Delacroix
Delacroix
Sinds gisteren kunnen pendelaars in een nieuw metrostation terecht in Brussel: Delacroix. Hierdoor werd L2 (Simonis - Clemenceau via kleine ring) vanaf Clemenceau 600 meter verlengd tot het pas geopende station. Hiervoor moest een nieuwe brug geconstrueerd worden over het kanaal Brussel-Charleroi. Later zal L2 nogmaals doorgetrokken worden van Delacroix naar Brussel-West, waar het zal aansluiten op de sporen van L1B (Stokkel - Erasmus). L2 zal vanaf dan een echte ringlijn worden, met een antenne naar het Koning Boudewijnstadion (Simonis - Rogier - Kunst/Wet - Brussel-Zuid - Clemenceau - Delacroix - Brussel-West - Beekkant - Simonis - Heizel - Koning Boudewijn).
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
roltrap
de roltrap daar kan in twee richtingen werken.
als je even wacht veranderd hij van richting
je moet wel op de plank staan
als je even wacht veranderd hij van richting
je moet wel op de plank staan
Dat is pas een nuttige uitvinding. Nu de NMBS er nog kennis mee laten maken. In sommige stations zou dat handig zijn. Naar boven komen gebeurt meestal toch gespreid, dus tegen dat de trein er is, loopt er bijna niemand meer naar boven. De grote golf mensen die uit de trein komen moeten zich echter langs de vaste trap wurmen. Frustrerend als je een nipte aansluiting hebt.
BDJ
BDJ
In vrijwel alle metrostations is er een hoge frequentie van zowel vertrekkende als aankomende passagiers en dit omdat er om de x minuten een trein toekomt.
Zo'n systeem heeft dan ook enkel zin 's avonds laat of 's morgens vroeg als er relatief weinig 'flow' is. Men kan beter kiezen voor één stijgende en één dalende RT.
Zo'n systeem heeft dan ook enkel zin 's avonds laat of 's morgens vroeg als er relatief weinig 'flow' is. Men kan beter kiezen voor één stijgende en één dalende RT.