Volgend jaar zal men werken uitvoeren aan de Theunisbrug (dat is de de brug over
het Albertkanaal aan het Sportpaleis), men zal nl de brug verhogen om toe te laten dat
er grotere schepen zou kunnen varen
Naar het schijnt zou tramlijnen 3 en 6 onderbroken worden
Het grootste probleem is hoe men de trams van en naar de stelplaats van Antwerpen-Luchtbal
zal verplaatsen; deze stelplaats zal afgesneden van de rest van het tramnet
Trams naar de stelplaats van Hoboken verplaatsen is zeker geen optie want daar is nu al
geen plaats
Ik vraag me af hoe men dat zal oplossen
Werken aan de Theunisbrug in Antwerpen
Re: Werken aan de Theunisbrug in Antwerpen
Werken aan de brug Noorderlaan even doorzetten, één brug is toch complet voor openbaar vervoer ?apestaart schreef:Volgend jaar zal men werken uitvoeren aan de Theunisbrug (dat is de de brug over
het Albertkanaal aan het Sportpaleis), men zal nl de brug verhogen om toe te laten dat
er grotere schepen zou kunnen varen
Naar het schijnt zou tramlijnen 3 en 6 onderbroken worden
Het grootste probleem is hoe men de trams van en naar de stelplaats van Antwerpen-Luchtbal
zal verplaatsen; deze stelplaats zal afgesneden van de rest van het tramnet
Trams naar de stelplaats van Hoboken verplaatsen is zeker geen optie want daar is nu al
geen plaats
Ik vraag me af hoe men dat zal oplossen
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Werken aan de Theunisbrug in Antwerpen
net zoals bij de werken op de noorderlaanbrug altijd wel een rijstrook vrij was voor het openbaar vervoer, zal deze oude brug misschien ook wel in verschillende fasen verhoogt worden zodat tramverkeer zoveel mogelijk kan blijven rijden
Re: Werken aan de Theunisbrug in Antwerpen
Ik denk dat er daarmee gewacht zal (moeten) worden tot de verlenging over de Italiëlei. Maar het ziet er niet naar uit dat er daar vóór 2012 een schup in de grond zal gaan... Ze zijn soms wel een beetje gek bij De Lijn, maar heus niet achterlijk.
Het kan echter zijn dat ik fout ben, en dan zijn er nog altijd mogelijkheden om openbaar vervoer te organiseren (desnoods zónder trams).
Nu gaat die brug ook weer geen màànden afgesneden worden van alle verkeer, hooguit enkele dagen (of weken), maar ik kan wederom fout zijn...
Als blijkt dat de brug écht làng afgesloten zal worden voor tramverkeer, dan bestaat er een mogelijkheid dat men dagelijks de trams moet vervoeren met vrachtwagens, zoals in de onderstaande foto, maar dat is uiteraard zo'n dure en ingewikkelde bedoening dat men dit geen wekenlang met 50 trams gaat willen doen...
bron: kusttram.eu - forum.
En als het écht niet anders kan, kan men 1. een aantal trams 's nachts gewoon onder de blote hemel aan eindpunten laten rusten, maar dan zal men bewakers moeten inschakelen (vandalisten, graffiti).
2. De "verloren" trams tijdelijk door bussen vervangen.
Het kan echter zijn dat ik fout ben, en dan zijn er nog altijd mogelijkheden om openbaar vervoer te organiseren (desnoods zónder trams).
Nu gaat die brug ook weer geen màànden afgesneden worden van alle verkeer, hooguit enkele dagen (of weken), maar ik kan wederom fout zijn...
Als blijkt dat de brug écht làng afgesloten zal worden voor tramverkeer, dan bestaat er een mogelijkheid dat men dagelijks de trams moet vervoeren met vrachtwagens, zoals in de onderstaande foto, maar dat is uiteraard zo'n dure en ingewikkelde bedoening dat men dit geen wekenlang met 50 trams gaat willen doen...
bron: kusttram.eu - forum.
En als het écht niet anders kan, kan men 1. een aantal trams 's nachts gewoon onder de blote hemel aan eindpunten laten rusten, maar dan zal men bewakers moeten inschakelen (vandalisten, graffiti).
2. De "verloren" trams tijdelijk door bussen vervangen.