als je ergens een afwijkende commentaar op wil geven maak je best een nieuw onderwerp aan.
12. Spamberichten posten onder de vorm van publiciteit voor product X en Y = ban en verwijderen bericht (lees de verschillende spambots die geregeld URL's plaatsen voor bepaalde sites).



Andere nuttige eenvoudige regels die ik hierboven ben vergeten mag je me altijd doorgeven dan vul ik het lijstje wel aan (menselijke en eenvoudige regels).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: REGELS DIE JE BEST EENS KAN LEZEN. DE 12 GEBODEN

Bericht door Steven »

Beste leden, ik ga dit onderwerp nog eens naar boven halen. Deze 12 geboden moeten we toch trachten te respecteren als we dit forum leuk willen houden.

De laatste dagen waren er een paar onderwerpen waarin met de nodige modder werd gesmeten. Dit zien wij niet graag als moderator-team. Wij zijn hier niet 24/7 actief om alles in de gaten te houden. Wij verwachten dus van iedereen een beetje een volwassen houding ongeacht of je nu 15, 45 of 75 jaar oud bent. Aan de jongere generatie raad ik aan om de zoekfunctie in het forum en op andere websites zoveel mogelijk te gebruiken. Aan de ervaren mensen op het forum kan ik enkel vragen om het nodige geduld aan de dag te leggen. De jongere generatie zijn niet niet noodzakelijk 10-ers of 20-ers trouwens. Ook mensen die op latere lijftijd starten met deze hobby kunnen leek zijn op heel wat vlakken.

Mag ik iedereen dan ook nogmaals vragen om een positieve bijdrage te leveren.

Zonodig verwijderen wij de nodige berichten die totaal niet relevant zijn.
Gesloten