Re: MIVB nieuws
Geplaatst: 21 mei 2011, 16:25
Roltrappen Brusselse metro bijna tweehonderd keer per dag gesaboteerd
* zaterdag 21 mei 2011, 09u15
*
* Auteur: belga, jdb
BRUSSEL - Elke dag worden de roltrappen van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB bijna tweehonderd keer gesaboteerd. Kwaadwillig opzet is de belangrijkste oorzaak voor de onbeschikbaarheid van roltrappen in de hoofdstedelijke metrostations, zo meldt de krant La Capitale zaterdag.
ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN
Alles over
*
Binnenland
Vorig jaar moesten de diensten van de MIVB gemiddeld 220 keer per dag opdraven om roltrappen in de metrostations te herstellen. Slechts dertig interventies worden toegeschreven aan 'een echte panne'. De overige interventies waren het gevolg van kwaadwillig opzet.
Vaak voorkomende daden van sabotage zijn het zonder reden activeren van het alarmsysteem, het met blikjes, metalen scherven of andere voorwerpen moedwillig blokkeren van het systeem of het weggooien van afval.
De herstellingen kosten de MIVB jaarlijks bijna 4,7 miljoen euro. Maar slijtage is ook een onderdeel van het probleem. De gemiddelde leeftijd van de roltrappen bedraagt namelijk 27 jaar. De vervoersmaatschappij vervangt momenteel beetje bij beetje de trappen, maar de totale vernieuwing van het hele net zal pas tegen 2020 rond zijn.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110521_008
* zaterdag 21 mei 2011, 09u15
*
* Auteur: belga, jdb
BRUSSEL - Elke dag worden de roltrappen van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB bijna tweehonderd keer gesaboteerd. Kwaadwillig opzet is de belangrijkste oorzaak voor de onbeschikbaarheid van roltrappen in de hoofdstedelijke metrostations, zo meldt de krant La Capitale zaterdag.
ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN
Alles over
*
Binnenland
Vorig jaar moesten de diensten van de MIVB gemiddeld 220 keer per dag opdraven om roltrappen in de metrostations te herstellen. Slechts dertig interventies worden toegeschreven aan 'een echte panne'. De overige interventies waren het gevolg van kwaadwillig opzet.
Vaak voorkomende daden van sabotage zijn het zonder reden activeren van het alarmsysteem, het met blikjes, metalen scherven of andere voorwerpen moedwillig blokkeren van het systeem of het weggooien van afval.
De herstellingen kosten de MIVB jaarlijks bijna 4,7 miljoen euro. Maar slijtage is ook een onderdeel van het probleem. De gemiddelde leeftijd van de roltrappen bedraagt namelijk 27 jaar. De vervoersmaatschappij vervangt momenteel beetje bij beetje de trappen, maar de totale vernieuwing van het hele net zal pas tegen 2020 rond zijn.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110521_008