Tram 6 te Antwerpen

Smalspoor, tram en light-rail in België
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Bericht door ostbahnhof »

Wover schreef: En de richtingsfilmen zijn inderdaad nog niet af, het zijn nu gewoon rode papieren.
Inderdaad, daarstraks ook een aantal zessen gezien.
Valt bijna niet te lezen naar waar ie gaat.

Vind dit wel straf, enkele maanden geleden zijn al die richtingsfilmen nog vernieuwd met rollen van bedenkelijke kwaliteit.
Kon daar dan al geen 6 tussen?

van slechte kwaliteit want:

het groen van lijn10 is nu vuilgeel geworden, (ook op de PCC's)
het wit van lijn 15 ziet eruit als verbleekt beige en slecht te lezen
het groen van lijn 2 is plots ook al lichter

en alle letters hebben een kleine druk;
De vorige filmbanden hadden een heel wat groter lettertype en waren kleurvast

grts
o
RV1428

Bericht door RV1428 »

ostbahnhof schreef:
Wover schreef: En de richtingsfilmen zijn inderdaad nog niet af, het zijn nu gewoon rode papieren.
Inderdaad, daarstraks ook een aantal zessen gezien.
Valt bijna niet te lezen naar waar ie gaat.

Vind dit wel straf, enkele maanden geleden zijn al die richtingsfilmen nog vernieuwd met rollen van bedenkelijke kwaliteit.
Kon daar dan al geen 6 tussen?

van slechte kwaliteit want:

het groen van lijn10 is nu vuilgeel geworden, (ook op de PCC's)
het wit van lijn 15 ziet eruit als verbleekt beige en slecht te lezen
het groen van lijn 2 is plots ook al lichter

en alle letters hebben een kleine druk;
De vorige filmbanden hadden een heel wat groter lettertype en waren kleurvast

grts
o
Zeker bij lijn 15, soms is het zo geel dat het op tram 3 lijkt.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Diamant - Astrid

Bericht door thejay »

Dit stuk premetro is ook in de reizigersdienst wel gebruikt, o.a. door lijn 11 vanaf Berchem Station naar de inrit premetro in de Cuperusstraat (die komt uit bij station Plantin) en dan doorreed tot de keerlus Sportpaleis.

Dit is enkele malen geweest tijdens werken in de Provinciestraat.

groeten
thejay
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Bericht door dekooiker »

De kwaliteit van de film op zich is waarschijnlijk OK maar de kleuren die ze voor de nieuwe films voorzien hebben, daar heb ook ik mijn bedenkingen over.
Als ik me niet vergis is het al de vierde generatie film dat op de Siemenstrams zit.
Pas het principe van VL-Brabant toe: nieuwe lijn, stickers kleven of er een nieuw stuk tussenzetten.
Dat deden ze vroeger bij de PCC-films ook, en het is pakken goedkoper.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Bericht door ostbahnhof »

RV1428 schreef: Zeker bij lijn 15, soms is het zo geel dat het op tram 3 lijkt.
klopt, dacht daarstraks dat tram 3 verloren was gereden... het was een lijn 15 met vergeelde film... :(

trouwens... was daarvoor in 't centrum en wat blijkt... de mooiste lijnfilm die volgens mij zo'n 40 jaar onveranderd was gebleven is uit het stadsbeeld verdwenen... ik heb het over lijn11. vroeger had deze lijn een witte film met rood-bruine letters en cijfers, nu is dat zo'n onnozel appelblauwzeegroen geworden; ben benieuwd wat dat gaat geven als de zon daar enkele uren op geschenen heeft;
stel je voor: je bent op de melkmarkt en dan zie je een 10 met verschrikkelijk verkleurde groene film, echt vies, en daarachter zo'n appelblauw zeegroen ding... dan stel ik voor: weg met al die kleuren, en zet er dan maar een elektrische lijn-lichtbak in zoals in de bussen. dan kan er ook tijdens onregelmatigheden onmiddellijk het juiste bericht op: zo van: ik ben een 3, rij nu op lijn 15 maar zie je mij op de melkmarkt dan ben in een 10. ;-) want vroeger was ik in de 3 gevallen geel tot viesgeel... ;-)

dus lijn 11 vroeger:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... plaats.jpg
en nu: nog geen foto van gevonden.

