Brusselse trams en bussen in nieuw kleedje

Smalspoor, tram en light-rail in België
Bert

Bericht door Bert »

Ik vind ze echt afschuwelijk, en dat goud kleurtje geeft nog een slechter beeld. :?
Wouter DH

Bericht door Wouter DH »

Hallo,

Bwaah, om nu het woord 'afschuwelijk' in de mond te nemen, dat vind ik er teveel aan. Maar ik moet toch ook wel toegeven dat de kleur beter past op de nieuwe trams als op de oude. Ik weet het niet hoor op die oudere trams... het is alsof ik mij in de jaren zestig bevindt. Wat retro-achtige toestanden. 8)

Maar op de bussen vind ik de details zeer mooi op de deuren. ( zie http://www.airportline.be/photo/livree/Photo%20014.jpg ) Dat geeft dynamisme en vaart aan de bussen. Iets wat de MIVB toch hoog in het vaandel draagt (kijk maar naar de speciale livrei van de sneltrams). En ook in de vorige kleurstelling zat met die blauwe schuine balken heel wat dynamisme.

Groetjes,

Wouter
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da is de bedoeling van de compleet nieuwe kleuren ook op de T3000 zou bedoeld zijn als verwijzing naar victor horta
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik hou wel van het geel-blauw van nu, lekker opvallend, een echte blikvanger. Heel wat beter in elk geval dan de toch wat bleke witte bussen van De Lijn...

Maar de nieuwe livrei vind ik best geslaagd, eigenlijk.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

De nieuwe kleurstelling vind ik zeker geslaagd! Vooral die oudere karren zien er veel moderner uit dan in die oude kleurstelling. Dat vind ik tenminste, maar dat kan ook komen omdat ik hier al teveel geel met blauw zie :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Maar de mooiste livrei hier in België vind ik toch nog altijd die op de bussen en trams van de TEC! 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

den TEC? zo knap vind ik die niet
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Voor de TEC-bussen vind ik het best geslaagd, maar de trams, nee, sorry, toch liever niet.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

groentje schreef:Voor de TEC-bussen vind ik het best geslaagd, maar de trams, nee, sorry, toch liever niet.
Ik vind het juist andersom! :?
Wouter DH

Bericht door Wouter DH »

Hallo,

Even een update wat betreft die nieuwe zilver-brons kleuren van de MIVB.

Na de presentatie van de nieuwe kleuren op 8 maart, vond de MIVB de kleuren totaal niet passen op de oudere PCC's. De MIVB is dan ook op zoek naar een nieuwe kleursamenstelling voor de PCC's. Op de T2000, T3000 en op de toekomstige 'Boa'-metrostellen' komt wel al zeker voor eind 2008 de nieuwe kleurstelling.

Groetjes,

Wouter DH
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Zo denk ik er ook over.

Op de T2000 en T3000 vind ik ze prachtig passen, maar op die PCC's totaal niet! :?
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Prachtige tram! :D
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Toevallig geen fotootje van de binnenkant? :wink:

Iemand een idee wanneer de eerste T4000 zou geleverd worden?
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

Ruben schreef:Toevallig geen fotootje van de binnenkant? :wink:

Iemand een idee wanneer de eerdeste T4000 zou geleverd worden?
de eerste 4000en staan al klaar bij bombardier tijdens openbedrijvendag (vandaag) staat er een tentoongesteld nl de 4001 ook de 4003 heb ik gezien het gaat niet meer lang duren voor ze in brussel zijn deze maand zullen de eerste geleverd worden
Plaats reactie