langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIET)

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIET)

Bericht door profke »

sinds vrijdagavond hangt dit uit bij de halte voor mijn werk:

"De tramhalte voor onze voordeur in de Belgiëlei werd afgeschaft. Alternatieven zijn de haltes Plantin en Lange Leemstraat. De afschaffing is het gevolg van de indienstneming van nieuwe, langere trams."

op deze manier gaat men die lange trams al haten nog voor ze er zijn....
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIE

Bericht door profke »

nog even dit: op de "realtime dienstregeling" van delijn is deze halte wel nog zichtbaar:
https://www.delijn.be/nl/haltes/halte/101745
Nils
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIE

Bericht door Nils »

profke schreef:sinds vrijdagavond hangt dit uit bij de halte voor mijn werk:

"De tramhalte voor onze voordeur in de Belgiëlei werd afgeschaft. Alternatieven zijn de haltes Plantin en Lange Leemstraat. De afschaffing is het gevolg van de indienstneming van nieuwe, langere trams."

op deze manier gaat men die lange trams al haten nog voor ze er zijn....
Laten we eerlijk zij, op die plek liggen de haltes ook gewoon belachelijk dicht op elkaar, de halte Lange Leemstraat ligt ongeveer 350 meter verder.
Voor de doorstroming van de trams lijkt mij dit een zeer goede zaak.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIE

Bericht door profke »

correct... de afstand is haalbaar... zo haalbaar dat ik geen tram meer zal nemen nu... (dat was nl mijn "regenscenario" om naar de trein te gaan. Als ik toch 350 m door de regen moet gaan kan ik er evengoed 1000 gaan...)

de communicatie is eerljk gezegd nog storender... Vrijdagavond om 15u00 pas bericht uitgehangen, en vanochtend was de halte al dicht...
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIE

Bericht door traxie »

Al bij al valt een halte op 350 m best mee. Een station op 1 km al helemaal. Ik zou er zeer blij mee zijn.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIE

Bericht door groentje »

Kortom, de langere trams zijn eerder een excuus geweest om eindelijk eens te wieden in de haltes. Pech voor de reizigers die die halte dan net gebruikten, natuurlijk, al is 350 m nu ook niet onoverkomelijk, denk ik. De communicatie is echter weer eens schabouwelijk, daarmee zijn we het volledig eens. Er wordt wel eens op de NMBS gekankerd, maar De Lijn doet het m.i. nog een pak slechter...
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIE

Bericht door kika »

traxie schreef:Al bij al valt een halte op 350 m best mee. Een station op 1 km al helemaal. Ik zou er zeer blij mee zijn.
Als iemands situatie van heel goed naar goed verslechterd, is een 'je hebt het nog steeds erg goed' reactie niet echt handig. Ik ben ook erg blij met mijn stationnetje op 1km en bushalte op 180m, en toch waardeer ik het wanneer mijn buurman aan de gemeente vraagt voor een uitgebreidere dienstregeling en kraak hem niet af. Jazeker, op andere momenten verzucht ik wel eens 'waarom is hier nou nog een halte, dat schiet zo niet op,' net naargelang waar je zelf voordeel bij hebt. Kritiek op de communicatie, die is zeker terecht. Verder sluit ik me aan bij Nils.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIE

Bericht door apestaart »

Nils schreef:
profke schreef:sinds vrijdagavond hangt dit uit bij de halte voor mijn werk:

"De tramhalte voor onze voordeur in de Belgiëlei werd afgeschaft. Alternatieven zijn de haltes Plantin en Lange Leemstraat. De afschaffing is het gevolg van de indienstneming van nieuwe, langere trams."

op deze manier gaat men die lange trams al haten nog voor ze er zijn....
Laten we eerlijk zij, op die plek liggen de haltes ook gewoon belachelijk dicht op elkaar, de halte Lange Leemstraat ligt ongeveer 350 meter verder.
Voor de doorstroming van de trams lijkt mij dit een zeer goede zaak.
Voor oude mensen en minder mobiele mensen liggen de haltes niet zo belachelijk dicht op elkaar en 350 meter zijn voor die mensen wel alsof ze 2 km moeten wandelen.
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIE

Bericht door Horatio »

Haha,

350 meter is toch echt wel kort op elkaar voor een tram. Een ram i11 rijtuigen met voor- en achteraan een machien op de Oostende - Eupen verbinding is bijna zo lang! :mrgreen:
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: langere trams antwerpen... hoe verleng ik een halte (NIE

Bericht door kika »

Ik dacht even 'Belgiëlei, dat gaat over tram 4, maar de 2 richtingen van de Lammonièrestraat liggen toch ook, ik gok, 250m uit elkaar?' Waardoor je zonder halte Belgiëlei, richting Zurenborg je 'slechts' 200 meter meer moet lopen en in de andere richting, Sint Vincentius, ook nog geen 200 meter. Eigenlijk, zou de halte Belgiëlei ook prima weg kunnen :mrgreen: (okok, voor overstappers is die zeker handig)

Zonder Charlottalei, zit je inderdaad op een maximale wandelafstand van net geen 350 meter van Plantin en Lange Leemstraat. Mag ik, met een snuifje naïviteit hopen op betere toegankelijkheid wanneer er minder haltes zijn?
Plaats reactie