Pagina 1 van 1

De Lijn richt reclamebedrijf op

Geplaatst: 29 mei 2006, 10:24
door Patrick
Oh jee, gaan we weer naar die beeldschermen mogen kijken en door gaatjesruiten turen? :shock:

BRUSSEL - Openbaarvervoersmaatschappij De Lijn start naar alle waarschijnlijkheid op 1 september met een dochterbedrijf dat reclame zal verkopen op trams en bussen en op de schuilhuisjes.
Dat schrijft zaterdag De Tijd. De principiële beslissing is al genomen, aldus de krant, maar moet nog ter goedkeuring worden voorgelegd aan de raad van bestuur.
Tot eind augustus zit De Lijn voor haar reclameregie bij Streep. Dat is in handen van De Lijn (50 procent), Clear Channel (25 procent) en het beursgenoteerde Think Media.

Bron: http://www.standaard.be/Kanaal/Index.as ... 052006_010

Geplaatst: 29 mei 2006, 12:36
door Wover
maken ze nog niet genoeg winst :P?

Geplaatst: 29 mei 2006, 18:44
door MaiKeg
Wover schreef:maken ze nog niet genoeg winst :P?
Blijkbaar niet he. Met een abonnement van 200€ per jaar kan je moeilijk een chauffeur van een maandloon voorzien of de kosten van het onderhoud van een bus betalen he.

Trouwens, ik denk niet dat het reclamebeleid zal verslechten wanneer het helemaal in handen van de VVM komt. Reclame betekent immers niet alleen reclame op de voertuigen, maar ook in een vrij groot deel van de bushaltes, op de vervoersbewijzen, etc. En nu het reclamebeleid helemaal in handen van De Lijn komt, zal de BTTB er wel voor zorgen dat het aandeel van de ruitenreclame eerder beperkt zal blijven.

Grtz,
Maikel

Geplaatst: 31 mei 2006, 23:44
door Frank
Wat ik altijd vreemd heb gevonden is dat de affiche-bakken in de Antwerpse pre-metrostations niet gevuld raken. Reclame blijft er maanden na vervaldatum inhangen of er hangt iets in van Streep of De Lijn. De plaatsen die door JCDecaux worden uitgebaat zijn echter altijd gevuld met up-to-date affiches...

Geplaatst: 01 jun 2006, 18:42
door MaiKeg
Frank schreef:Wat ik altijd vreemd heb gevonden is dat de affiche-bakken in de Antwerpse pre-metrostations niet gevuld raken. Reclame blijft er maanden na vervaldatum inhangen of er hangt iets in van Streep of De Lijn. De plaatsen die door JCDecaux worden uitgebaat zijn echter altijd gevuld met up-to-date affiches...
Hallo,

Dat probleem was afgelopen jaar inderdaad een regelrechte ramp. Momenteel zijn alle panelen weer wel gevuld sinds een maand of 2 (met o.m. reclames van Aquatopia). Waarom dit zo weinig succes heeft, weet ik ook niet, maar blijkbaar is de marketingstrategie van Streep, wat dat betreft, niet fantastisch te noemen.

Grtz,
Maikel