Pagina 2 van 2

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Geplaatst: 03 jun 2015, 11:02
door Shrek
dentheo schreef:Nou nou dat aanpassen betreft toch NIET het mechanisch gedrag op de baan.
Ze buiten de stad lossen en dan rustig met de unimog binnenrijden moet toch ook kunnen ?
En is dat eenvoudiger dan met de opligger enkele km verder te rijden?

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Geplaatst: 03 jun 2015, 11:21
door dentheo
Misschien ? :D :D

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Geplaatst: 03 jun 2015, 18:38
door rdv
Vroeger werden de trams voor de kust opgeladen in de omgeving van het Van Beveren-plein (bijna in Wondelgem) en vandaar heel snel de R4 op.

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Geplaatst: 10 aug 2015, 23:39
door Asterix
Ik vermoed dat levering tot aan de voordeur deel uitmaakt van de overeenkomst die de leverancier moet naleven dus dan wordt het eerder zijn probleem.

Ik verkies trouwens de oude HermemLijnen. Zeker qua zetelopstelling vind ik de nieuwe maar niets. In de oude heb je trouwens ook zones met darklight. Heel fijn 's avonds laat.

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Geplaatst: 28 dec 2015, 09:44
door nighttrain
Heb Enkele weken gelé d'en zeer intensief moesten gebruik maken van deze bolides tussen het centrum en Flanders expo.
Verschillende maken problemen met het valideringstoestel, moesten naar andere rijtuig en, of total niks.
Ook verscheidene malen gedacht nu gaan we ontsporen , tussen station en de expo. Heb niet de indruk dat de watman veel rekening houd met de lengte van zijn stel, bij het terug hernemen van de snelheid na bochten of wissels. Zat nog al veel in laatste rijtuig. Krappe zitjes. Gebrekkige halte aankondeging...
En bij halte Flanders expo was erop eens geen perron meer aan de uitgang?,,,,,, gevaarlijk in het donker
Weet iemand de reden van de buiten dienst stelling van het ´nieuwe station.
Het blijft een kluwen voor de occasionele gebruiker, war moet ik afstappen eerste stop of verder, gen Enkele aankondeging.....

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Geplaatst: 29 dec 2015, 20:46
door arvooke
Hoi
De Flexity trams hebben in tegenstelling tot de hermelijnen een slimme snelheidsbegrenzer. Hij meet de hoek van de bocht en als de snelheid te hoog is gaat hij naar de neutrale stand.
De eindhalte Flanders Expo wordt afgebroken voor de veel grotere nieuwe lus ( met 3 haltes).
Grtz
Arvo

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Geplaatst: 29 dec 2015, 22:22
door nighttrain
arvooke schreef:Hoi
De Flexity trams hebben in tegenstelling tot de hermelijnen een slimme snelheidsbegrenzer. Hij meet de hoek van de bocht en als de snelheid te hoog is gaat hij naar de neutrale stand.
De eindhalte Flanders Expo wordt afgebroken voor de veel grotere nieuwe lus ( met 3 haltes).
Grtz
Arvo
Bedankt voor het snelle antwoorden. Is Die meting op enkel op het eerste rijtuig, per rijtuig rekening houdend met de lengte.
Want op een bepaald ogenblik gaat de tram door mischien wel 3 bochten op het zelfde ogenblik,tussen station en maalte. In elk geval Had ik mij het rijconfort /zitconfort iets smoother voorgesteld.

Betreffende Die lus zijn er ergens plannen te bekijken?
mvg

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Geplaatst: 07 jan 2016, 06:48
door Adler
nighttrain schreef: Betreffende Die lus zijn er ergens plannen te bekijken?
De plannen zijn hier te vinden:

https://www.delijn.be/nl/overdelijn/nie ... ers%20Expo.

Re: Nieuwe Hermelijntram Gent

Geplaatst: 07 jan 2016, 21:28
door nighttrain
Adler schreef:
nighttrain schreef: Betreffende Die lus zijn er ergens plannen te bekijken?
De plannen zijn hier te vinden:

https://www.delijn.be/nl/overdelijn/nie ... ers%20Expo.
Dank u , lange tijd nog iets gehoord re hebben. Allés goed?