Re: Ringtram in Brussel moet files oplossen
Geplaatst: 10 nov 2012, 21:09
Wat die tram naar Ninove betreft, heb ik opgevangen dat die waarschijnlijk niet exact op de N8 zou liggen, maar parallel.
1x per uur zou wel weinig zijn dan ben ik eerder voor een tram om de 20 minuten het is ook zo laat een trein,bus,tram veel rijden en ja zult inderdaad volk aantrekken zolang ze met een deftige dienstregeling afkomen zal dat wel goed komen . ik denk dat die tram echt een succes moet zijn .als ik ze kan gebruiken zal ik dit zeker doen !Shrek schreef:Kijk naar Boechout zou ik zeggen, dat is ook een eindpunt redelijk ver van Antwerpen, maar er komen daar meer dan genoeg tramsStijn91 schreef:Daar hadden ze naar mijn mening vroeger mee moeten afkomen, dat zou dus betekenen dat je 1 rijstrook minder hebt voor auto's per richting voor trams die misschien hoeveel keer per uur gaan rijden, 1x per richting per uur en enkel in de spits meer, als dit de mobiliteitsplannen zijn voor 2020 dan zijn we in dit landje qua mobiliteit heel slecht bezig.
Zoals?overweg13 schreef:Maar aangezien we dagelijks bewijzen dat de auto nooit een efficiënt vervoermiddel kan zijn - ik vergelijk het graag met loslopende varkens in middeleeuwse steden, waar we ons nu vrolijk over maken - zo zullen anderen zich over enkele honderden jaren vrolijk maken over de auto als transportmiddel dat meestendeels stilstond - kan men best zoeken naar andere vormen van mobiliteit, waarin wel een toekomst zit.
Een getrapt systeem (futuristisch, ik geef het toe) met aan de basis kleine, automatische wagentjes die je naar een tram brengen, die je op zijn beurt naar een trein brengt, en dan naar de eindbestemming via trein - tram - wagentje, dat laatste eventueel ook op sporen.Jeroen schreef:Zoals?overweg13 schreef:Maar aangezien we dagelijks bewijzen dat de auto nooit een efficiënt vervoermiddel kan zijn - ik vergelijk het graag met loslopende varkens in middeleeuwse steden, waar we ons nu vrolijk over maken - zo zullen anderen zich over enkele honderden jaren vrolijk maken over de auto als transportmiddel dat meestendeels stilstond - kan men best zoeken naar andere vormen van mobiliteit, waarin wel een toekomst zit.
Eventjes opgezocht, met een trein geraak ik vanuit Ninove in Brussel-Noord op 38 tot 49 min., met de bus vanaf Ninove Centrumlaan loopt dit op tot 1u10 tot 1u20. Een eigen bedding voor een tram, nee dank u niet meer in 2012. Die tram is misschien makkelijk voor mensen die te ver van een het station wonen. Ik noem dat via Denderleeuw gaan geen omweg, als je ziet hoeveel mensen de CR nemen. Zorg voor een extra trein en er zullen nog meer mensen de trein nemen in plaats van de auto.groentje schreef:Ooit waren er zulke futuristische ideeën. Vandaag vraagt men dat mensen meer bewegen, want we worden te lui en te dik. Teveel automatiseren lijkt me dan ook niet gezond, maar soit.
De plannen voor een tram naar Ninove zouden een serieus gat in het spoorwegnet dichten. De omweg die je moet maken via Denderleeuw zorgt ervoor dat je bijna sneller bent met zo'n bus over de N8, ondanks de trage verbinding, de files waar de bus mee in staat, etc. Een tram is echt wel sneller dan een bus, op voorwaarde dat hij in een vrije bedding rijdt (en geen hond die er nog aan denkt om een nieuwe tram niet in vrije bedding te laten rijden), en het aantal haltes niet te overdreven is.
Ik heb niet gezegd dat meer mensen de auto gaan nemen, maar veel gezinnen hebben 2 auto's of meer, veel mensen staan liever in de file dan met het OV naar het werk te gaan. Mensen ruilden vaak hun auto in voor een abonnement voor De Lijn, maar aangezien dat de duur daar ook al vermindert is zullen meer mensen ook dit laten liggen en de auto nemen. Waar die trambedding dan ook moet komen en waar die tram ook moet rijden, ik blijf het een dom idee vinden om daar nog is straten voor open te leggen wat files tot gevolg gaat hebben. Dat is het laatste wat de mensen willen.groentje schreef:Ik vind het nogal defaitistisch, Stijn, dat je gelooft dat steeds meer mensen de auto zullen nemen. Gedurende decennia hebben hele gezinnen het zonder auto gesteld, en zijn ze toch elke dag naar het werk geraakt, naar school, of op stap. De auto werd betaalbaarder, en steeds meer mensen konden zich er het comfort van permitteren, in die mate, dat het comfort bijna weg is, omdat je niet meer vooruit geraakt. Vergeet ook niet, dat de auto steeds minder welkom wordt in de stad, en Brussel in het bijzonder. Zo worden er de komende jaren tientallen parkeerplaatsen afgeschaft in Brussel, krijgen ook bedrijfsparkings het moelijker om een milieuvergunning te krijgen, etc. We zullen gewoon niet anders kunnen dan andere manieren aanbieden om Brussel binnen te kunnen. En laat dat nu net de grote troef zijn van het openbaar vervoer, ze kunnen veel meer mensen op een ruimte-efficiënte manier verplaatsen. Op de ruimte van 1 trambedding kunnen er makkelijk veel meer reizigers verplaatst worden dan op een equivalente rijstrook door auto's. En ze kunnen dat nog sneller ook.
