Tram Antwerpen: 75 jaar bevrijding 7/9/2019

Smalspoor, tram en light-rail in België
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Tram Antwerpen: 75 jaar bevrijding 7/9/2019

Bericht door Wout912 »

Door de herdenkingen ter gelegenheid van 75 jaar bevrijding werden op 7 september 2019 een aantal tramlijnen omgeleid. Ook de Reuzenstoet op de Herentalsebaan zorgde ervoor dat enkele tramlijnen een aangepast traject reden.
Tramlijn 4 (Hoboken-Silsburg) reed vanaf halte Belgiëlei via Harmonie naar Hoboken over het traject van lijn 2. Zij reed dus niet langs de Nationale Bank en het Zuidstation.
Tramlijn 7 (Mortsel-Eilandje) reed vanuit Mortsel via haltes Harmonie en Belgiëlei naar Berchem station.
Tramlijn 8 (P+R Wommelgem-Zuid) reed een aangepast traject tussen de stelplaats in Deurne en de Groenplaats.
Tramlijn 10 (Wijnegem - Schoonselhof) reed vanuit Wijnegem naar het Eilandje, deels over het traject van lijn 7.
Tramlijn 24 (Silsburg-Melkmarkt) reed door de Reuzenstoet niet over de Herentalsebaan maar werd omgeleid via het traject van lijn 4 naar Berchem Station van waar zij over het traject van lijn 11 de Melkmarkt bereikte.
Enkele foto's:
20190907_144424-1.jpg
PCC 7067 aan halte Harmonie is onderweg vanuit Hoboken naar Silsburg en zal vanaf de volgende halte (Belgiëlei) zijn normale traject hernemen.
20190907_143551 (2).jpg
2 PCC's op lijn 7 ter hoogte van halte Cuperus zijn vertrokken aan Berchem Station en rijden naar de Belgiëlei en Harmonie waar ze hun rit naar Morstel verderzetten over hun normale traject. Sorry voor de slechte kwaliteit van deze afbeelding, maar toen ik eindelijk aangekomen was in Antwerpen, merkte ik dat ik mijn fototoestel thuis had laten staan. :lol: Alle afbeeldingen zijn dus genomen met mijn smartphone.
20190907_141757 (2).jpg
Een Hermelijn op lijn 24 komende uit Silsburg komt aan te Berchem Station en zal over het traject van lijn 11 naar de Melkmarkt rijden.
20190907_134034 (2).jpg
Hier zien we een Albatros op lijn 10 die vanuit Wijnegem naar het Eilandje rijdt, en die dan maar als tram 7 rijdt volgens de lijnfilm.
20190907_134031 (2).jpg
Om af te sluiten nog een gekoppelde PCC op lijn 8 ter hoogte van halte Meirbrug. Zij zijn vertrokken op de Groenplaats en rijden naar de stelplaats in Deurne. De lijnfilm (P+R Wommelgem-Zuidstation), maakt de reizigers niet veel wijzer over de omleidingen.
Plaats reactie