Vreemde bussen rond Brugge

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
Trainspotterke

Vreemde bussen rond Brugge

Bericht door Trainspotterke »

Nog niet zo lang geleden heeft een school hier in het Brugse een bus van de CFL overgekocht voor leerlingentransport. Deze toch al niet meer te recente bus is getooid in de nieuwste livrei van de CFL, namelijk wit en bordeauxrood. Groot was mijn verbazing dan ook toen ik deze voor de eerste maal zag. De bus beschikt wel al over een Belgische nummerlplaat.

Een ander opmerkelijk iets is dat de groene bussen van het Nederlandse Connexion op de lijn 42 Brugge - Breskens vervangen zijn door lelijke bussen (blauw en wit) van BBA en Veolia Transport. Het zou ook kunnen dat die laatste een uitzondering geweest is, alhoewel ik hem een paar keer gezien heb.
nicken

Re: Vreemde bussen rond Brugge

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:Nog niet zo lang geleden heeft een school hier in het Brugse een bus van de CFL overgekocht voor leerlingentransport. Deze toch al niet meer te recente bus is getooid in de nieuwste livrei van de CFL, namelijk wit en bordeauxrood. Groot was mijn verbazing dan ook toen ik deze voor de eerste maal zag. De bus beschikt wel al over een Belgische nummerlplaat.

Een ander opmerkelijk iets is dat de groene bussen van het Nederlandse Connexion op de lijn 42 Brugge - Breskens vervangen zijn door lelijke bussen (blauw en wit) van BBA en Veolia Transport. Het zou ook kunnen dat die laatste een uitzondering geweest is, alhoewel ik hem een paar keer gezien heb.
wat de bus met CFL livrei betreft :
Het betreft de volgende school : lager onderwijs van het gemeenschapsonderwijs : de manitoba in sint-andries brugge (rechtover de fun, coemancenter van vroeger)
Ik had die bus een 3 tal weken geleden ook al opgemerkt aan de school daar :wink:
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vreemde bussen rond Brugge

Bericht door Daniël »

Trainspotterke schreef:Een ander opmerkelijk iets is dat de groene bussen van het Nederlandse Connexion op de lijn 42 Brugge - Breskens vervangen zijn door lelijke bussen (blauw en wit) van BBA en Veolia Transport. Het zou ook kunnen dat die laatste een uitzondering geweest is, alhoewel ik hem een paar keer gezien heb.
De concessie Zeeuws-Vlaanderen is onlangs aanbesteed en die aanbesteding is gewonnen door Veolia Transport, vandaar dat je daar geen connexxion bussen meer ziet rijden.
MaiKeg

Re: Vreemde bussen rond Brugge

Bericht door MaiKeg »

Daniël schreef:
Trainspotterke schreef:Een ander opmerkelijk iets is dat de groene bussen van het Nederlandse Connexion op de lijn 42 Brugge - Breskens vervangen zijn door lelijke bussen (blauw en wit) van BBA en Veolia Transport. Het zou ook kunnen dat die laatste een uitzondering geweest is, alhoewel ik hem een paar keer gezien heb.
De concessie Zeeuws-Vlaanderen is onlangs aanbesteed en die aanbesteding is gewonnen door Veolia Transport, vandaar dat je daar geen connexxion bussen meer ziet rijden.
En op 26 december en 2 januari kan je dus nog gratis mee naar Breskens, en eventueel naar een andere bestemming in Zeeuws-Vlaanderen ;).
Het gaat trouwens niet om dezelfde bussen (meerbepaald Mercedes Integro's), maar het zijn wel bussen die vroeger in het noorden van Nederland reden en naar Axel (dacht ik) zijn overgekomen. Die van Connexxion zijn dan weer elders geplaatst.

