sneltrams in ochtendspits aan de kust

Smalspoor, tram en light-rail in België
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:
dentheo schreef:
nighttrain schreef: Ja maar ik bedoelde met "gij hebt nog altijd vrijreizen op de 35 maatschappijen in Engeland"?
Voor de rest heb ik geen kristallen bol.
Sorry ik had begrepen dat gijzelf NMBS vrij reizen had ....
P-J

Bericht door P-J »

dekooiker schreef:Ik vroeg me af hoe het komt dat er richting Oostende-Veurne-De Panne (sectie Veurne-De Panne afgeschaft) een bus rijdt die het tramtraject een beetje volgt en dan nog redelijk wat volk trekt.
Waarom bestaat zoiets niet richting Knokke?
Lijn 766 naar Klemskerke lijkt er maar een beetje op.
Lijn 69 (Oostende - Veurne) volgt slechts op beperkte plaatsen het traject van de tramlijn. Gezien de Kusttram van alle gemeenten de bad-kern bedient, is er vaak geen verbinding naar de dorp-kern. Die lijn 69 vervoert dus vooral mensen van Koksijde Dorp naar Koksijde Bad (en vice versa), van Oostduinkerke Dorp naar Oostduinkerke Bad of Nieuwpoort Stad, waar de tram dan weer komt. Op het stuk tussen Nieuwpoort en Oostende volgt deze lijn een parallelle reisweg, met zijn appart cliënteel.

Richting Knokke zijn die Bad & Dorp-kernen minder aanwezig. Enkel Bredene-Dorp (stadsbus) en Klemskerke (lijn 46) liggen tamelijk ver verwijderd van de Kusttram-route.

Grtz,

P-J.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Bericht door Steve »

MaiKeg schreef:
Bij de MIVB hebben ze echter wél dit systeem (dat naar het schijnt meer defect is dan in werking...).
Dat valt heel goed mee hoor. Met de oude 'boordcomputers' werkt het zo goed als vlekkeloos; met de nieuwe iets minder vlekkeloos, maar daar wordt aan gewerkt. Het systeem an sich werkt vrij goed.

Het oude systeem, waarbij er links of rechts led'jes branden en de vertraging/voorsprong wordt weergegeven op het schermpje:
Afbeelding Het oude systeem in de bussen, rechtsboven zie je +7 staan (in dit geval 7 minuten voor het vertrek, de bus reed niet met 7 minuten voorsprong):
Afbeelding En het nieuwe systeem, zowel in de nieuwe trams al de bussen, dat wél soms problemen geeft:
Afbeelding Tot zover deze rechtzetting... :wink:
Plaats reactie