Pagina 3 van 4

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Geplaatst: 09 mar 2011, 22:18
door doggys2
Zijn dit dan nog testritten want de trams rijden toch nog niet door?
Wanneer is deze foto genomen en waar juist?

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Geplaatst: 09 mar 2011, 23:14
door dentheo
Dit doet mij denken aan een Vebov uitstapje.... :lol: :lol:

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Geplaatst: 10 mar 2011, 14:30
door Trammist
Beste mensen, het is weer degoutant geleden dat er nog eens een foto-update is verschenen van de Brabo1-tramverlenging naar Wijnegem. Er is zeer veel veranderd, zoals u op volgende foto's zelf kunt vaststellen. Foto's genomen op zaterdag 5 maart 2011. Meer foto's van de stelplaats zijn in een ander topic gemaakt door doggys2 te zien. :)

1. De tour begint bij huidig (opgeknapt) eindpunt Schotensesteenweg van lijn 10. Afbeelding 2. Een groot deel van de Ruggeveldlaan kunnen we intussen overslaan, dat is namelijk afgewerkt. Pas voorbij de Match ligt het nog open. Afbeelding 3. Afbeelding 4. Afbeelding 5. Afbeelding 6. Afbeelding 7. We komen aan het Wim Saerensplein, huidig eindpunt van lijn 5, eveneens opgeknapt. Zaterdagvoormiddag staat de markt er. Afbeelding 8. Afbeelding 9. De nieuwe (doorgaande) halte Wim Saerens. Afbeelding 10. Tot hier zijn de werken al opgeschoten. Afbeelding 11. Afbeelding 12. Afbeelding 13. Afbeelding 14. Van op de parkeergarage van het Wijnegem Shopping Center, de stelplaats komt al een stukje in beeld... Afbeelding 15. Afbeelding 16. Afbeelding 17. Tadaa… de stelplaats! Sober, maar geslaagd, vind ik. Afbeelding 18. Terug op de begane grond. Afbeelding 19. De andere kant van de stelplaats. Afbeelding 20. Afbeelding 21. Afbeelding 22. Afbeelding 23. Afbeelding 24. Dat is een grote zandbak. Afbeelding 25. Afbeelding 26. Afbeelding 27. Afbeelding 28. Afbeelding 29. Afbeelding 30. Afbeelding
Alstublieft!

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Geplaatst: 10 mar 2011, 17:07
door Kristofke
Bedankt voor de update! Hopelijk is er ook nog wat groen voorzien, want momenteel is het veel beton.

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Geplaatst: 10 mar 2011, 17:40
door Trammist
Kristofke schreef:Bedankt voor de update! Hopelijk is er ook nog wat groen voorzien, want momenteel is het veel beton.
Graag gedaan.
Dat gebrek aan groen stoort mij ook. Maar de busbaan is heilig, bussen aan de trameindpunten laten eindigen is onbespreekbaar, zelfs al rijdt er een zeer frequente tramlijn met hoge frequentie parallel...
De enige échte oplossing is het het nog verder uitbreiden van het tramnet, eventueel met ondergrondse gedeelten, met buurtbussen voor de binnengemeentelijke ontsluiting, fietsenstallingen en parkeerplaatsen...

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Geplaatst: 10 mar 2011, 17:44
door Robin
veel rechte stukken, gezuld ze zien vliegen :p

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Geplaatst: 10 mar 2011, 17:58
door Kristofke
Trammist schreef:
Kristofke schreef:Bedankt voor de update! Hopelijk is er ook nog wat groen voorzien, want momenteel is het veel beton.
Graag gedaan.
Dat gebrek aan groen stoort mij ook. Maar de busbaan is heilig, bussen aan de trameindpunten laten eindigen is onbespreekbaar, zelfs al rijdt er een zeer frequente tramlijn met hoge frequentie parallel...
De enige échte oplossing is het het nog verder uitbreiden van het tramnet, eventueel met ondergrondse gedeelten, met buurtbussen voor de binnengemeentelijke ontsluiting, fietsenstallingen en parkeerplaatsen...
Ik weet niet vanaf welk punt de bussen deze trambanen gaan gebruiken, maar stel dat het dus een betonnen bedding is vanaf het Wijnegem Shoppingcenter, dan zit in principe een bus achter een tram vanaf daar tot aan de brug over de ring.

Geen idee trouwens of de haltes in Deurne nu op de busbaan zijn of langs de autoweg, ik ben er lange tijd niet geweest.

Maar de stopdienst 410 en variaties kunnen idd eigenlijk perfect rijden tot wijnegem en dan moet iedereen maar overstappen op een tram naar de Roosevelt, en met de aankomende heraanleg zal er gesneden moeten worden in het aanbod.

Het behoud van de sneldiensten tot aan de Roosevelt lijken mij het meest logische, stopbussen zoals lijn 410 zouden niet dezelfde weg mogen afleggen als een tram. De stiptheid van deze lijn zou ook enorm toenemen moest deze niet meer tot de Roosevelt moeten rijden.

