Kusttram tot in Veurne in 2015

Smalspoor, tram en light-rail in België
RV1428

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door RV1428 »

Lijn 6 is zeker geen miskleun :| ik gebruik hem elke dag en hij wordt steeds drukker.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door Steven »

ik heb lijn 6 ook al regelmatig gebruikt
Bartjedj

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door Bartjedj »

Veurne gaat in ieder geval het stationsgebouw, dat al lange tijd gesloten is en in de steigers staat, renoveren.
Het zal echter niet meer als stationsgebouw dienen. Daarvoor komt er een apart gebouw.

Heel artikel:
WTV-Focus

BDJ
frazstick

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door frazstick »

Kans op een tram naar Veurne is bijster klein. De Lijn is niet geïnteresseerd. Tot in Koksijde ligt wel nog op tafel.

khoop dat ie enkel tot koksijde komt... De kusttram in een historische stad, geef toe, ze halen eerst een frituur weg omdat die het historisch zicht zou belemmeren, maar nu wel zo ne kusttram tot aan het station veurne, belachelijk gewoon :roll:
hopelijk blijft ie weg, en dat nieuwe station ook, het oude restaureren
Bartjedj

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door Bartjedj »

Van waar komt die informatie? Gewoon uit interesse.

BDJ
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door ostbahnhof »

viel me van t week-end op dat die trams aan de kust zonder nummer rijden.
hier een link hoe het op de gele trams was:
http://groups.msn.com/dekusttram/tekstw ... 06049.msnw
Bartjedj

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door Bartjedj »

Elke tram aan de kust moet een nummer hebben.
Dit voor radioverkeer. Ook historisch materieel.

BDJ
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door ostbahnhof »

Bartjedj schreef:Elke tram aan de kust moet een nummer hebben.
Dit voor radioverkeer. Ook historisch materieel.

BDJ

ja ok, maar ik bedoelde: filmnummer zoals lijn 2,3 ,10, 11 enz in antwerpen bijvoorbeeld.
Bartjedj

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door Bartjedj »

De lijnfilms worden er uit gehaald. Zijn zeer gegeerd bij dieven.

BDJ
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door groentje »

frazstick schreef:Kans op een tram naar Veurne is bijster klein. De Lijn is niet geïnteresseerd. Tot in Koksijde ligt wel nog op tafel.

khoop dat ie enkel tot koksijde komt... De kusttram in een historische stad, geef toe, ze halen eerst een frituur weg omdat die het historisch zicht zou belemmeren, maar nu wel zo ne kusttram tot aan het station veurne, belachelijk gewoon :roll:
hopelijk blijft ie weg, en dat nieuwe station ook, het oude restaureren
Volgens mij is het oude station van Veurne beschermd, dus zullen ze het zeker niet afbreken.
Ik heb niets tegen een moderne tram in het historische stadscentrum, in Veurne of elders. In Leuven willen ze ook geen tram door het stadscentrum om god weet welke reden, maar die tig bussen kunnen wel. Ach, ik snap het gewoon niet.
Bartjedj

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door Bartjedj »

- De Kusttram in Veurne komt er zeker wel. Het gemeentebestuur is wel geïnteresseerd, en werkt zelfs mee aan het evenement 175 jaar Kusttram in 2010.
- Het station van Veurne wordt niet afgebroken, dat is nooit ter sprake gekomen. Het wordt gerenoveerd.

BDJ
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door apestaart »

Klopt, men is bezig met die renovatie van het station van Veurne; de stellingen staan
aan de voorzijde van het gebouw
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door Steve »

apestaart schreef:Klopt, men is bezig met die renovatie van het station van Veurne; de stellingen staan
aan de voorzijde van het gebouw
Nou, dan zijn ze al héél lang bezig met die renovatie! :lol:

Er is veeleer sprake van een verregaand dispuut waarbij de stellingen als drukkingsmiddel gebruikt worden zolang de ene instantie weigert in te grijpen...
Trammist

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door Trammist »

Wouden ze geen nieuw station bouwen iets verderop, en het huidig station Veurne herbestemmen?
8will9

Re: Kusttram tot in Veurne in 2015

Bericht door 8will9 »

Ik dacht ook dat ze verderop een nieuw station zouden bouwen, en het oude renoveren en inrichten als museum of zoiets. Er zijn nu betonplaten gegoten om schuilhokjes te maken denk ik. Maar een nieuw station wordt nog steeds niet gebouwd. Er is wel een grote graafput maar blijkbaar is dat voor appartementen. Vraag me dan af waar ze dat nieuwe station en vooral WANNEER ze dat zullen bouwen. Het wordt dringend tijd, zo'n vervallen station zonder doorgang onder de sporen, zou toch niet mogen.
Oké dat ze rekening willen houden met de plannen van de kusttram, maar dat ze dan al beginnen aan het nieuw station en gewoon plaats vrijhouden voor de tram.
Plannen heb ik ook nog nergens gezien, iemand die weet heeft van plannen?
Plaats reactie