Pagina 2 van 2

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 07 sep 2010, 11:08
door kika
Hogersluys schreef:Alle nieuwe soortgelijke systemen in het buitenland werken met GPS. Dat elimineert dit soort blunders al.
Hoe werkt dat dan bij tunnels?

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 07 sep 2010, 16:22
door K V B
kika schreef:
Hogersluys schreef:Alle nieuwe soortgelijke systemen in het buitenland werken met GPS. Dat elimineert dit soort blunders al.
Hoe werkt dat dan bij tunnels?
Daar gebruik je inertiële navigatie. Vele autonavigatiesystemen doen dat al. Ik neem aan dat de systemen die men in een bus of tram inbouwt dat ook wel kunnen.

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 07 sep 2010, 18:29
door Trammist
K V B schreef:
kika schreef:Hoe werkt dat dan bij tunnels?
Daar gebruik je inertiële navigatie. Vele autonavigatiesystemen doen dat al. Ik neem aan dat de systemen die men in een bus of tram inbouwt dat ook wel kunnen.
Boven de grond = GPS; in de tunnels (of boven de grond met zwak ontvangst) = wielomwentelingen. Fouten zijn dan vrijwel uitgesloten.

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 07 sep 2010, 18:34
door Steven
tenzij het systeem al is tilt slaagt natuurlijk :-)

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 10 sep 2010, 11:01
door Lekens M.
apestaart schreef: Slechter gesteld is het bij de BN-trams in Charleroi, daar werken de halte aankondigingen helemaal niet, blijkbaar vinden ze bij de TEC het niet nodig dat ze werken.
Bij de TEC is men al blij dat ze aan genoeg rijvaardige trams komen, halte aankondiging is het laatste punt van hun zorgen.
Trouwens al ééns naar de snelheidsmeter van een Gentse Hermelijn gekeken?
Deze gaat maar tot 60km/h en regelmatig zie je deze tot net over het streepje 60 hangen terwijl je de tram nog voelt versnellen.

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 11 sep 2010, 08:43
door melle
Lekens M. schreef:
apestaart schreef: Slechter gesteld is het bij de BN-trams in Charleroi, daar werken de halte aankondigingen helemaal niet, blijkbaar vinden ze bij de TEC het niet nodig dat ze werken.
Bij de TEC is men al blij dat ze aan genoeg rijvaardige trams komen, halte aankondiging is het laatste punt van hun zorgen.
Trouwens al ééns naar de snelheidsmeter van een Gentse Hermelijn gekeken?
Deze gaat maar tot 60km/h en regelmatig zie je deze tot net over het streepje 60 hangen terwijl je de tram nog voelt versnellen.
Als je de helft van je BN trams (TEC) zo laat verloederen vind ik dat helemaal niet raar dat je er te weinig hebt!

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 12 sep 2010, 21:01
door Lekens M.
In Jumet is het inderdaat heel triestig, daar staan BN's die nog geen meter hebben gereden op de lijn maar rechstreeks als plukwagen zijn gebruikt na aankomst.

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 13 sep 2010, 10:33
door apestaart
In plaats van die trams te laten verrotten kon men de trams beurtelings laten rijden, dus de ene week de eerste reeks laten rijden en de andere week de tweede reeks.
Op die manier zal alle trams bereden worden en zo krijgt geen enkele tram de kans om uit te roesten.

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 13 sep 2010, 11:30
door pietje
apestaart schreef:In plaats van die trams te laten verrotten kon men de trams beurtelings laten rijden, dus de ene week de eerste reeks laten rijden en de andere week de tweede reeks.
Op die manier zal alle trams bereden worden en zo krijgt geen enkele tram de kans om uit te roesten.
Maar het probleem is dat die trams gebruikt zijn om te "plukken" dus er ontbreken een aantal vitale onderdelen waardoor ze echt niet rijvaardig kunnen zijn.
Dat plukken heeft men vooral gedaan om de herstelkost zo laag mogelijk te houden, meestal wegens toch geen geld beschikbaar...

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 13 sep 2010, 19:21
door IR3607
Lekens M. schreef:Trouwens al ééns naar de snelheidsmeter van een Gentse Hermelijn gekeken?
Deze gaat maar tot 60km/h en regelmatig zie je deze tot net over het streepje 60 hangen terwijl je de tram nog voelt versnellen.
Vandaag ook nog gezien, op een recht stuk valt dit nog mee maar als je ziet aan welke snelheid ze soms over wissels donderen of bochten in & uitrijden... geen wonder dat ze vaak eens ontsporen. Veel bestuurders van een Hermelijn vergeten ook dat als zij uit een bocht komen gereden er nog een gans stuk achter hangt dat de bocht nog moet maken... het is ongelooflijk welke kloppen die tramstellen soms te verduren krijgen.

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 13 sep 2010, 19:31
door Trammist
Bij mijn weten kunnen de trams 80 km/u. Tussen de 60 en de 80 is dat dus 'virtuele' snelheid.

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 13 sep 2010, 19:35
door Shrek
apestaart schreef:In plaats van die trams te laten verrotten kon men de trams beurtelings laten rijden, dus de ene week de eerste reeks laten rijden en de andere week de tweede reeks.
Op die manier zal alle trams bereden worden en zo krijgt geen enkele tram de kans om uit te roesten.
Dan moeten ze dubbel zoveel onderhoud betalen, daar zit hem net het probleem :wink:

Re: Inzet van Hermelijns in Gent

Geplaatst: 14 sep 2010, 21:46
door Lekens M.
Trammist schreef:Bij mijn weten kunnen de trams 80 km/u. Tussen de 60 en de 80 is dat dus 'virtuele' snelheid.
Snelheid Hermelijn;
Antwerpen en Gent zijn ze begrensd op 50km/U
Aan de kust zijn ze begrensd op 70km/u