Het vraagt natuurlijk wel een aanpassing van de dienstregeling voor het zorgen van aansluitingen bij de overstap (in daluren) en een grote frequentie in de piekuren.

Maar voor het zover is ligt er al een tramlijn tot in Turnhout ;)

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Geplaatst: 10 mar 2011, 18:53
door Trammist
Kristofke schreef:Ik weet niet vanaf welk punt de bussen deze trambanen gaan gebruiken, maar stel dat het dus een betonnen bedding is vanaf het Wijnegem Shoppingcenter, dan zit in principe een bus achter een tram vanaf daar tot aan de brug over de ring.
Het wordt een bus-/trambaan van het begin in Wijnegem (ter hoogte van de Fortveldstraat). Uitzondering wordt het stukje tussen de Frank Craeybeckxlaan en het ringspoor.
Kristofke schreef:Geen idee trouwens of de haltes in Deurne nu op de busbaan zijn of langs de autoweg, ik ben er lange tijd niet geweest.
De haltes langs het deel van de Turnhoutsebaan dat enkele jaren heraangelegd is lagen tot kort geleden langs de rijweg, maar aangezien ik die zaterdag toch een bus 410 over die bedding zag rijden veronderstel ik dat die toestand intussen rechtgezet is.
Kristofke schreef:Maar voor het zover is ligt er al een tramlijn tot in Turnhout ;)
Ik weet dat het een zwanske is, maar 'men' (De Lijn) houdt het voorlopig op Oostmalle als eindpunt van hun droomtramlijn. In 2014/2015 plant men trouwens de afwerking van het 'LIVAN 1' verlengingsproject, hetgeen een tramlijn betreft op de rest van de Ruggeveldlaan en Florent Pauwelslei, en de opening van de metrotunnel tussen Zwitserse Apotheek en Astrid (Van Brempt heeft hem 'Reuzenpijp' genoemd).

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Geplaatst: 10 mar 2011, 19:37
door Lekens M.
Robin schreef:veel rechte stukken, gezuld ze zien vliegen :p
Met een begrenste snelheid van 50 voor een Hermelijn en ongeveer 55km/u voor een pcc zal dat nog best meevallen, er zijn ook nog haltes waar de tram moet stoppen.

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Geplaatst: 10 mar 2011, 19:40
door Lekens M.
Inderdaat, foto genomen tijdens een rondrit van de 7001.

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Geplaatst: 10 mar 2011, 22:05
door Shrek
Robin schreef:de sporen stoppen aan het tankstation, hoe de rest gaat worden weet ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze de tram door het dorp gaan leggen, daar is het al zo smal voor.
Als ze het autoverkeer rondleiden moet dat perfect gaan hoor :)

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Geplaatst: 10 mar 2011, 23:15
door Trammist
Dat gezaag over 'te smal' altijd... Soms terecht, maar niet in het geval van Wijnegem. Dankzij de Houtlaan valt de verkeersdrukte in Wijnegem-dorp nog goed mee, een vrije bedding is niet noodzakelijk. De tram over de Houtlaan laten rijden is al helemaal te gek. De trams moeten mensen vervoeren en niet leeg rijden. ALS de tram ooit doorheen het dorp komt (ten vroegste over 10 jaar schat ik) zal die het op dat stukje zonder vrije bedding moeten stellen. Geen drama, Wijnegem is het Cogelsplein niet.

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Geplaatst: 10 mar 2011, 23:54
door Shrek
Trammist schreef:Dat gezaag over 'te smal' altijd... Soms terecht, maar niet in het geval van Wijnegem. Dankzij de Houtlaan valt de verkeersdrukte in Wijnegem-dorp nog goed mee, een vrije bedding is niet noodzakelijk. De tram over de Houtlaan laten rijden is al helemaal te gek. De trams moeten mensen vervoeren en niet leeg rijden. ALS de tram ooit doorheen het dorp komt (ten vroegste over 10 jaar schat ik) zal die het op dat stukje zonder vrije bedding moeten stellen. Geen drama, Wijnegem is het Cogelsplein niet.
En is een autovrije weg daar zo ondenkbaar?

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Geplaatst: 10 mar 2011, 23:59
door Trammist
Shrek schreef:
Trammist schreef:Dat gezaag over 'te smal' altijd... Soms terecht, maar niet in het geval van Wijnegem. Dankzij de Houtlaan valt de verkeersdrukte in Wijnegem-dorp nog goed mee, een vrije bedding is niet noodzakelijk. De tram over de Houtlaan laten rijden is al helemaal te gek. De trams moeten mensen vervoeren en niet leeg rijden. ALS de tram ooit doorheen het dorp komt (ten vroegste over 10 jaar schat ik) zal die het op dat stukje zonder vrije bedding moeten stellen. Geen drama, Wijnegem is het Cogelsplein niet.
En is een autovrije weg daar zo ondenkbaar?
Politiek moeilijk haalbaar: ja
Noodzakelijk: nee
= Niet Realistisch

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Geplaatst: 11 mar 2011, 11:18
door dentheo
Dus voorlopig rijdt de tram tot het shopping center ?