Dertien muzikanten krijgen metrovergunning

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Dertien muzikanten krijgen metrovergunning

Bericht door Asterix »

Dertien muzikanten krijgen metrovergunning

BRUSSEL - Om de kwaliteit van de live muziek in de metrogangen op te krikken, organiseerde de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB onlangs audities voor kandidaat-straatmuzikanten. Van de vijftien deelnemers aan de eerste auditie krijgen er dertien een vergunning voor een jaar. De overige twee moeten het stellen met een tijdelijke vergunning voor drie maanden, waarna ze een nieuwe test afleggen. De muzikanten met herexamen zijn een gitarist en een klarinettist. Die laatste had wel een goede verklaring voor zijn mindere auditie: 'Ik speelde lange tijd niet op mijn instrument, waardoor mijn mond geweldig pijn deed tijdens de auditie'. (khx)
TSP

Bericht door TSP »

Dan doen ze beter dan hiero in NL.... Hier mag elke gek die een instument heeft spelen lijkt het wel. Resultaat: verstopte wandelgangen en een teringherrie :roll:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

TSP schreef:Dan doen ze beter dan hiero in NL.... Hier mag elke gek die een instument heeft spelen lijkt het wel. Resultaat: verstopte wandelgangen en een teringherrie :roll:
Geloof me, dat niveau van die audities is niet bepaald hoog te noemen.... :roll:
Wover

Bericht door Wover »

Dat zouden ze beter overal doen.

Jeroen, ik zie dat je van Leuven ben, dan ken je ongetwijfeld die man die met een gitaar langs de Oude Markt en het Fochplein zeult en daar wat op zit te "spelen", hoewel hij er echt niets van kan. Hij tikt gewoon een snaar aan en dat in een bepaald "ritme" en soms zelfs eens een andere snaar :roll: .
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Wover schreef:Dat zouden ze beter overal doen.

Jeroen, ik zie dat je van Leuven ben, dan ken je ongetwijfeld die man die met een gitaar langs de Oude Markt en het Fochplein zeult en daar wat op zit te "spelen", hoewel hij er echt niets van kan. Hij tikt gewoon een snaar aan en dat in een bepaald "ritme" en soms zelfs eens een andere snaar :roll: .
....gepaard gaande met spastische hoofdbewegingen. Welke Leuvenaar kent hem niet? :roll:
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Yep :lol:
Ik vond dat wel een grappig 'tiep'.
Plaats reactie