regelmentering tramspoor de Lijn

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
Stijn Mo
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2021, 09:56

regelmentering tramspoor de Lijn

Bericht door Stijn Mo »

Beste,

Zou er iemand weten wat de regelmetering is bij het ontwerp van een tramspoor. Hoeveel meter laat je best tussen 2 tegengestelde bochten.

Bij het gewoon (infrabel)spoor staat dit beschreven in de RTV5001. Echter hoeveel bedraagt deze bij een tramspoor.

mvg Stijn
arvooke
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:18

Re: regelmentering tramspoor de Lijn

Bericht door arvooke »

Hallo,
Die is in Antwerpen, Gent en de kust verschillend.
De trams aan de kust zijn breder of die in Antwerpen en Gent.
In Antwerpen worden de sporen ook onder een andere hoek gelegd of Gent en de kust.
Dat waren vroeger 3 verschillende bedrijven vandaar de verschillen.

Grtz
Arvo
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: regelmentering tramspoor de Lijn

Bericht door jan_olieslagers »

Geen antwoord uw vraag, het spijt me wel, integendeel een verdere vraag: die RTV5001, is dat ergens online te vinden, als pdf of zo?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: regelmentering tramspoor de Lijn

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef: 02 feb 2021, 17:47 Geen antwoord uw vraag, het spijt me wel, integendeel een verdere vraag: die RTV5001, is dat ergens online te vinden, als pdf of zo?
Dat soort documenten bevat copyright en zou in principe niet online mogen staan.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: regelmentering tramspoor de Lijn

Bericht door jan_olieslagers »

Ik denk dat ge bedoelt dat ze vertrouwelijk van aard zijn, en daarom. Dat zou ik ook niet contesteren. Maar ge kunt de documenten niet tellen die online staan ook al zijn ze wel degelijk copyright. Te beginnen met google maps.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: regelmentering tramspoor de Lijn

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef: 02 feb 2021, 18:19 Ik denk dat ge bedoelt dat ze vertrouwelijk van aard zijn, en daarom. Dat zou ik ook niet contesteren. Maar ge kunt de documenten niet tellen die online staan ook al zijn ze wel degelijk copyright. Te beginnen met google maps.
Ja dat bedoel ik, ze mogen in ieder geval niet zomaar verspreid worden buiten Infrabel en aannemers moeten er vertrouwelijk mee omgaan.
Plaats reactie