Tramhalte aan Meirbrug (Antwerpen)

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Tramhalte aan Meirbrug (Antwerpen)

Bericht door apestaart »

Tram 8 stopt aan de halte Meirbrug, echter alleen in de richting van Silsburg, in de richting
van de Bolivartplaats is er geen halte voorzien, men moet in- of uitstappen aan ofwel halte Oudaan ofwel aan de Groenplaats
Nu heb ik gemerkt dat er nu éénrichtingsverkeer is op de Meirbrug nl: in de richting van de
Groenplaats is er geen autoverkeer toegelaten, enkel in de andere richting
Mischien is dit de gelegenheid om een tramhalte aan te leggen voor tram 8 richting
Bolivartplaats
Trammist

Re: Tramhalte aan Meirbrug (Antwerpen)

Bericht door Trammist »

Het enkelrichtingsverkeer dezer dagen heeft niets te maken met heraanleg van bepaalde sporen en/of straten. Het komt doordat de Kammenstraat (winkelstraat tussen Oudaan en Nationalestraat) tijdelijk autovrij gemaakt is, en daarvoor zijn tijdelijke circulatiemaatregelen nodig. Met andere woorden: het enkelrichtingsverkeer aan de Meirbrug is slechts tijdelijk... Voorlopig althans, want...

De Stad Antwerpen werkt echter aan een groter circulatieplan voor de hele binnenstad, hetgeen mogelijk ook invloed zal hebben op het tramverkeer. Van plannen voor een nieuwe halte "Meirbrug 8 Bolivarplaats" heb ik echter nog nooit gehoord.

For the record, het kruispunt aan de Meirbrug is zeer recentelijk nog heraangelegd...

Zelf maak ik trouwens af en toe ook al wel eens gebruik van halte Meirbrug (T8), indien ik noodzakelijk T4 ipv T7 moet nemen in de Sint-Pietersvliet... Maar meestal neem ik T7 en stap ik aan Oudaan over op T8...

Persoonlijk stoor ik me ook een beetje aan de verwarrende situatie van halte Meirbrug, aangezien T4 Sint-Pietersvliet er ook komt langsgereden, maar pas stopt in de Sint-Katelijnevest, maar dit is te verklaren door het feit dat de wissel zo ongeveer tegen het midden van het perron gelegen is, waardoor het (bijna) niet mogelijk is om reizigers te lossen/laden.
Plaats reactie