nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Smalspoor, tram en light-rail in België
Stijn014

nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Stijn014 »

Op de NAtwerpse tram hebben ze nieuwe halteaankondigingen. Hat woord premetrostation is bij alle stations weggevallen en ook het woord station staat niet meer op de displays. De halte Halewijnlaan heet nu Halewijn en de A. van Cauwelaertstraat (volgens het bandje) of A. van Cauwelaertlaan (volgen de display) is nu veranderd in A. Van Cauwelaert. Vreemd is wel dat de halte opera enkel nog wordt omgeroepen als Rooseveltplaats.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door LML »

In februari heb ik voor het laatst de tram (premetro) genomen in Antwerpen (wegens stortbui). In de tram werd er toen afgeroepen: 'station Diamant/Antwerpen Centraal'.

Als er nu alleen 'Diamant' werd afgeroepen, wist ik ook wel dat dit het centraal-station was, maar iemand die totaal onbekend is in Antwerpen weet niet (direct) dat 'diamant' ook 'Antwerpen Centraal' is. Daarom is het goed dat ze dit allemaal verduidelijken (en liefst ook vereenvoudigen...).
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Stijn014

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Stijn014 »

Ja vroeger was het ook "station opera / teniersplaats." nu is het nog enkel "rooseveltplaats"
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Hogersluys »

In Gent zijn ze aan het doorslaan met hun omroepbandje. Op veel haltes worden nu ook al telkens de toeristische attracties vermeld (als je dit 500 keer hoort begint het serieus tegen te steken). Gebeurd dit in Antwerpen ook?
Dietrich

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Dietrich »

Geef mij maar gewoon die van de Brusselse trams, simpelweg naam van de halte en niets meer of minder, ook geen irritante jingle ervoor. :)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Accelerat »

M'n broer zegt dat hij het héél vaak hoort. Maar in alle keren dat ik in de Antwerpse tram zit, hoor ik niets. :?
Bartjedj

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Bartjedj »

De omroep op de Antwerpse tram is enkel aanwezig op één bepaald type HermeLijn.
Oa. op L2 rijdt dit type (toen ik in Hoboken op school zat toch).

BDJ
Trammist

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Trammist »

DLA is nogal zuinig met die "geluidstrams". Ik heb ze ook al gehad op lijn 3, 5 en 6.


Overigens vind ik de omroep van de MIVB Boa's een verschrikking.
1) de mooie Franse stem: "Procain arrêt, Montgoméry, connection prémétro"
2) Identiek dezelfde stem als in de Antwerpse trams: "Volgende halte: Montgomery, aansluiting premetro"
3) een verschrikkelijk nasaal en snerpend Amerikaans stemmetje: "PREMETRO CONNEXION"
Dietrich

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Dietrich »

Dat Engels is er nog maar een maand of zo, sinds de verandering aan de lijnen. Trouwens op de Boa's vernoemen ze nooit "volgende halte", het is gewoon een jingle en dan de naam van de halte.

Op bepaald materieel van de RATP in Parijs heb je zelfs het fenomeen dat ze de halte twee keer aankondigen, eerst tussen twee haltes en dan bij aankomst.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door dentheo »

Dietrich schreef: Op bepaald materieel van de RATP in Parijs heb je zelfs het fenomeen dat ze de halte twee keer aankondigen, eerst tussen twee haltes en dan bij aankomst.
Vind ik prachtig, kun je rustig rechtstaan en naar de deur wandelen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Dietrich

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Dietrich »

Het leuke eraan is dat het twee keer met iets verschillende intonatie is, alsof het echt live wordt omgeroepen. :)
rail s

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door rail s »

dentheo schreef:
Dietrich schreef: Op bepaald materieel van de RATP in Parijs heb je zelfs het fenomeen dat ze de halte twee keer aankondigen, eerst tussen twee haltes en dan bij aankomst.
Vind ik prachtig, kun je rustig rechtstaan en naar de deur wandelen.
Zit zo ook in de CityRail-stellen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Steven »

klopt heb ik al is kunnen meemaken op een cityrail.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Asterix »

dentheo schreef:
Dietrich schreef: Op bepaald materieel van de RATP in Parijs heb je zelfs het fenomeen dat ze de halte twee keer aankondigen, eerst tussen twee haltes en dan bij aankomst.
Vind ik prachtig, kun je rustig rechtstaan en naar de deur wandelen.
Is in Antwerpen toch ook zo?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Accelerat »

Dietrich schreef:Het leuke eraan is dat het twee keer met iets verschillende intonatie is, alsof het echt live wordt omgeroepen. :)
Ik vind dat dat het juist heel natuurlijk en vertrouwd maakt. :D
Plaats reactie