Tram 6 te Antwerpen

Smalspoor, tram en light-rail in België
RV1428

Bericht door RV1428 »

Eindelijk leesbaar :D gisteren met tram 6 nog vastgezeten tussen Astrid en Elisabeth, gelukkig maar 10 minuten.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

RV1428 schreef:Eindelijk leesbaar :D gisteren met tram 6 nog vastgezeten tussen Astrid en Elisabeth, gelukkig maar 10 minuten.
Wat was het probleem?
RV1428

Bericht door RV1428 »

Jeroen schreef:
RV1428 schreef:Eindelijk leesbaar :D gisteren met tram 6 nog vastgezeten tussen Astrid en Elisabeth, gelukkig maar 10 minuten.
Wat was het probleem?
Ik denk dat er iets met de Automatische Rem was, zat vlakbij de cabine. Op het scherm linksboven in de cabine stond ongeveer: Automatische Rem geactiveerd, en dan nog iets met dat het volgende blok bezet was. :?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dan heeft de tram (volgens de boordcomputer althans) een rood sein genegeerd. De boordcomputer moet dan terug een signaal krijgen dat het sein geopend is.

Bij een defect moet de boordcomputer gereset worden (en gehoopt dat het werkt :wink: )

BDJ
peter74

Re: Tram 6 te Antwerpen

Bericht door peter74 »

Het spijtige voor veel gebruikers is dat deze lijn eindigt op het kruispunt bij Permeke (hoek boomsestwg. J.v. riiswijklaan) in plaats van deze lijn ineens door te trekken tot aan het kruispunt Zwaanjes op de grens Wilrijk/Hoboken.
Nu zijn er veel die moeten overstappen op lijn 2 voor die paar honderd meters tot aan het Beerschotstadion, of tot aan de Zwaantjes waar verbinding is met de lijnen 4, 24 en heel wat autobuslijnen.
Bartjedj

Re: Tram 6 te Antwerpen

Bericht door Bartjedj »

Ik ben één keer moeten keren aan Zwaantjes. Geen sinecure, door de massa's wissels op korte afstand en dan ook nog eens het wegverkeer ertussen.
Misschien een reden? Heb ook al gedacht dat dat interessant kan zijn.

BDJ
RV1428

Re: Tram 6 te Antwerpen

Bericht door RV1428 »

Zwaantjes is nu niet bepaald het snelste keerpunt... ben er ook gekeerd met de tram. :? :? :?
Bartjedj

Re: Tram 6 te Antwerpen

Bericht door Bartjedj »

De ene keer dat ik er keerde, weigerden enkele wissels dienst. Gelukkig was de technische dienst juist bezig ter plaatse, dus ze konden snel ingrijpen. Tram is gekeerd met de wisselsleutel, en nadien zijn de wissels hersteld.
Maar ze hebben nu dat hele kruispunt heraangelegd. Kon dat niet iets praktischer gedaan worden? Nu worden de auto's in alle kleine straatjes toegelaten, waardoor er conflicten ontstaan met trams.
Hou de auto's op het kruispunt. Plaats genoeg daar. (Denk ik, ik ben geen stedenbouwkundig genie :wink: )

BDJ
RV1428

Re: Tram 6 te Antwerpen

Bericht door RV1428 »

Ik ook niet echt :) maar zoals je zegt over het kruispunt is beter dan in smalle, nauwe zijstraatjes. De heraanleggingen zijn ook niet altijd slim aangepakt zoals onlangs een plein waar de bussen niet meer konden draaien (naam ontsnapt mij...).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Tram 6 te Antwerpen

Bericht door Steven »

ik heb tram 6 nu al een tweetal keer gebruik van centraal station tot aan de metropolis en laat me zeggen is toch leuk als je zo voor de deur kan uitstappen :-)
Bartjedj

Re: Tram 6 te Antwerpen

Bericht door Bartjedj »

In die richting is het zeker een zeer goede route.
RV1428

Re: Tram 6 te Antwerpen

Bericht door RV1428 »

Van uitgang Merksem tot aan Metropolis rijdt "de zes" ook in eigen bedding, alleen een paar vervelende verkeerslichten soms. Tram 6 wordt door mij voor het dagelijkse tripje gebruikt trouwens Gasthuishoevestraat -> Harmonie.
Plaats reactie