Station Delta: man half doodgeslagen

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
Wover

Bericht door Wover »

Pff ik haat het om zo'n dingen te zien, gelukkig hebben ze ze gepakt...
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Bericht door Arnenys »

dat zijn gewoon misselijke mensen die zoiets doen.
het heeft dus wel heel veel nut dat de mivb camera's hangt, want anders zouden ze de daders niet meer kunnen pakken.
Ik vraag mij af hoe lang ze naar de cel moeten, die jongens hebben gewoon het leven van die man en van zijn familie verpest.
Becky

Bericht door Becky »

Ik vind het afschuwelijk... :( Zo doorstampen, en teruggaan omdat ze 'erin gekomen zijn'. Wat zou de reden zijn? Hebben de jongens op de trein moeten betalen voor hun ticket? Of wouden ze hun plaats niet afstaan voor oudere mensen die ook betaald hebben voor een zitplaats? Ik hoop dat de jongens een straf krijgen die hun levenslang zal confronteren met deze daad. Alle 4 dezelfde zware straf, ze zijn allemaal schuldig aan poging tot doodslag, ook diegene die gewoon gekeken heeft...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Als het zo blijft doorgaan mogen er eens wat meer bewakers komen van mij die dan nog eens gewapend zijn; als er iets gebeurt zouden deze het recht moeten hebben om dergelijke mensen staande te houden door een gerichte schot in het been, je zal er niet van sterven en grote letsels aan overhouden maar je zal het wel geen twee keer meer doen. :evil:
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Dietrich schreef:Als het zo blijft doorgaan mogen er eens wat meer bewakers komen van mij die dan nog eens gewapend zijn; als er iets gebeurt zouden deze het recht moeten hebben om dergelijke mensen staande te houden door een gerichte schot in het been, je zal er niet van sterven en grote letsels aan overhouden maar je zal het wel geen twee keer meer doen. :evil:
Slecht idee! Ze moesten maar eens missen en een onschuldige raken. Bovendien voorkom je zo geen geweld, je kunt er in het beste geval hoogstens de dader mee staande houden.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Wie gaat er hem nog riskeren van iets uit te spoken als ze een schot in hun been riskeren?

Het lijkt cru maar als men er niets tegen doet en geen drastische maatregelen treft dan ga je op den duur elke dag wel iemand zien liggen in een trein- of metrostation die weer eens het slachtoffer is van mensen die geen MP3-speler kunnen (willen) kopen of die zich "vervelen".
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Dietrich schreef:Wie gaat er hem nog riskeren van iets uit te spoken als ze een schot in hun been riskeren?

Het lijkt cru maar als men er niets tegen doet en geen drastische maatregelen treft dan ga je op den duur elke dag wel iemand zien liggen in een trein- of metrostation die weer eens het slachtoffer is van mensen die geen MP3-speler kunnen (willen) kopen of die zich "vervelen".
Niet overdrijven! Zulke gevallen blijven gelukkig nog altijd uitzonderlijk.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik heb er mijn twijfels over, of een dergelijke 'harde' aanpak wel resultaat zal hebben. Al is een gepaste straf wel op zijn plaats, natuurlijk. Een nachtje cel en een boete van 100 fr is dat niet, laat dat duidelijk zijn.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ok, ik neem mijn woorden terug, het was misschien een spontane en impulsieve reactie maar het komt wel de spuigaten uit. Uitzonderlijk zou ik deze voorvallen al niet meer beginnen noemen, de laatste maanden heb ik al ontelbare berichten gehoord over agressie op trein en metro, daarvan zijn ook de stakingen (al dan niet terecht) van bij de NMBS getuige. Dus er moet wel eens iets drastisch gebeuren... het staat vast dat de straffen die ze momenteel geven totaal geen indruk nalaten.
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Dietrich schreef:Ok, ik neem mijn woorden terug, het was misschien een spontane en impulsieve reactie maar het komt wel de spuigaten uit. Uitzonderlijk zou ik deze voorvallen al niet meer beginnen noemen, de laatste maanden heb ik al ontelbare berichten gehoord over agressie op trein en metro, daarvan zijn ook de stakingen (al dan niet terecht) van bij de NMBS getuige. Dus er moet wel eens iets drastisch gebeuren... het staat vast dat de straffen die ze momenteel geven totaal geen indruk nalaten.
De daders van zulke gevallen denken meestal niet aan de straf die hun boven het hoofd hangt, daarom dat het wellicht niet zoveel verschil zal maken als je de straffen verstrengt. Een oplossing heb ik niet, maar meer toezicht (geen camera's, maar mensen van vlees en bloed) zal al kunnen helpen lijkt me.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Station Delta: man half doodgeslagen

Bericht door Asterix »

Strengere straf voor trio dat MIVB-bestuurder halfdood sloeg

Nicolas Melin kreeg acht jaar effectief. Het slachtoffer leeft als een plant in een home.

Het hof van beroep in Brussel heeft de straffen voor Nicolas Melin, Jeremy Simon en Nicolas Paron flink verzwaard. De drie beklaagden werden schuldig bevonden aan een poging tot doodslag tegen een MIVB-bestuurder in metrostation Delta in Brussel op 27 april 2007.

Uitstel
Melin werd veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van acht jaar, Simon tot zeven jaar en Paron tot zes jaar. In eerste aanleg had het trio uitstel gekregen voor een groot deel van de straffen. Een bewakingscamera filmde de hele scène. Die opname, die bijna vijf minuten duurt, werd in het openbaar getoond.

Wodka
De beklaagden verklaarden dat ze voor het plegen van de feiten bijna elk een volledige fles wodka dronken. Ze hadden eerst gefeest in Ukkel en trokken vervolgens naar een feestje in Bosvoorde. Om die reden namen ze de metro.

Vegetatieve toestand
Ze kwamen het slachtoffer per toeval tegen en sloegen de man in elkaar. Op de beelden is de veertiger te zien terwijl hij een aantal keer met zijn hoofd tegen de muur gesmeten wordt. Hij kon ontsnappen, maar werd ingehaald en meermaals geslagen tot hij niet meer bewoog. De 18-jarige daders lieten hem voor dood achter.
Het slachtoffer leeft in een home en verkeert in vegetatieve toestand. (belga/svm)
Plaats reactie