Museumloc 59xx op L207

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
Wover

Museumloc 59xx op L207

Bericht door Wover »

Hallo,

zonet zag ik een diesel reeks 59 over L207 rijden met heel wat volk in de stuurpost.

Zijn dat misschien leden van een museumvereniging die het parcours aan het verkennen zijn ofzo voor een volgende trip?


En dan nog een nevenvraagje: is het weer de tijd van het jaar voor de sporen mosvrij te maken, want op twee dagen heb ik al 3 keer de "weed free" trein gezien (in herentals, leuven en lier)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de sporen zelf moeten niet behandeld worden, die weedfree is bedoeld voor de bedding zelf, niet voor de rails :-)
Wover

Bericht door Wover »

hehe, welja dat bedoel ik :)
Bert

Bericht door Bert »

Wover schreef:hehe, welja dat bedoel ik :)
Deze is terug zijn ronde van België aan het doen. :wink:
Wover

Bericht door Wover »

ik heb vorig jaar trouwens een camionachtig ding gezien op L207, gelijk die kranen had da ook treinwielen en gewone banden voor op de weg.

Twas iets van mercedes en twas ook aant sproeien

moet wel tof zijn, zo moeten schakelen en gas geven enz op een spoor; tis eens iets anders zeker :)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Hoort dit niet bij normaalspoor?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

ahja, blijkbaar verkeerd geplaatst dan :)
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Wover schreef:ik heb vorig jaar trouwens een camionachtig ding gezien op L207, gelijk die kranen had da ook treinwielen en gewone banden voor op de weg.

Twas iets van mercedes en twas ook aant sproeien

moet wel tof zijn, zo moeten schakelen en gas geven enz op een spoor; tis eens iets anders zeker :)
µ

vrijdag ook gezien in station Oostende
en later op de dag een tractor die hetzelfde werk deed in station GSP
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Die heeft naar horen zeggen ook verleden weekend hetzelfde werk gedaan te Poperinge.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Die locotractor, een tractor met treinwielen en vooraan en achteraan sproei-installaties stond gisteren in Merelbeke.
Plaats reactie