Wat de busjes van De Lijn betreft, sinds gisteren rijdt men in Sint-Niklaas met een Brugs stadsbusje (Van Hool newA309) rond: nl. 4707... ;)

Grtz,
Maikel
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Gisteren zag ik in de Karnemelkstraat in Breda een Pelikaanreizen bus voor den 19 rijden met Veolia Transport ip da bordje.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

sncf-sncb schreef:Gisteren zag ik in de Karnemelkstraat in Breda een Pelikaanreizen bus voor den 19 rijden met Veolia Transport ip da bordje.
Oei. Dan is die hier waarschijnlijk ook nog voorbij de deur gepasseerd... ;)
Blijkbaar wel veel problemen met Veolia: http://www.klachtenoverveolia.nl/

Grtz,
Maikel
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Vind het wel lelijke bussen die van Veolia. :? Die groene bussen van Connexxion, die waren pas mooi! :P Dat waren gewoonweg halve reisbussen. :D
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:Vind het wel lelijke bussen die van Veolia. :? Die groene bussen van Connexxion, die waren pas mooi! :P Dat waren gewoonweg halve reisbussen. :D
Ik vindt dat ook,het reisje naar sluis is zo leuk nie meer :cry:
Best dat al die sexshops daar veel goed maken Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Trainspotterke schreef:Vind het wel lelijke bussen die van Veolia. :? Die groene bussen van Connexxion, die waren pas mooi! :P Dat waren gewoonweg halve reisbussen. :D
Die van Veolia zijn nochtans nét dezelfde types...
nicken

Bericht door nicken »

MaiKeg schreef:
Trainspotterke schreef:Vind het wel lelijke bussen die van Veolia. :? Die groene bussen van Connexxion, die waren pas mooi! :P Dat waren gewoonweg halve reisbussen. :D
Die van Veolia zijn nochtans nét dezelfde types...
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Trainspotterke schreef:Vind het wel lelijke bussen die van Veolia. :? Die groene bussen van Connexxion, die waren pas mooi! :P Dat waren gewoonweg halve reisbussen. :D
Ge wilt mijn familie niet over connexxion horen! :lol: :lol: :lol:
Bert

Re: Vreemde bussen rond Brugge

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef:Nog niet zo lang geleden heeft een school hier in het Brugse een bus van de CFL overgekocht voor leerlingentransport. Deze toch al niet meer te recente bus is getooid in de nieuwste livrei van de CFL, namelijk wit en bordeauxrood. Groot was mijn verbazing dan ook toen ik deze voor de eerste maal zag. De bus beschikt wel al over een Belgische nummerlplaat..
Ah komen daarom rijdt die hier rond. ik verschoot mij een bult toen ik die plots vanuit de trein het centrum van Brugge zag binnen rijden. Ik dacht al dat de CFL België kwam veroveren :lol:
Trainspotterke schreef:Een ander opmerkelijk iets is dat de groene bussen van het Nederlandse Connexion op de lijn 42 Brugge - Breskens vervangen zijn door lelijke bussen (blauw en wit) van BBA en Veolia Transport. Het zou ook kunnen dat die laatste een uitzondering geweest is, alhoewel ik hem een paar keer gezien heb.
Er rijdt zo een schoolbus rond in Oostende. Het zijn volledig dezelfde, enkel de lijnfilm en Connexion ontbreekt. :wink:
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vreemde bussen rond Brugge

Bericht door Daniël »

MaiKeg schreef:Het gaat trouwens niet om dezelfde bussen (meerbepaald Mercedes Integro's), maar het zijn wel bussen die vroeger in het noorden van Nederland reden en naar Axel (dacht ik) zijn overgekomen. Die van Connexxion zijn dan weer elders geplaatst.
Ze komen niet uit het noorden van Nederland, maar uit Bergen op Zoom. Die van connexxion zijn in aanzienlijke hoeveelheden naar stalling Ridderkerk verhuisd, zag er van de week nog eentje hier in Dordrecht langskomen met reclame voor een tariefactie op lijn 19 op de zijruit :wink:
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Aja, ok. Kan wel zijn, zo goed ken ik het daar allemaal niet ;).

En op lijn 19 is die tariefactie al eerder een 'normaal' tarief, aangezien het toch tariefacties zijn die heel het jaar door gehouden worden...

Grtz,
Maikel
Plaats reactie