Nieuwe Hermelijntram Gent

Smalspoor, tram en light-rail in België
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Nou nou dat aanpassen betreft toch NIET het mechanisch gedrag op de baan.
Ze buiten de stad lossen en dan rustig met de unimog binnenrijden moet toch ook kunnen ?
En is dat eenvoudiger dan met de opligger enkele km verder te rijden?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Bericht door dentheo »

Misschien ? :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Bericht door rdv »

Vroeger werden de trams voor de kust opgeladen in de omgeving van het Van Beveren-plein (bijna in Wondelgem) en vandaar heel snel de R4 op.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Bericht door Asterix »

Ik vermoed dat levering tot aan de voordeur deel uitmaakt van de overeenkomst die de leverancier moet naleven dus dan wordt het eerder zijn probleem.

Ik verkies trouwens de oude HermemLijnen. Zeker qua zetelopstelling vind ik de nieuwe maar niets. In de oude heb je trouwens ook zones met darklight. Heel fijn 's avonds laat.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Bericht door nighttrain »

Heb Enkele weken gelé d'en zeer intensief moesten gebruik maken van deze bolides tussen het centrum en Flanders expo.
Verschillende maken problemen met het valideringstoestel, moesten naar andere rijtuig en, of total niks.
Ook verscheidene malen gedacht nu gaan we ontsporen , tussen station en de expo. Heb niet de indruk dat de watman veel rekening houd met de lengte van zijn stel, bij het terug hernemen van de snelheid na bochten of wissels. Zat nog al veel in laatste rijtuig. Krappe zitjes. Gebrekkige halte aankondeging...
En bij halte Flanders expo was erop eens geen perron meer aan de uitgang?,,,,,, gevaarlijk in het donker
Weet iemand de reden van de buiten dienst stelling van het ´nieuwe station.
Het blijft een kluwen voor de occasionele gebruiker, war moet ik afstappen eerste stop of verder, gen Enkele aankondeging.....
arvooke
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:18

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Bericht door arvooke »

Hoi
De Flexity trams hebben in tegenstelling tot de hermelijnen een slimme snelheidsbegrenzer. Hij meet de hoek van de bocht en als de snelheid te hoog is gaat hij naar de neutrale stand.
De eindhalte Flanders Expo wordt afgebroken voor de veel grotere nieuwe lus ( met 3 haltes).
Grtz
Arvo
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Bericht door nighttrain »

arvooke schreef:Hoi
De Flexity trams hebben in tegenstelling tot de hermelijnen een slimme snelheidsbegrenzer. Hij meet de hoek van de bocht en als de snelheid te hoog is gaat hij naar de neutrale stand.
De eindhalte Flanders Expo wordt afgebroken voor de veel grotere nieuwe lus ( met 3 haltes).
Grtz
Arvo
Bedankt voor het snelle antwoorden. Is Die meting op enkel op het eerste rijtuig, per rijtuig rekening houdend met de lengte.
Want op een bepaald ogenblik gaat de tram door mischien wel 3 bochten op het zelfde ogenblik,tussen station en maalte. In elk geval Had ik mij het rijconfort /zitconfort iets smoother voorgesteld.

Betreffende Die lus zijn er ergens plannen te bekijken?
mvg
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Bericht door Adler »

nighttrain schreef: Betreffende Die lus zijn er ergens plannen te bekijken?
De plannen zijn hier te vinden:

https://www.delijn.be/nl/overdelijn/nie ... ers%20Expo.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:
nighttrain schreef: Betreffende Die lus zijn er ergens plannen te bekijken?
De plannen zijn hier te vinden:

https://www.delijn.be/nl/overdelijn/nie ... ers%20Expo.
Dank u , lange tijd nog iets gehoord re hebben. Allés goed?
Plaats reactie