Tram 6 te Antwerpen

Smalspoor, tram en light-rail in België
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Nog enkele dagen. Zijn er nog testritten gepland deze week?

BDJ
ostbahnhof
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Bericht door ostbahnhof »

Bartjedj schreef:Nog enkele dagen. Zijn er nog testritten gepland deze week?

BDJ
Zijn wel geen nieuwe sporen hé, enkel een nieuwe tramlijn op bestaande trajecten.
weinig impressionant.
Nu is het wachten voor de 7 naar Boechout of de 15 naar Kontich te zien bollen, zal nog wel effe duren.

Trouwens: de lijnfilm 7 met bestemming boechout bestaat al, zag onlangs een PCC met bestemming:
7 St-Pietersvliet
Boechout
wel grappig. (in Mortsel is ie dan op een vrachtwagen gezet ) ;-)
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De keerlus Metropolis is voorheen nog maar 1 keer bereden. Dus daar een testtram heen sturen kan nuttig zijn :wink:

BDJ
ostbahnhof
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Bericht door ostbahnhof »

Bartjedj schreef:De keerlus Metropolis is voorheen nog maar 1 keer bereden. Dus daar een testtram heen sturen kan nuttig zijn :wink:

BDJ
ok, sorry ;-)

grts
o
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dat heeft ook al in alle kranten gestaan. Dat combi-ticket is wel goed gevonden :lol:

BDJ
RV1428

Bericht door RV1428 »

Hallo, ik ben juist nieuw en dit is mijn eerste post met een vraag: heb vandaag van Frederik van Eeden naar Merksem gereden in de meeste premetrostations hangen er al bordjes "6 Luchtbal" en "6 Olympiade".

Weet er iemand hoe diep Frederik van Eeden ligt ? Heb gehoord dat het vergeleken met de rest van de stations heel diep is.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

blijkbaar wordt dit de roze lijn :D
Wover

Bericht door Wover »

RV1428 schreef:Hallo, ik ben juist nieuw en dit is mijn eerste post met een vraag: heb vandaag van Frederik van Eeden naar Merksem gereden in de meeste premetrostations hangen er al bordjes "6 Luchtbal" en "6 Olympiade".

Weet er iemand hoe diep Frederik van Eeden ligt ? Heb gehoord dat het vergeleken met de rest van de stations heel diep is.
Frederik van Eeden ligt op hetzelfde niveau als de tunnel onder de Schelde, aangezien er geen plaats is om terug te stijgen, maar of het echt veel dieper is dan andere stations weet ik niet hoor. Volgens mij zijn de stations Astrid en Diamant even diep.
RV1428

Bericht door RV1428 »

Heb het na veel zoekwerk kunnen vinden, 20 meter.
Laatst gewijzigd door RV1428 op 25 okt 2007, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

op de bordjes met lampjes die de komst van de tram aankondigen (hoe heet zo'n ding?) is op halte harmonie nu ook tram 6 bijgevoegd. Volgens het knipperende lampje was hij "in dienst" ;)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Weet iemand wanneer de eerste rit gaat plaatsvinden? Want ik zit zaterdag toch in Antwerpen en dat zou wel leuk zijn om met de eerste tram mee te gaan! :D
RV1428

Bericht door RV1428 »

Vandaag een PCC op tramlijn 8 gespot met plakaat: 8 Silsburg-Bolivarplaats
blijkbaar plannen om tram 8 naar Deurne te verlengen :)

Ikzelf heb geen idee om welk uur de eerste rit van tram 6 is :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de eerste tram vertrek aan olympiade om 6.16
aan de groenendaallaan om 5.37 en aan de metropolis is de eerste om 6.56
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Geen speciale openingsrit? :?
Plaats reactie