De kusttram ondergaat de ene verandering na de andere
De kusttram ondergaat de ene verandering na de andere
Veelal als ik de kusttram neem, hebben ze er wel iets aan veranderd, hier zijn de veranderingen die ik allemaal gezien heb, sinds dat ik hem de eerste keer genomen:
1. Het plaatsen van een derde tussenrijtuig bij de tweedelige trams.
2. Het plaatsen van een ruitenwisser aan de achterkant van de tram (zodat ze er mee achteruit kunnen rijden bij regenweer).
3. Het vervangen van de rolaanduiding vanboven aan de tram door een display (voor aan te duiden naar de tram gaat).
4. Het wegnemen van de koppeling vanachter bij sommige trams en dan ook de lichten vervangen.
5. Het vervangen van de belletjes voor een halteaanvraag mee te doen (eerst waren het ronde, bruine knopen. Nu zijn ze geel, zoals in een bus).
6. Het vervangen van voorbumper en dan vanvoor een bortje met daarop 'kusttram' gehangen, wat ook mooier is.
7. Het hangen van stickers voor aan te tonen waar de rol en kinderwagens kunnen opstappen.
8. Het vervangen van de knoppen om de deuren te openen.
9. Het vervangen van die borden die de haltes en de zone's aanduiden. Dit hebben ze onlangs in de 6036 gedaan, ze hebben nu de volledige reisweg aan ene kant gehangen en hetzelfde aan de andere kant, wel is waar in omgekeerde richting. Niet zoals vroeger, dat aan de ene kant 2 keer Oostende-De Panne stond, en aan de andere kant 2 keer Oostende-Knokke. Het oogt ook mooier.
Het zal allemaal we een belang hebben, maar ze ondergaan toch veel veranderingen. De klassiekskes van de NMBS ondergaan nog niet eens zoveel veranderingen, en zeker niet op zo'n korte tijd.
1. Het plaatsen van een derde tussenrijtuig bij de tweedelige trams.
2. Het plaatsen van een ruitenwisser aan de achterkant van de tram (zodat ze er mee achteruit kunnen rijden bij regenweer).
3. Het vervangen van de rolaanduiding vanboven aan de tram door een display (voor aan te duiden naar de tram gaat).
4. Het wegnemen van de koppeling vanachter bij sommige trams en dan ook de lichten vervangen.
5. Het vervangen van de belletjes voor een halteaanvraag mee te doen (eerst waren het ronde, bruine knopen. Nu zijn ze geel, zoals in een bus).
6. Het vervangen van voorbumper en dan vanvoor een bortje met daarop 'kusttram' gehangen, wat ook mooier is.
7. Het hangen van stickers voor aan te tonen waar de rol en kinderwagens kunnen opstappen.
8. Het vervangen van de knoppen om de deuren te openen.
9. Het vervangen van die borden die de haltes en de zone's aanduiden. Dit hebben ze onlangs in de 6036 gedaan, ze hebben nu de volledige reisweg aan ene kant gehangen en hetzelfde aan de andere kant, wel is waar in omgekeerde richting. Niet zoals vroeger, dat aan de ene kant 2 keer Oostende-De Panne stond, en aan de andere kant 2 keer Oostende-Knokke. Het oogt ook mooier.
Het zal allemaal we een belang hebben, maar ze ondergaan toch veel veranderingen. De klassiekskes van de NMBS ondergaan nog niet eens zoveel veranderingen, en zeker niet op zo'n korte tijd.
Laatst gewijzigd door Jonathan op 23 jun 2006, 21:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat is juist zo tof!
Je moet er eens op letten als je vanachter in de eerste wagon staat. Je ziet dan al die mensen heen en weer schudden en heel vooraan zie je de chauffeur ook heen en weer schudden, alsof hij het voorbeeld geeft hoe de reizigers moeten schudden!
Daarom dat hij ook in het midden van de stuurpost zit, hé!
Je moet er eens op letten als je vanachter in de eerste wagon staat. Je ziet dan al die mensen heen en weer schudden en heel vooraan zie je de chauffeur ook heen en weer schudden, alsof hij het voorbeeld geeft hoe de reizigers moeten schudden!
Daarom dat hij ook in het midden van de stuurpost zit, hé!
Lang niet alles uit de lijst van veranderingen wordt zomaar vervangen om te vervangen.
Als er een knopje stuk is moet men er toch een ander plaatsen, en als de voorraad oude knopkes op is, plaatst men nieuwe (betere) knopkes volgens het nieuw design.
Ook als de tram een keertje een auto opzijduwt kan men ervan profiteren om de voorzijde aan te passen.
Sommige dingen verslijten en worden dan vervangen door een ander systeem, de klassiekjes bij de NMBS zijn al een pak ouder en zullen waarschijnlijk ook al veel veranderingen ondergaan hebben maar misschien niet zo opvallend.
De gemoderniseerde klassiekjes hebben ook al veel verschillende aanpassingen ondergaan na het eerste dat gemoderniseerd is geweest, misschien niet direkt zichtbaar maar toch op technisch vlak misschien.
Als er een knopje stuk is moet men er toch een ander plaatsen, en als de voorraad oude knopkes op is, plaatst men nieuwe (betere) knopkes volgens het nieuw design.
Ook als de tram een keertje een auto opzijduwt kan men ervan profiteren om de voorzijde aan te passen.
Sommige dingen verslijten en worden dan vervangen door een ander systeem, de klassiekjes bij de NMBS zijn al een pak ouder en zullen waarschijnlijk ook al veel veranderingen ondergaan hebben maar misschien niet zo opvallend.
De gemoderniseerde klassiekjes hebben ook al veel verschillende aanpassingen ondergaan na het eerste dat gemoderniseerd is geweest, misschien niet direkt zichtbaar maar toch op technisch vlak misschien.
Ook de achterkant van de kusttrams worden volledig veranderd! De koppeling wordt er verwijderd en de klassieke lichten worden vervangen door leds!
Ik vind dat ze hem er alleen maar lelijker mee gemaakt hebben! Oordeel maar zelf:
Ik vind dat ze hem er alleen maar lelijker mee gemaakt hebben! Oordeel maar zelf:
- Bijlagen
-
- ... en hoe het wordt.
- TK_6003_1x.jpg (38.47 KiB) 12165 keer bekeken
-
- Wat het is ...
- TK_6027_1x.jpg (44.95 KiB) 12167 keer bekeken
Ik hoop dat ze ook een keer iets doen aan de sporen waar dat ding op rijdt. Ik ging een paar dagen geleden naar kneistival, en toen we (met de auto) het stuk tussen Oostende earth explorer en Bredene reden viel mij op hoe slecht de sporen daar wel liggen. Je ziet ze daar zo zwabberen van de ene naar de andere kant.