Tram Henegouwen

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
Peter Eijkman

Tram Henegouwen

Bericht door Peter Eijkman »

Voor de liefhebbers is zojuist de DEFINITIEVE DVD verschenen over dit schitterende bedrijf: Mail wouter@vandoorn.tv of info@vandoorn.tv voor bestellingen. Dit is GEEN boodschap van een belanghebbende in commercieel opzicht, maar een aanbeveling voor de mooiste DVD ooit gemaakt over de SNCV Henegouwen "trams in Wallonië- de laatste jaren van de NMVB. Eindelijk bewegende beelden over een langer traject - lijn 30/63/80 komen uitvoerig aan bod! Daarna is lijn 90 tussen Anderlues en La Louviere uitgebreid te zien. Als toetje een "toen en nu" waar ik stil van word... Koste me 22,50 maar was het waard! Kijk naar "toen en nu"in het sub-forum smalspoor binnenland, en zie vervolgens de DVD- Je wordt er stil van...
wattman
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Tram Henegouwen

Bericht door wattman »

Met alle respect (ik heb de DVD trouwens toen ik vernam van het uitkomen direct besteld, hij moet nu ergens tussen Schotland en het continent in de post zitten 8) ), een definitieve DVD van Henegouwen is onmogelijk. :D
Tot de dag van vandaag verbaas ik mij over de dagelijkse gang van zaken bij dit bedrijf. Zo neem ik aan dat op deze DVD niet te zien is hoe na het aflossen van zijn tegenligger onderweg (waarbij van tram naar tram werd overgestapt via de tegenoverelkaar geopende deuren) een Wattman de rijkruk in de hoogste stand zet en vervolgens al rijdende rustig zijn tas gaat uitpakken.
Peter Eijkman

Re: Tram Henegouwen

Bericht door Peter Eijkman »

Neu..., maar wel een op lijn 90 die eens rustig op volle snelheid overdwars in z'ne stuurpost zittend langs de Chaussee de Mons de stempeltijd en andere apparatuur gaat verstellen... :wink:
wattman
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Tram Henegouwen

Bericht door wattman »

Dat is ook een mooie. Ik ben benieuwd :D
In dat verband, ik heb ook ooit aan Maurage een bestuurder gezien die zonder van stuurpost te wisselen vanaf de driehoek achteruit zijn tram naar het beginpunt reed.
Wel, het was een schitterende tijd. :D
Peter Eijkman

Re: Tram Henegouwen

Bericht door Peter Eijkman »

Wist niet dat tweerichtings wagens ook een achteruit stand kenden.. :shock: weer wat bijgeleerd!
Plaats reactie