allé, ik zeur niet gauw maar dit gaat toch te ver, volgende keer: terug kleurvaste films en de originele kleuren!
gelukkig heeft de 7 nog een mooi koningsblauw dat blijkbaar goed stand houdt.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Lijn 11 moest van zijn witte imago af omwille van de netplannen. Je kan immers geen wit lijntraject op een stratenplan tekenen... Zelfde geldt voor lijn 15.
RV1428

Bericht door RV1428 »

ostbahnhof schreef:
RV1428 schreef: Zeker bij lijn 15, soms is het zo geel dat het op tram 3 lijkt.
klopt, dacht daarstraks dat tram 3 verloren was gereden... het was een lijn 15 met vergeelde film... :(

trouwens... was daarvoor in 't centrum en wat blijkt... de mooiste lijnfilm die volgens mij zo'n 40 jaar onveranderd was gebleven is uit het stadsbeeld verdwenen... ik heb het over lijn11. vroeger had deze lijn een witte film met rood-bruine letters en cijfers, nu is dat zo'n onnozel appelblauwzeegroen geworden; ben benieuwd wat dat gaat geven als de zon daar enkele uren op geschenen heeft;
stel je voor: je bent op de melkmarkt en dan zie je een 10 met verschrikkelijk verkleurde groene film, echt vies, en daarachter zo'n appelblauw zeegroen ding... dan stel ik voor: weg met al die kleuren, en zet er dan maar een elektrische lijn-lichtbak in zoals in de bussen. dan kan er ook tijdens onregelmatigheden onmiddellijk het juiste bericht op: zo van: ik ben een 3, rij nu op lijn 15 maar zie je mij op de melkmarkt dan ben in een 10. ;-) want vroeger was ik in de 3 gevallen geel tot viesgeel... ;-)

dus lijn 11 vroeger:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... plaats.jpg
en nu: nog geen foto van gevonden.

allé, ik zeur niet gauw maar dit gaat toch te ver, volgende keer: terug kleurvaste films en de originele kleuren!
gelukkig heeft de 7 nog een mooi koningsblauw dat blijkbaar goed stand houdt.
Vrijdag naar Brussel geweest en op de Rooseveltplaats tram 11 met die groene plakaat gezien :?,
vroeger was het toch beter.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Brussel? :wink:
BDJ
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

OOk van Campenhout wil een latere tram (zelfs tot 2u ) :!:

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=2&id=6598
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Unizo gekant tegen tram Wilrijk

WILRIJK - Unizo-Wilrijk kant zich tegen het idee van Johan Peeters om een tramlijn door te trekken tot in Wilrijk. Het belangrijkste tegenargument van de Unie van Zelfstandige Ondernemers is de heraanleg van de Bist in de nabije toekomst. Dat gaat heel wat hinder meebrengen voor winkeliers. Het aanleggen van een tramlijn zou daarbij alleen maar tot extra overlast leiden. Bovendien vindt Unizo dat het Wilrijkse centrum sowieso vlot bereikbaar is met het openbaar vervoer. Het argument dat in elke district van de stad een tram rijdt, behalve in Berendrecht, Zandvliet en Wilrijk, snijdt volgens Unizo dan ook geen hout.

(vjb)
BRON: HNB
RV1428

Bericht door RV1428 »

Bartjedj schreef:Brussel? :wink:
BDJ
Bij terugkomst in Antwerpen gezien. Niet in Brussel natuurlijk :)
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Lijnfilmen zijn ondertussen af en goed leesbaar. :)
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Bericht door dekooiker »

Men heeft vooraan en achteraan de leesbare films gestoken, dat heeft natuurlijk voorrang op de zijkant.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Zijkanten zijn dus nog niet gedaan?

BDJ
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Bericht door dekooiker »

Nee, maar dat zal er wel aankomen eens ze alle rijtuigen aan kop en staart in orde gebracht hebben.
Kan natuurlijk wel een tijdje duren!
Plaats reactie