De aqua bus

Smalspoor, tram en light-rail in België
enrico8509

De aqua bus

Bericht door enrico8509 »

Hallo,
Vandaag nam ik dus zoals altijd in Mechelen om naar mijn werk te gaan: den 3 naar Elzestraat. Er was echter een extra aan de bus, namelijk een aquarium aan het eerste linker raam... er was al wat groen in ontwikkeling...
het ging om bus 3824 Afbeelding Afbeelding
En nummer 2 dat ik ook in beeld breng is de verfraaiing van de bushaltes, de borden met de buslijnen op zijn opgefrist, goed geslaagd, de papieren met de dienstregelingen op zijn ook aangepast en veel verbeterd, hopelijk komt dit overal... Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De aqua bus

Bericht door Steve »

Is een bekend fenomeen bij veel (meestal iets oudere) bussen. Ik heb daar ooit eens een filmpje van gemaakt op een Brusselse A500 (klik):

Afbeelding
Stuka

Re: De aqua bus

Bericht door Stuka »

Hihi, da's wel lachen :D
elriverslide

Re: De aqua bus

Bericht door elriverslide »

enrico8509 schreef:En nummer 2 dat ik ook in beeld breng is de verfraaiing van de bushaltes, de borden met de buslijnen op zijn opgefrist, goed geslaagd, de papieren met de dienstregelingen op zijn ook aangepast en veel verbeterd, hopelijk komt dit overal... Afbeelding
Dit is een proefproject dat momenteel in Mechelen loopt, en later naar heel Vlaanderen zal worden uitgebreid. Meer info daarover vind je op volgende link:
http://www.delijn.be/nieuws/Mechelaars_ ... e_Lijn.htm
enrico8509

Re: De aqua bus

Bericht door enrico8509 »

Ik kan dit project enkel toejuichen want dit is heel overzichtelijk
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: De aqua bus

Bericht door treinbruno »

en doet men dan niets tegen de belgische waterbussen :shock:
Afbeelding
Bartjedj

Re: De aqua bus

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad, in Mechelen moeten alle oude halteborden weg zijn tegen de zomer. Na de zomer zal dan het project voortgezet worden.

De borden Afbeelding De dienstregelingen Afbeelding Deze hebben toch wel een nadeel tov vroeger: bv. deze lijn wordt niet uitgebaat op zondag. Vroeger stond er dan bij zondag 'geen bediening'.
Nu staat er gewoon geen kolom zondag meer op. Lijkt me een minpuntje. Maar de leesbaarheid en de duidelijkheid is er vast en zeker op vooruit gegaan.

De foto's zijn in tegengestelde richting gemaakt. Het bord is ri. Hofstade, de uurregeling is ri. stadscentrum-Tivoli.

En nu het over het Mechels busnet gaat:
De foto's op deze pagina zijn foutief: zoals aan het haltebord te zien is, is dit een halte ri. De Nekker (noordterminus van L2). De bus staat ook in die richting (ik herken de omgeving). Het display staat echter in de andere richting, ri. Vrijbroekpark (zuidterminus van L2). Detail, maar toch een jammerlijke fout...

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De aqua bus

Bericht door Steven »

Deze ochtend met MS 253 gereden, heeft in tweede klasse ook een venster waar men visjes kan in kweken :-).
pietje

Re: De aqua bus

Bericht door pietje »

Ik had gehoord dat er bussen op waterstof zouden komen, maar men bedoelt dit waarschijnlijk, is ook iets met water :lol: :lol:
13'erke

Re: De aqua bus

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:Deze ochtend met MS 253 gereden, heeft in tweede klasse ook een venster waar men visjes kan in kweken :-).
En? Niet zeeziek geworden? :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De aqua bus

Bericht door Steven »

13'erke schreef:
Steven schreef:Deze ochtend met MS 253 gereden, heeft in tweede klasse ook een venster waar men visjes kan in kweken :-).
En? Niet zeeziek geworden? :lol:
maar nee gij, ik heb daarvoor wel mijn pilleke genomen he :-) :mrgreen:
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: De aqua bus

Bericht door tomdg »

pietje schreef:Ik had gehoord dat er bussen op waterstof zouden komen, maar men bedoelt dit waarschijnlijk, is ook iets met water :lol: :lol:
ze hebben al zo een bus op waterstof maar of hij nog in belgië rond rijdt weet ik niet :? (vorig jaar heeft hij een tijdje tss dendermonde en sint-niklaas gereden).
Trammist

Re: De aqua bus

Bericht door Trammist »

tomdg schreef: ze hebben al zo een bus op waterstof maar of hij nog in belgië rond rijdt weet ik niet :? (vorig jaar heeft hij een tijdje tss dendermonde en sint-niklaas gereden).
:?:

Ik weet in ieder geval dat 'm gereden heeft tussen Lier en Antwerpen. Passeerde zelfs net achter mijn hoek :)
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: De aqua bus

Bericht door groentje »

Ik dacht eigenlijk dat het over een bootverbinding ging, zoals de Waterbus in de Drechtsteden in NL.
Bartjedj

Re: De aqua bus

Bericht door Bartjedj »

De H²-bus is dacht ik terug naar VanHool, die er nu verder aan sleutelt.
!Dacht ik!

BDJ
Plaats reactie