Werken aan de Theunisbrug in Antwerpen

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Werken aan de Theunisbrug in Antwerpen

Bericht door apestaart »

Volgend jaar zal men werken uitvoeren aan de Theunisbrug (dat is de de brug over
het Albertkanaal aan het Sportpaleis), men zal nl de brug verhogen om toe te laten dat
er grotere schepen zou kunnen varen
Naar het schijnt zou tramlijnen 3 en 6 onderbroken worden
Het grootste probleem is hoe men de trams van en naar de stelplaats van Antwerpen-Luchtbal
zal verplaatsen; deze stelplaats zal afgesneden van de rest van het tramnet
Trams naar de stelplaats van Hoboken verplaatsen is zeker geen optie want daar is nu al
geen plaats
Ik vraag me af hoe men dat zal oplossen
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Werken aan de Theunisbrug in Antwerpen

Bericht door dentheo »

apestaart schreef:Volgend jaar zal men werken uitvoeren aan de Theunisbrug (dat is de de brug over
het Albertkanaal aan het Sportpaleis), men zal nl de brug verhogen om toe te laten dat
er grotere schepen zou kunnen varen
Naar het schijnt zou tramlijnen 3 en 6 onderbroken worden
Het grootste probleem is hoe men de trams van en naar de stelplaats van Antwerpen-Luchtbal
zal verplaatsen; deze stelplaats zal afgesneden van de rest van het tramnet
Trams naar de stelplaats van Hoboken verplaatsen is zeker geen optie want daar is nu al
geen plaats
Ik vraag me af hoe men dat zal oplossen
Werken aan de brug Noorderlaan even doorzetten, één brug is toch complet voor openbaar vervoer ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Werken aan de Theunisbrug in Antwerpen

Bericht door Kristofke »

net zoals bij de werken op de noorderlaanbrug altijd wel een rijstrook vrij was voor het openbaar vervoer, zal deze oude brug misschien ook wel in verschillende fasen verhoogt worden zodat tramverkeer zoveel mogelijk kan blijven rijden
Trammist

Re: Werken aan de Theunisbrug in Antwerpen

Bericht door Trammist »

Ik denk dat er daarmee gewacht zal (moeten) worden tot de verlenging over de Italiëlei. Maar het ziet er niet naar uit dat er daar vóór 2012 een schup in de grond zal gaan... Ze zijn soms wel een beetje gek bij De Lijn, maar heus niet achterlijk.

Het kan echter zijn dat ik fout ben, en dan zijn er nog altijd mogelijkheden om openbaar vervoer te organiseren (desnoods zónder trams).

Nu gaat die brug ook weer geen màànden afgesneden worden van alle verkeer, hooguit enkele dagen (of weken), maar ik kan wederom fout zijn...

Als blijkt dat de brug écht làng afgesloten zal worden voor tramverkeer, dan bestaat er een mogelijkheid dat men dagelijks de trams moet vervoeren met vrachtwagens, zoals in de onderstaande foto, maar dat is uiteraard zo'n dure en ingewikkelde bedoening dat men dit geen wekenlang met 50 trams gaat willen doen...
Afbeelding bron: kusttram.eu - forum.

En als het écht niet anders kan, kan men 1. een aantal trams 's nachts gewoon onder de blote hemel aan eindpunten laten rusten, maar dan zal men bewakers moeten inschakelen (vandalisten, graffiti).
2. De "verloren" trams tijdelijk door bussen vervangen.
Plaats reactie