PCC in Gent

Smalspoor, tram en light-rail in België
Dietrich

Re: PCC in Gent

Bericht door Dietrich »

Dat is zo al een hele tijd het geval, in de spits is die niet te doen, weet ik uit eigen ervaring en van mijn vriendin die daar studeert. Wachten op de volgende heeft soms inderdaad geen zin aangezien die ook stampvol zit.

Soms ben ik toch blij dat ik in Brussel studeer, ik zie maar zeer zelden een metrostel dat zo volgepropt zit.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: PCC in Gent

Bericht door Patrick »

De overvolle trams in Gent zouden te wijten zijn aan een steeds maar grotere groep gebruikers: studenten :wink:
Was tijdje geleden nog in het VRT-journaal te zien.
Dietrich

Re: PCC in Gent

Bericht door Dietrich »

Het OV in Gent is totaal niet aangepast aan de studentenstad die het geworden is. Getuige ook de vele fietsen die overal staan.
Thomas

Re: PCC in Gent

Bericht door Thomas »

Joris schreef:Hallo,
Thomas schreef:Met een PCC die al half vol zit vertrekken in Evergem op een koude winterochtend, al vol in Wongelem Industrieweg, en overvol aan de Botestraat, en dan ben je het stad nog niet in :D. Wat was ik toen blij dat ik er altijd in Evergem op/af moest :D
Heden ten dage zitten de Hermelijnen soms zelfs stampe vol op lijn 1... Het is al gebeurd dat ik er echt niet meer bijkon, en deuren voor m'n neus sloten... Te voet gaan dan maar...
Groeten,
Joris De Mol
In mijn laatste jaar van de studies, nu twee jaar geleden, was dat toen ook al het geval hoor om sommige momenten. Woensdagavond zal het dan helemaal tof geweest zijn, want toen ik met de wagen passeerde aan de voorlaatste halte in Evergem (even de naam kwijt), waren twee Hermelijnen zich aan het koppelen aan elkaar. Een van de twee zal dus in panne gestaan hebben.
Trammist

Re: PCC in Gent

Bericht door Trammist »

Koppelende Hermelijnen? Dat wil ik nog wel eens zien!
Bartjedj

Re: PCC in Gent

Bericht door Bartjedj »

Heb al meerdere malen een gekoppelde Hermelijn gezien. En al valt het koppelen al bij al nog mee, een Hermelijn laat zich niet zomaar slepen. Als een HL denkt dat hij bolt, gaat hij automatisch in noodremming. En als je een voertuig sleept, zal het ook denken dat het bolt.

BDJ
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: PCC in Gent

Bericht door etoile du nord »

Héhé , moeten er nog 'blauwe' trams zijn .... of nog véél oudere ???

http://www.youtube.com/watch?v=rn8329XC8gs
Afbeelding
timothy_Vermeulen

Re: PCC in Gent

Bericht door timothy_Vermeulen »

Thomas schreef:
Joris schreef:Hallo,
Thomas schreef:Met een PCC die al half vol zit vertrekken in Evergem op een koude winterochtend, al vol in Wongelem Industrieweg, en overvol aan de Botestraat, en dan ben je het stad nog niet in :D. Wat was ik toen blij dat ik er altijd in Evergem op/af moest :D
Heden ten dage zitten de Hermelijnen soms zelfs stampe vol op lijn 1... Het is al gebeurd dat ik er echt niet meer bijkon, en deuren voor m'n neus sloten... Te voet gaan dan maar...
Groeten,
Joris De Mol
In mijn laatste jaar van de studies, nu twee jaar geleden, was dat toen ook al het geval hoor om sommige momenten. Woensdagavond zal het dan helemaal tof geweest zijn, want toen ik met de wagen passeerde aan de voorlaatste halte in Evergem (even de naam kwijt), waren twee Hermelijnen zich aan het koppelen aan elkaar. Een van de twee zal dus in panne gestaan hebben.

dat zal evergem spoorwegstraat zijn. Heb je er foto's van?
Thomas

Re: PCC in Gent

Bericht door Thomas »

timothy_Vermeulen schreef:
Thomas schreef: In mijn laatste jaar van de studies, nu twee jaar geleden, was dat toen ook al het geval hoor om sommige momenten. Woensdagavond zal het dan helemaal tof geweest zijn, want toen ik met de wagen passeerde aan de voorlaatste halte in Evergem (even de naam kwijt), waren twee Hermelijnen zich aan het koppelen aan elkaar. Een van de twee zal dus in panne gestaan hebben.

dat zal evergem spoorwegstraat zijn. Heb je er foto's van?
Inderdaad, de spoorwegstraat. Heb er helaas geen foto's van.
Trammist schreef:Koppelende Hermelijnen? Dat wil ik nog wel eens zien!
Ze hebben er zelf een speciale tekst voor op de filmrol: "Voertuig op sleep" of zo iets.
Bartjedj

Re: PCC in Gent

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad, Op Sleep. Witte letters op een rode achtergrond.

BDJ
Thomas

Re: PCC in Gent

Bericht door Thomas »

http://www.kusttram.eu/actueel/?postid=46

Enkele foto's, hier sleept een HermeLijn een kusttram weg die problemen had met de pantograaf.
Bartjedj

Re: PCC in Gent

Bericht door Bartjedj »

Die foto's heb ik er nog opgezet :lol:

BDJ
elriverslide

Re: PCC in Gent

Bericht door elriverslide »

Thomas schreef:http://www.kusttram.eu/actueel/?postid=46

Enkele foto's, hier sleept een HermeLijn een kusttram weg die problemen had met de pantograaf.

Ik dacht dat die Hermelijntjes alleen in de zomermaanden aan de kust waren. en bij bovenstaande foto's staat de maand april vernoemd. Voor zover ik weet heeft men aan de kust 2 apparte trams die enkel en alleen gebruikt worden om andere trams te slepen.

De Gewone kusttrams zijn genummerd van 6000 tot 6049. en de sleeptrams hebben de nummers 6101 en 6102 die laatste ben ik zeker van, daar is hier nog een artikeltje van te lezen: http://www.kusttram.eu/Manilla/Fotorit_BN6102-2.htm
Bert

Re: PCC in Gent

Bericht door Bert »

elriverslide schreef:
Thomas schreef:http://www.kusttram.eu/actueel/?postid=46

Enkele foto's, hier sleept een HermeLijn een kusttram weg die problemen had met de pantograaf.

Ik dacht dat die Hermelijntjes alleen in de zomermaanden aan de kust waren. en bij bovenstaande foto's staat de maand april vernoemd. Voor zover ik weet heeft men aan de kust 2 apparte trams die enkel en alleen gebruikt worden om andere trams te slepen.

De Gewone kusttrams zijn genummerd van 6000 tot 6049. en de sleeptrams hebben de nummers 6101 en 6102 die laatste ben ik zeker van, daar is hier nog een artikeltje van te lezen: http://www.kusttram.eu/Manilla/Fotorit_BN6102-2.htm
Er is maar één sleeptram, namelijk de 6102. Het gebeurt dikwijls dat er ook een 'gewone' BN een andere afsleept.
De hermelijnen rijden de laatste tijd af en toe een gewone rit Knokke - De Panne. Vrijdag heb ik nog één gezien.
Slab

Re: PCC in Gent

Bericht door Slab »

Als ik mij niet vergis is er tegenwoordig minstens 1 hermelijn (een tweerichtingsexemplaar) die gans het jaar door aan de kust staat. En bij een defect aan een andere tram lijkt het mij logisch dat men dan kiest om de defecte tram weg te slepen met een tweerichtingstram.
Plaats reactie