tegenspoor

Smalspoor, tram en light-rail in België
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

tegenspoor

Bericht door ostbahnhof »

voor de liefhebbers van tegenspoor: ;-)
Momenteel worden er nieuwe rails gelegd tussen Sint Idesbald en De Panne. De trams rijden er op tegenspoor richting De Panne en worden het spoor opgstuurd of tegengehouden met de gekende tramseinen (ref Antwerpen)

mvg,
o
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: tegenspoor

Bericht door TrainzDr3ver »

Hoe lang duurt dat nog? :D
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: tegenspoor

Bericht door ostbahnhof »

TrainzDr3ver schreef:Hoe lang duurt dat nog? :D
geen idee, maar t leek er verre van af dus zal nog wel enkele weken duren.
was wel een toffe ervaring: k zat vanachter op de driegelede tram en zag het voorste stuk de wissel oprijden en kreeg dan ook het "wisselgevoel" ;-)
In De Panne stond er een stel klaar om te vertrekken van zodra wij de baan hadden vrijgemaakt 8)
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: tegenspoor

Bericht door TrainzDr3ver »

Spijtig dat ze dat niet in Augustus deden, dan was ik daar een paar dagen (in Sint-Idesbald), maja ze kunnen dat moeilijk ik het hoogseizoen doen denk ik...
Om de hoeveel minuten rijd daar nu een tram?
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: tegenspoor

Bericht door Locomotief 5175 »

Om de 15 minuten. Zie www.delijn.be/kusttram
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
melle

Re: tegenspoor

Bericht door melle »

Kijk ook eens op www.kusttram.eu , daar vind je veel informatie over de kusttram. :wink:
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: tegenspoor

Bericht door ostbahnhof »

Er kan weer op tegenspoor gespoord worden, nu tussen Oostduinkerke en Nieuwpoort.
grts,
o
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: tegenspoor

Bericht door apestaart »

En ook in Oostende in de Koningstraat, ter hoogte van de Jozef II-straat ligt er een Californische wissel zodat de tram op tegenspoor kan rijden tot aan de Thermen (Koningin Astridlaan)
pietje

Re: tegenspoor

Bericht door pietje »

TrainzDr3ver schreef:Spijtig dat ze dat niet in Augustus deden, ...
ja, gij zou er iets van maken... gereduceerde capaciteit in de drukste periode :wink:
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: tegenspoor

Bericht door apestaart »

melle schreef:Kijk ook eens op http://www.kusttram.eu , daar vind je veel informatie over de kusttram. :wink:
Deze website is ondertussen voorgoed opgedoekt
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: tegenspoor

Bericht door ostbahnhof »

ostbahnhof schreef:Er kan weer op tegenspoor gespoord worden, nu tussen Oostduinkerke en Nieuwpoort.
grts,
o
werken vorderen goed, vandaag nog een hermelijn leswagen op tegenspoor in oostduinkerke gezien, deze hermelijnen rijden daar niet veel, als ik me niet vergis bollen ze meestal tussen oostende en westende.
boehoew

Re: tegenspoor

Bericht door boehoew »

ostbahnhof schreef:
ostbahnhof schreef:Er kan weer op tegenspoor gespoord worden, nu tussen Oostduinkerke en Nieuwpoort.
grts,
o
werken vorderen goed, vandaag nog een hermelijn leswagen op tegenspoor in oostduinkerke gezien, deze hermelijnen rijden daar niet veel, als ik me niet vergis bollen ze meestal tussen oostende en westende.
Sinds het begin van 2010, zijn er reeds vele rijschoolritten uitgevoerd met hermeLijnen, zowel naar De Panne als Knokke (= wat nieuw is). In het komende zomerseizoen zullen hermeLijnen enkel de ritten Westende Bad - Oostende Station (dus niet meer Oostende Station - De Haan Zwarte Kiezel) regulier om de 10 minuten uitvoeren. Hoogstwaarschijnlijk wordt het teveel/overschot aan hermeLijnen dan op Knokke - De Panne ingezet.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: tegenspoor

Bericht door ostbahnhof »

was zondag aan de kust en zag dat de spoorwerken tussen oostduinkerke en nieuwpoort voorbij zijn. En kan jullie zeggen: de sporen liggen er geweldig bij: t lijkt wel een hogesnelheidslijn voor tramverkeer, prachtig werk, alles blinkt en kraakhelder wit. Ben er nog niet over gereden maar zoals ik de trams hoorde zoeven moet het supper zalig bollen.

grts,
o
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: tegenspoor

Bericht door apestaart »

Dat is inderdaad zo, de trams zitten niet meer te rammelen aan alle kanten en dan heb ik het nog over de BN-trams; bij de Hermelijnen is dat minder erg.
Nu rijden ze aangenaam zoals het moet zijn.
Maar er is nog veel werk aan de winkel, op vele plaatsen vooral aan de oostkust moet de sporen nog vernieuwd worden, iets dat nog jaren zal aanslepen.
melle

Re: tegenspoor

Bericht door melle »

Ik deed vrijdag het stuk tussen Oostende en Blankenberge en het was echt erg. De enige sporen waar de tram "zacht" op reed waren deze in Blankenberge aan de jachthaven waar ze vorig jaar vernieuwd waren. De sporen die 2 jaar geleden vernieuwd zijn tussen earth explorer en de ophaalbruggen bij het station zijn vreselijk. Ze schudden al bijna even erg als tussen Bredene, De Haan, Wenduine en Blankenberge...
Plaats reactie