Aankondigingsmails forumabonnementen

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Bordensteker »

Ik merk eveneens dat er helemaal geen aankondigingsmails komen.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Retard »

Klopt, bij mij ook niet, en dit sinds 1 december.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Asterix »

Het forum werkt ook al langere tijd bijzonder traag, zeker 's nachts. Ik meen begrepen te hebben dat dit kan gebeuren wanneer er een back-up wordt genomen maar zoiets duurt toch geen ganse nacht? Ik ken geen enkel ander internetforum dat zo vaak zo traag is bij het openen van topics en plaatsen van berichten.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Bordensteker »

Ik bemerk al geruime tijd dezelfde traagheid. Niet elke keer, maar het is opvallend vaak mis. En dan is het openen van berichten en posten ergerniswekkend traag.

Anderzijds: ik heb juist vannacht nu toch weer eens een aankondigingsmail gekregen.

_________________
zelfs thuis laat hispeed op zich wachten
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Bibke »

Ik krijg nog steeds niets.
Ondertussen heb ik een ander mailadres ingebracht en alle abonnementen verwijderd en bij nieuwe berichten terug aangemaakt, alles zonder resultaat.
Frustrereend.
Je moet telkens per topic, opnieuw zoeken waar je gebleven was met lezen.

Wie kan dat nog aanpassen buiten "Schaap"?
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Steven »

Niemand anders, maar gebruiken jullie de functie "nieuwe berichten bekijken" niet? Daarmee krijg je enkel dat te zien wat nieuw, aangevuld is.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Steve »

Steven schreef:Niemand anders, maar gebruiken jullie de functie "nieuwe berichten bekijken" niet? Daarmee krijg je enkel dat te zien wat nieuw, aangevuld is.
Inderdaad, het kleine oranje icoontje naast elke topictitel.

Vervelender is echter dat mails voor privéberichten kennelijk óók niet verstuurd worden. Ik heb er op die manier al verschillende gemist, temeer daar er ook geen pop-up o.i.d. verschijnt op het forum. Je moet al toevallig de "1 nieuw bericht" bovenaan zien...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Retard »

Jeroen schreef:Het forum werkt ook al langere tijd bijzonder traag, zeker 's nachts. Ik meen begrepen te hebben dat dit kan gebeuren wanneer er een back-up wordt genomen maar zoiets duurt toch geen ganse nacht? Ik ken geen enkel ander internetforum dat zo vaak zo traag is bij het openen van topics en plaatsen van berichten.
Bordensteker schreef:Ik bemerk al geruime tijd dezelfde traagheid. Niet elke keer, maar het is opvallend vaak mis. En dan is het openen van berichten en posten ergerniswekkend traag.
Hier heb ik totaal geen last van. Ik maak mijn spotberichten altijd rond 00:00 in kladblok, en bij het kopiëren krijg ik zelfs meldingen dat ik zo snel na elkaar geen berichten mag plaatsen.
Wat mij wel stoort, is dat het forum af en toe platligt op de nacht van zaterdag op zondag. Niet dat ik er iets op tegen heb dat er updates gedaan worden, maar toch niet dan? De zaterdagavond hebben er meer mensen tijd om te hgbtffen dan op andere nachten. (En de zondag heb ik zelf weinig tijd, getuige mijn onderschrift.)
Steven schreef:Niemand anders, maar gebruiken jullie de functie "nieuwe berichten bekijken" niet? Daarmee krijg je enkel dat te zien wat nieuw, aangevuld is.
Daar heb je wel gelijk in. Vind ik heel gemakkelijk
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Bibke »

Dat is ook wel persoonlijke smaak. Voor mij zijn de mails het handigst omdat ik op de eestvolgende post na dewelket ik gelezen heb, uit kom.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Bibke »

MIVB-reiziger schreef:
Steven schreef:Niemand anders, maar gebruiken jullie de functie "nieuwe berichten bekijken" niet? Daarmee krijg je enkel dat te zien wat nieuw, aangevuld is.
Inderdaad, het kleine oranje icoontje naast elke topictitel.
Aha, dat kende ik nog niet maar de mails zijn voor mij gemakkelijker omdat bij mij in principe enkel mijn mailprogramma open staat.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Steven »

Dat kan ik verstaan. Doch ikzelf ervaar dat eerder als spam en een grote vulling van men mailbox waar belangrijke zaken meer aandacht verdienen.
Als je echt graag die mails wil blijven krijgen raad ik aan schaap hierover aan te spreken met de vraag of er eventueel iets fout gaat met de mailserver of dat er een fout zit in het phpbb systeem.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Bibke »

Ik heb Schaap al gecontacteerd via PB, maar als dat uitligt, ziet hij die mail van die PB ook niet.
Tsja, ik heb altijd veel mails gekregen en ben gewoon om diagonaal te bekijken welke de hoogste prio hebben.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Steven »

ik zit op 4 fora, dat zou mijn mailbox gewoon overbelasten vrees ik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door trainfreak »

Bibke schreef:Ik heb Schaap al gecontacteerd via PB, maar als dat uitligt, ziet hij die mail van die PB ook niet.
Tsja, ik heb altijd veel mails gekregen en ben gewoon om diagonaal te bekijken welke de hoogste prio hebben.
Ik heb die mails ook heel graag.
Ik probeer het forum sowieso wel heel vaak te bekijken, dan is het aantal nieuwe berichten ook niet superhoog.
En als ik dan gedaan heb met lezen, dan klik ik op 'Alle forums als gelezen markeren' (rechts bovenaan de index).
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Aankondigingsmails forumabonnementen

Bericht door Bordensteker »

Om 12u41 kreeg ik weer wel een aankondigingsmail van een nieuw bericht in een topic waar ik geabonneerd op ben.
En verder zijn er sindsdien nog geen nieuwe berichten in andere topics met abonnement, dus, alhoewel één zwaluw nog geen zomer maakt: het zou kúnnen dat het nu terug werkt ...
Plaats reactie