tec is duur!

Smalspoor, tram en light-rail in België
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

tec is duur!

Bericht door treinbruno »

Ik heb hier net in dinant een kaartje naar givet gekocht, dat koste 6.50 euro. Vind ik toch zeer duur voor zo een klein stukje. En vanavond moet ik weer terug... Is deze prijs de normale prijs voor dit traject ? Het is geen libre parcours kaart.
Afbeelding
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: tec is duur!

Bericht door Jérôme »

Nou "Tec" is niet durder dan De Lijn.
Het probleem is nl. dat het een grensoverschrijdend traject is.
Dat zelfde probleem heb je als je van België naar Aken gaat: daar moet je dubbel betalen; een keer voor de Tec (op de belgische kant) en een keer voor het duitse traject (omdat de duitsers bedrijven dat eisen).
Nou ja, Europa :?
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: tec is duur!

Bericht door rvdborgt »

Jérôme schreef:Nou "Tec" is niet durder dan De Lijn.
Het probleem is nl. dat het een grensoverschrijdend traject is.
Dat zelfde probleem heb je als je van België naar Aken gaat: daar moet je dubbel betalen; een keer voor de Tec (op de belgische kant) en een keer voor het duitse traject (omdat de duitsers bedrijven dat eisen).
"Dubbel" is niet helemaal waar: Vor Eupen - grens betaal je 3 zones TEC, voor grens - Aken Preisstufe 1 AVV. Als het helemaal TEC was geweest, zou het waarschijnlijk 5 TEC-zones zijn.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: tec is duur!

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:Ik heb hier net in dinant een kaartje naar givet gekocht, dat koste 6.50 euro. Vind ik toch zeer duur voor zo een klein stukje. En vanavond moet ik weer terug... Is deze prijs de normale prijs voor dit traject ? Het is geen libre parcours kaart.
Geen idee hoe die prijs in elkaar zit. Is het TEC-tarief tot aan de grens, of een geheel apart tarief? Heb je aan de chauffeur gezegd dat je 's avonds weer terug moet? Eventueel was er dan iets goedkopers geweest.

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: tec is duur!

Bericht door treinbruno »

hij vroeg me: enkele reis of heen en terug

heen en terug koste 13€
dan vroeg ik enkel: en dat koste €6,50

uiteindelijk ben ik teruggekeert van charleville via luxemburg :)
Afbeelding
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: tec is duur!

Bericht door Hogersluys »

De prijzen van bustickets komen inderdaad niet altijd overeen met de afstand. Van Eeklo naar Kaprijke betaal ik anderhalve euro voor een traject van amper 7 km. Voor een rit van Gent naar Kaprijke betaal ik evenveel terwijl de afstand drie keer zo lang is. De soms niet logische zonegrenzen zijn de boosdoener.
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 23 dec 2008, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bartjedj

Re: tec is duur!

Bericht door Bartjedj »

Neen, de "boosdoener" is de prijzenpolitiek van De Lijn.
De Lijn heeft 2 tarieven: korte en lange afstand.
Korte afstand zijn 1 of 2 zones, lange afstand zijn 3 of meer zones.

BDJ
Trainspotterke

Re: tec is duur!

Bericht door Trainspotterke »

Ze moeten toch hun 'premetro'netwerk in Charleroi kunnen onderhouden. :P
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: tec is duur!

Bericht door treinbruno »

ik wilt trouwens wel nog eens naar charleroi gaan, maar durf dat niet alleen.
zijn er soms personen die ook nog eens naar chalala willen :)
Afbeelding
Bartjedj

Re: tec is duur!

Bericht door Bartjedj »

Ja, maar liever in een ander seizoen :wink:
Het mooi weer is weer voorbij (vooral temperatuur), en zo'n trip is toch aangenamer in de zomer.

Maar dat is een persoonlijke mening, als er iemand anders wel nu wilt gaan, mij niet gelaten :wink:

BDJ
Trainspotterke

Re: tec is duur!

Bericht door Trainspotterke »

Ik zal wel nog eens afzakken naar ginder binnenkort peis ik! :) Naar wat ze een aantal maanden geleden zeiden zouden de werken voor de herindienststelling van de lijn naar Gosselies en het sluitstuk Parc - Sud nu al moeten bezig zijn. :P
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: tec is duur!

Bericht door Hogersluys »

Trainspotterke schreef:Ze moeten toch hun 'premetro'netwerk in Charleroi kunnen onderhouden. :P
TEC en De Lijn zijn toch twee totaal verschillende bedrijven.
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: tec is duur!

Bericht door steved »

Jérôme schreef:Nou "Tec" is niet durder dan De Lijn.
Het probleem is nl. dat het een grensoverschrijdend traject is.
Dat zelfde probleem heb je als je van België naar Aken gaat: daar moet je dubbel betalen; een keer voor de Tec (op de belgische kant) en een keer voor het duitse traject (omdat de duitsers bedrijven dat eisen).
Nou ja, Europa :?
Fout ;-). Zelfs in Givet zijn het nog gewone "Belgische" zones. Sla het traject van lijn 154a er maar op na (ik tel 7 zones) Als je met de TEC reist koop je ofwel best een Carte Inter (6,50 voor 12 zones) of een dagkaart van 6,50 euro (als je op een dag denkt meer dan 12 zones te doorkruisen). Met zo'n dagkaart mag je bvb wel tot in Luxemburg stad, Maastricht of Vaals, reizen met de TEC lijnen, maar echter niet naar Aken.

In vergelijking met De Lijn zijn TEC tickets nog altijd duurder :)

gr, Steve
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: tec is duur!

Bericht door rvdborgt »

steved schreef:Fout ;-). Zelfs in Givet zijn het nog gewone "Belgische" zones. Sla het traject van lijn 154a er maar op na (ik tel 7 zones) Als je met de TEC reist koop je ofwel best een Carte Inter (6,50 voor 12 zones) of een dagkaart van 6,50 euro (als je op een dag denkt meer dan 12 zones te doorkruisen).
Als het gewone TEC-zones zouden zijn, dan zou deprijs van een enkeltje 3,90 zijn. Hoe die prijs van 6,50 dan tot stand komt, dat weet ik niet.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: tec is duur!

Bericht door Steven »

dan zal bruno zich miszien hebben zeker? hij zal een dagticketje gekregen hebben?
Plaats reactie