Pagina 1 van 1

TEC Charleroi: Spoorvernieuwing te Anderlues

Geplaatst: 23 mar 2014, 10:38
door wattman
Iedereen die het buurtramnet rond Charleroi heeft bezocht zal wel weten dat in ANderlues twee trajecten lagen: één rechtstreeks naar Anderlues Monument, de ander langs de stelplaats en Jonction. In de jaren '90 is de rechtstreekse route langs de Chaussee de Mons onbruikbaar geworden toen bij spoorvernieuwing de wisselaansluiting bij Monument is verwijderd. Sindsdien rijden alle trams, die nu M1 en M2 heten, via Jonction. Desnonkans bleef de bovenleiding op het verlaten traject hangen en waren de sporen aan de andere kant, bij Anderlues No 2, nog gewoon aangesloten.
Eerder dit jaar is de bovenleiding verwijderd en het ziet er naar uit dat ook snel de wisselaansluiting zal verdwijnen. Het is trouwens de bedoeling dat ook de rest van de ongebruikte tramrails zal worden verwijderd.

Werkzaamheden op 13 maart

Afbeelding
20140313 Anderlues No 2 by Wattman (Museum van mijn 20e eeuw), on Flickr

Aanwezig als bus voor materiaal en personeel was de ex 4481 (Van Hool AU 124 / Cummins). Deze dateert van juli 1976, dus wordt dit jaar 38 jaar oud. Eind 2010 werd aangekondigd dat deze bus binnen het jaar in de museumcollectie van NostalBus vzw zou worden opgenomen. Tamelijk verrassend dus om de 7761 nog bij de TEC aan het werk te zien.

Afbeelding
20140313 Anderlues No 2 by Wattman (Museum van mijn 20e eeuw), on Flickr

Afbeelding
20140313 Anderlues No 2 by Wattman (Museum van mijn 20e eeuw), on Flickr


Situatie afgelopen vrijdag:

Afbeelding
20140321 Anderlues No 2 by Wattman (Museum van mijn 20e eeuw), on Flickr

Afbeelding
20140321 Anderlues No 2 by Wattman (Museum van mijn 20e eeuw), on Flickr

Afbeelding
20140321 Anderlues No 2 by Wattman (Museum van mijn 20e eeuw), on Flickr

Afbeelding
20140321 Anderlues No 2 by Wattman (Museum van mijn 20e eeuw), on Flickr

Afbeelding
20140321 Anderlues No 2 by Wattman (Museum van mijn 20e eeuw), on Flickr