Nieuwe stelplaatsen in Antwerpen

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
jan_olieslagers

Nieuwe stelplaatsen in Antwerpen

Bericht door jan_olieslagers » 05 okt 2018, 17:51

Verder op https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/03 ... antwerpen/ :

* de nieuwe stelplaats op de luchthaven komt in de plaats van de huidige stelplaats Zurenborg, die sowieso dicht moet in 2021, zo lees ik. Maar wat bedoelt men met "stelplaats Zurenborg"? De grote busstelplaats aan de Draakplaats/Pretoriastraat/Krugerstraat? Of eerder de site van het museum, aan het begin van de Diksmuidelaan? Daar doet De Lijn toch niets meer?

* waar precies op de terreinen van de luchthaven zou de nieuwe stelplaats komen?

* zouden er op die nieuwe stelplaats ook trams komen, of enkel bussen?

(ik kan niet laten te hopen/dromen dat er terug een tram zou gaan rijden om de luchthaven te bedienen, zoals in mijn lang vervlogen kinderjaren. Filmke op mijn netvlies gebrand van tram 16 die aankwam, rustig de reizigers liet uitstappen, en dan stapte de bestuurder uit om, met een simpele trekkoord, de stroomafnemer 180 graden te draaien. Zoiets simpels durft men vandaag niet meer voor te stellen...)
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

kika

Re: Nieuwe stelplaatsen in Antwerpen

Bericht door kika » 05 okt 2018, 21:45

* Stelplaats Zurenborg is bij de Draakplaats, achter de oude gasfabriek. Diksmuidelaan/Gitschotellei is niet meer Zurenborg.
* *Als* ik het juist begrepen had, zou dit richting Krijgslaan komen, tussen luchthaven en voetbalvelden, Luchthavenlei. Zoek eens naar Mortselse gemeenteraadverslagen ofzo, daar staat het misschien wel in.
* Tramstelplaats bij Wijnegem (tegenover Makro) staat er nog geen 10 jaar, ik mag hopen dat dat volstaat en dat er niet een extra tramlijn aangelegd hoeft te worden. Zotte kosten. Wat nog onduidelijk is, is of de tram wordt doorgetrokken in Hoboken richting de Lageweg (andere nieuwe stelplaats). Let wel dat er nog gronden gekocht moeten worden enzo. De uitwerking van al die plannen is dus nog niet voor morgen.

Plaats reactie