Hoe de route precies moet lopen, is nog niet helemaal duidelijk. Men onderzoekt routes via de N8 (links, rechts of in het midden), maar ook een zuidelijke route via Lennik. Of een combinatie van routes. Een tracé langs een serie dorpen ten noorden van de N8 is afgevallen wegens te langzaam.
Maar soms moet je de mensen niet datgene geven wat ze willen, maar datgene wat ze nodig hebbenStijn91 schreef:Ik heb niet gezegd dat meer mensen de auto gaan nemen, maar veel gezinnen hebben 2 auto's of meer, veel mensen staan liever in de file dan met het OV naar het werk te gaan. Mensen ruilden vaak hun auto in voor een abonnement voor De Lijn, maar aangezien dat de duur daar ook al vermindert is zullen meer mensen ook dit laten liggen en de auto nemen. Waar die trambedding dan ook moet komen en waar die tram ook moet rijden, ik blijf het een dom idee vinden om daar nog is straten voor open te leggen wat files tot gevolg gaat hebben. Dat is het laatste wat de mensen willen.
Ik wil is weten hoelang die tram er over zal doen en hoe ze de werken voor die trambedding willen doen, want ofwel ga je meer mensen via de E40 sturen door de werken aan een eigen trambedding en ga je zo meer files hebben op de E40 die nu al vanvoor Aalst vaststaan. Via bus (ik vrees ervoor) zie ik ook niet meer mensen naar Brussel gaan en trein (kan capaciteit op dit moment niet aan als er meer mensen met trein naar Brussel willen door de werken).Shrek schreef:Maar soms moet je de mensen niet datgene geven wat ze willen, maar datgene wat ze nodig hebbenStijn91 schreef:Ik heb niet gezegd dat meer mensen de auto gaan nemen, maar veel gezinnen hebben 2 auto's of meer, veel mensen staan liever in de file dan met het OV naar het werk te gaan. Mensen ruilden vaak hun auto in voor een abonnement voor De Lijn, maar aangezien dat de duur daar ook al vermindert is zullen meer mensen ook dit laten liggen en de auto nemen. Waar die trambedding dan ook moet komen en waar die tram ook moet rijden, ik blijf het een dom idee vinden om daar nog is straten voor open te leggen wat files tot gevolg gaat hebben. Dat is het laatste wat de mensen willen.
Als ze de bus niet willen nemen, en de trein niet kunnen nemen, wat suggereer je dan eigenlijk? Ik krijg meer en meer de indruk dat je wil vermijden dat de heren automobilisten op de N8 gehinderd worden door de aanleg van de trambedding, waar je impliciet eigenlijk wel voor pleit. Want met auto, bus en trein lukt het niet, zeg je zelf.Stijn91 schreef: Ik wil is weten hoelang die tram er over zal doen en hoe ze de werken voor die trambedding willen doen, want ofwel ga je meer mensen via de E40 sturen door de werken aan een eigen trambedding en ga je zo meer files hebben op de E40 die nu al vanvoor Aalst vaststaan. Via bus (ik vrees ervoor) zie ik ook niet meer mensen naar Brussel gaan en trein (kan capaciteit op dit moment niet aan als er meer mensen met trein naar Brussel willen door de werken).
Welke mens wilt nu zijn auto verlaten voor een tram? Dat is al een idioot gedacht zeg.overweg13 schreef:Als ze de bus niet willen nemen, en de trein niet kunnen nemen, wat suggereer je dan eigenlijk? Ik krijg meer en meer de indruk dat je wil vermijden dat de heren automobilisten op de N8 gehinderd worden door de aanleg van de trambedding, waar je impliciet eigenlijk wel voor pleit. Want met auto, bus en trein lukt het niet, zeg je zelf.Stijn91 schreef: Ik wil is weten hoelang die tram er over zal doen en hoe ze de werken voor die trambedding willen doen, want ofwel ga je meer mensen via de E40 sturen door de werken aan een eigen trambedding en ga je zo meer files hebben op de E40 die nu al vanvoor Aalst vaststaan. Via bus (ik vrees ervoor) zie ik ook niet meer mensen naar Brussel gaan en trein (kan capaciteit op dit moment niet aan als er meer mensen met trein naar Brussel willen door de werken).