Neen dat niet, alleen het geciteerde BRUZZ artikel. Maar ik heb altijd horen vallen dat de luchthaventram naar Brussel-Noord zou rijden, zoals destijds de plannen voor het Brabantnet voorschreven. Dan kan het maar één lijn zijn, lijkt mij.dovaere schreef: ↑18 jan 2024, 20:29Bedankt, maar heb je ergens een bron (uitspraak van MIVB?) die expliciet zegt dat het lijnnummer 22 zal zijn die later naar de luchthaven zal rijden, of is het net zoals bij mij een veronderstelling?trainlovertje schreef: ↑30 dec 2023, 13:50 Betreffende de komst van de luchthaventram:
- Lijn 22 wordt geïntroduceerd: Rogier - Eurocontrol via Meiser (later verder naar Brussels Airport)
(Reden: titelkeuze pagina voor op Wikipedia).
Wat ikzelf nog zie gebeuren bij dit plan:
Tramlijn 62 en 22 zullen exact hetzelfde traject hebben tussen Liedts en Eurocontrol, en met tram 55 zullen er dus drie lijnen rijden tussen Liedts en Da Vinci. Het zou me niet verbazen als het bestaande traject van lijn 55 na indienstname van metrolijn 3 dan nog gebruikt zal worden door bvb tram 62 van Da Vinci tot Liedts om aan de wensen van de tegenstanders van de metro (= voorstanders van de tram) tegemoet te komen. Misschien dat er daarom een extra lijn naar Eurocontrol wordt toegevoegd ipv de bestaande lijn aan te passen... Over het nut van de nieuwe metro (t.o.v. de kosten) kan je je dan zeker vragen stellen, maar dat is zelfs nu al het geval.