De U geeft dan weer niets anders dan de lengte van het metrostel aan, het aantal bakken dus. De meeste metro's zijn U4's of U5's, maar daar kunnen alle mogelijke M's tussen zitten. Behalve de M6 (BOA) natuurlijk, die bestaat altijd uit zes vaste bakken. De BOA wordt trouwens geen U6 of zo genoemd; hij telt wel zes bakken, maar is ongeveer even lang als een 'klassieke' U5. BOA is dus gewoon BOA.
Waar vind je M5's? Je kunt ze op alle lijnen zien, er zijn er zowel met twee als drie bakken (U2 en U3) en ze zijn dikwijls ook gekoppeld met een oudere M. Je herkent ze aan de drukknoppen en aan hun nummer, dat in de 400 ligt. De M6'en (BOA's) zijn meestal op de 1B te zien, heel soms ook op de 1A.
Ja, dat geeft een nogal nonchalante indruk. Je kunt zelfs al een paar seconden voor de halte aan de hendel trekken, dan gaan de deuren open zodra de conducteur ze ontgrendelt. Geeft echt zo'n gevoel 'VLAM mensen, hier ben ik' als je uitstapt.treinbruno schreef: die deuren vliegen echt met een enorme druk open dan