Hermelijntrams op lijn 7 (Antwerpen)

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Hermelijntrams op lijn 7 (Antwerpen)

Bericht door apestaart »

Naar het schijnt zouden er in het verleden hermelijntrams op lijn 7 gereden hebben,
dat moet dan voor 2007 gebeurd zijn, vermits ik sedert 2007 regelmatig naar Antwerpen ga
en al die tijd heb ik geen enkele hermelijntram op deze lijn gezien, enkel PCC's heb ik zien
rijden al dan niet gekoppeld
Kan iemand zeggen waarom men ermee gestopt is om hermelijnen op deze lijn in te zetten?
Nu dat er de laatse reeks van 13 hermelijnen zullen geleverd worden is er mischien een
mogelijkheid om opnieuw hermelijnen op lijn 7 in te zetten
Trammist

Re: Hermelijntrams op lijn 7 (Antwerpen)

Bericht door Trammist »

Aangezien er (zo goed als) geen Hermelijnen op overschot staan, en lijn 7 geen hoofdlijn is, zullen die Hermelijnen op andere lijnen meer noodzakelijk zijn geweest.

De verlenging naar Boechout indachtig, is het inderdaad mogelijk dat er, na de levering van 13 HL's, terug HL-trams op lijn 7 komen, maar verwacht niet teveel, want lijn 5 en 10 worden (ook) verlengd tot Wijnegem, en daarvoor is er ook extra materieel nodig, dus verwacht niet teveel...

Ik volg trouwens opleiding in het 'Tolhuis'-gebouw aan de Sint-Pietersvliet (terminus van T7), de trams moeten hier over een krappe spoorboog en door een zeer smal straatje...

Persoonlijk vrees ik dat T7 tamelijk laag staat op de lijst van 'te hermelijnizeren' lijnen. Ik neem de lijn geregeld tussen Nationale Bank en St.-Pietersvliet, en de bezetting is (nog) goed te doen met PCC's. En vanuit Mortsel nemen de mensen vooral lijn 15...

Let wel: ik zeg niet dat modernisering van het voertuigpark overbodig is, maar we moeten realistisch blijven, want een plotsklapse vervanging van alle materieel is niet haalbaar. Het nieuwe materieel dient ingezet te worden daar waar het dringend nodig is. Lijnen 4 en 7 staan vrij laag in die lijst, en op lijn 12 is het praktisch zeer moeilijk (maar niet onmogelijk).
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Hermelijntrams op lijn 7 (Antwerpen)

Bericht door dekooiker »

Ik heb die trams op lijn 7 weten bollen, meerdere dagen na elkaar zelfs.
Dit was dacht ik in 2007 en wat ik nog weet is dat het in vakantieperiode was, denkelijk krokus of paasvakantie.
Het heeft echter niet lang mogen duren want nadien heb ik er geen een meer op de 7 gezien.
De trein.
Alleen voor durvers.
Trammist

Re: Hermelijntrams op lijn 7 (Antwerpen)

Bericht door Trammist »

Denk erom dat tramlijn 6 gestart is in oktober 2007, en die wordt volledig met HL's gereden, al was dat een puur politieke beslissing (imagostunt).
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Hermelijntrams op lijn 7 (Antwerpen)

Bericht door dekooiker »

Merci, goede geheugensteun om het verdwijnen van de Siemens op lijn 7 te memoriseren!
De trein.
Alleen voor durvers.
toerist

Re: Hermelijntrams op lijn 7 (Antwerpen)

Bericht door toerist »

Voor zover ik weet hebben er nooit Hermelijnen op lijn 7 gereden in geplande dienst. (wegens versleten wissels kunnen slecht een beperkt aantal Hermelijnen in Hoboken staan zonder te ontsporen en deze zijn allemaal nodige op de drukkere lijn 2, de overige hermelijnen zijn allemaal gestald in PAL (lijnen 3, 5, 6, 8, 11 en 15) )

Wat vroeger wél voorkwam waren dienstwagens van lijn 15 die wegens calamiteiten in de metrotunnel bovengronds afgeleid werden naar de keerlus aan de nationale bank of de groenplaats en dan in de richting Mortsel tot aan de Harmonie lijn 7 op de lijnfilm draaiden om de verwarring voor reizigers te verminderen. Dit kan nu echter niet meer gedaan worden nu de lijnfilmen ook aangestuurd worden door de Mobitec (visuele & auditieve halteaankondiging in de tram) apparatuur ipv vroeger apart.
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Hermelijntrams op lijn 7 (Antwerpen)

Bericht door Lekens M. »

Op lijn 7 hebben inderdaat en tijdje geleden Hermelijnen gereden!
Een Hermelijn mag trouwens het ganse net berijden, ze hebben er zelfs al ééns 1tje het tram en bus museum te Groenenhoek laten binnenrijden.
De lijnfilmen in de Hermelijnen kan de bestuurder steeds zelf instellen.
Plaats reactie