Pagina 1 van 1

'Praten met buschauffeur verboden'

Geplaatst: 21 okt 2007, 18:25
door Asterix
Het is reizigers van een Lijn-bus niet toegestaan tijdens de rit de chauffeur te hinderen door onnodig met hem of haar te praten of diens zicht te belemmeren. Het aanspreken van de chauffeur kan enkel om noodzakelijke inlichtingen in verband met de reis te verkrijgen.

Dat antwoordt Vlaams Mobiliteitsminister Kathleen Van Brempt op een schriftelijke vraag van Flor Koninckx (sp.a) hierbij verwijzend naar reglementen.

Bij een inbreuk zullen de controleurs van De Lijn de reizigers verzoeken in de bus door te schuiven tot voorbij de rode lijn. De chauffeur wordt terechtgewezen of krijgt een verslag van vaststelling wegens onnodig gesprek in dienst. Op basis van dit verslag kan worden overgegaan tot sanctionering.

"Er worden echter weinig verslagen opgemaakt aangaande onnodige gesprekken tussen reizigers en chauffeurs", aldus Van Brempt.
BRON: GVA

Geplaatst: 21 okt 2007, 20:16
door Wover
Flor, hou u eens met nuttige zaken bezig jongen :P

Geplaatst: 21 okt 2007, 20:44
door dekooiker
Wat gaan de controleurs doen als de chauffeur dan achter zijn stuur uitkomt?
De reiziger mag niet komen kletsen hé :D
Van Brempt heeft weer iets om mee op TV te komen, zoveel is duidelijk.

Geplaatst: 21 okt 2007, 21:10
door TSP
Jah, wat een regels...... :lol: In NL is het omdat men de bestuurder zo min mogelijk af moet lijden omdat je wel door een drukke stad rijd.

Geplaatst: 21 okt 2007, 21:24
door Steven
TSP schreef:Jah, wat een regels...... :lol: In NL is het omdat men de bestuurder zo min mogelijk af moet lijden omdat je wel door een drukke stad rijd.
dat is hier niet anders, lees de essentie eens van de tekst

Geplaatst: 22 okt 2007, 06:29
door dekooiker
Als de chauffeurs dan eens het been stijf houden dàn zal er iets gebeuren want niemand meer voor de rode lijn, dat wil zeggen dat er tientallen reizigers (vooral scholieren) aan de haltes zullen blijven staan.
Ik kan het me nog voor de geest halen hoe de bussen overvol zaten in mijn schooltijd.

Geplaatst: 22 okt 2007, 17:29
door Bartjedj
Pas dat toe, en binnen een maand staat de BTTB op zijn achterpoten, voor een "gebrek aan dienstverlening". De Lijn is vroeger naar Eenmansbediening gegaan, dat ze nu maar consequent zijn.

BDJ

Geplaatst: 22 okt 2007, 18:12
door dekooiker
Gisterenavond zondigde ik nog zwaar door een praatje met een chauffeur te maken.
Hij ging wél gelijk een pak trager rijden.
Heer, vergeef me mijn zonden.
Amen. :D

Geplaatst: 22 okt 2007, 18:19
door Bartjedj
Wie op dit forum die ook met lightrail en OV op de weg bezig is, maakt er nooit een praatje met een bevriende bestuurder? :wink:
Anders was Kusttram.eu nooit zo groot geworden :lol:

BDJ

Geplaatst: 22 okt 2007, 18:56
door Asterix
dekooiker schreef:Als de chauffeurs dan eens het been stijf houden dàn zal er iets gebeuren want niemand meer voor de rode lijn, dat wil zeggen dat er tientallen reizigers (vooral scholieren) aan de haltes zullen blijven staan.
Ik kan het me nog voor de geest halen hoe de bussen overvol zaten in mijn schooltijd.
Ja, nu heb je dat de hele dag door in Leuven op de lijnen 1 en 2. Daar zit je bijna op de schoot van de chauffeur....

Geplaatst: 22 okt 2007, 20:11
door pietje
Jeroen schreef:
dekooiker schreef:Als de chauffeurs dan eens het been stijf houden dàn zal er iets gebeuren want niemand meer voor de rode lijn, dat wil zeggen dat er tientallen reizigers (vooral scholieren) aan de haltes zullen blijven staan.
Ik kan het me nog voor de geest halen hoe de bussen overvol zaten in mijn schooltijd.
Ja, nu heb je dat de hele dag door in Leuven op de lijnen 1 en 2. Daar zit je bijna op de schoot van de chauffeur....
Gezellig, zijn daar ook chauffeusez :lol:
allen naar Leuven....