[Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem & nieuw depot Deurne

Smalspoor, tram en light-rail in België
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Bericht door Kristofke »

mooie zaak hoor het afschaffen van zo'n keerlus, kan men trams niet beperken in de late of vroege uren (net zoals met bussen die veelal 's morgens en 's avonds stoppen of beginnen aan de standplaats)
Trammist

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Bericht door Trammist »

De keerlus gaat niet weg. In geval van onregelmatigheden zal die nog wel z'n dienst bewijzen.
Trammist

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Bericht door Trammist »

1. Eindelijk 'cleane' foto's van het kruispunt August vd Wielelei - Ruggeveldlaan Afbeelding 2. Afbeelding 3. Afbeelding 4. Afbeelding 5. Afbeelding 6. Afbeelding 7. Afbeelding 8. Afbeelding 9. Afbeelding 10. Afbeelding 11. Afbeelding 12. Afbeelding 13. Een moment van stilte, alstublieft, voor het slachtoffer van dit vreselijk ongeval. Afbeelding 14. De werf voor de nieuwe tramstelplaats. Ziet er spectaculair uit op het eerste zicht, niet? Spijtig genoeg wordt het uiteindelijk resultaat gewoon een wit vierkant blokje. Afbeelding 15. Afbeelding 16. Van op een parkeergebouw van het Wijnegem Shopping Center Afbeelding 17. Afbeelding 18. Afbeelding 19. En op de Ruggeveldlaan... Afbeelding 20. Afbeelding 21. Afbeelding 22. Afbeelding 23. Afbeelding 24. Afbeelding 25. Afbeelding 26. Afbeelding 27. Eindelijk 'cleane' foto's van de T/B-bedding op de Turnhoutsebaan. Afbeelding 28. Afbeelding 29. Op één of andere fiche had ik ooit eens gelezen dat dit hier een 'aangenaam verblijfspleintje' moest worden... veel verblijf zal er niet zijn met dat hoog gras... Afbeelding 30. Afbeelding
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Bericht door Kristofke »

Er komt eigenlijk best toch wel wat kijken bij het aanleggen van tramsporen.

Wat ik mij al langer afvraag is wat die metalen doosjes zijn om de zoveel afstand zoals op foto 12, zijn dat stroomspoorkringen of werken trams daar niet mee?
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Bericht door Glodenox »

Haha, er staat al een bordje "Opgelet, TRAM" :lol:
Je kan nooit te vroeg zijn in het waarschuwen voor trams!

Greetings,
Glodenox
melle

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Bericht door melle »

Mooi verslag. Tegen wanneer zou dit project klaar zijn? :-)
Trammist

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Bericht door Trammist »

melle schreef:Mooi verslag. Tegen wanneer zou dit project klaar zijn? :-)
Februari 2012
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: [Antwerpen] Brabo 1 Deurne-Wijnegem

Bericht door Lekens M. »

Glodenox schreef:Haha, er staat al een bordje "Opgelet, TRAM" :lol:
Je kan nooit te vroeg zijn in het waarschuwen voor trams!

Greetings,
Glodenox
De waarschuwingslichten werken ook al, deze heeft men maar afgedekt door er een zwarte vuilzak over te hangen.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Bericht door doggys2 »

Het nieuwe tramdepot Deurne-Wijnegem krijgt stilaan vorm en men begint te zien hoe het bouwwerk er zal uitzien.
Hieronder enkele foto's die op 8-3-2011 genomen zijn.
Ik ga binnen ongeveer twee maanden nog eens kijken en plaats eventueel de foto's van de vorderingen.
De werken moeten normaal beëindigd zijn in april 2012.
Is het de bedoeling dat alle ritten tot Wijnegem gaan en wordt het huidige eindpunt dan gewoon een keerlus of gaan ze wisselend tot Deurne en Wijnegem?
efg_thSDC10384.JPG
efg_thSDC10385.JPG
efg_thSDC10386.JPG
efg_thSDC10387.JPG
efg_thSDC10389.JPG
efg_thSDC10391.JPG
efg_thSDC10394.JPG
efg_thSDC10395.JPG
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Bericht door Robin »

het is er wel een dikke soep voor het autoverkeer mja :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Bericht door doggys2 »

Dat mag je wel zeggen maar de oorzaak zijn toch vooral de wegenwerken die natuurlijk voortvloeien uit het verlengen van de tramlijn.
Maar ik ben zo'n Neanderthaler die geen auto meer heeft en dus is het probleem voor mij niet zo groot.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Bericht door Robin »

doggys2 schreef:Dat mag je wel zeggen maar de oorzaak zijn toch vooral de wegenwerken die natuurlijk voortvloeien uit het verlengen van de tramlijn.
Maar ik ben zo'n Neanderthaler die geen auto meer heeft en dus is het probleem voor mij niet zo groot.
Het licht om linksaf te slaan vanuit Schoten naar shopping laat wel geteld 3 auto's door als die 3de geluk heeft, dit op 1 rijvak waar dit vroeger 2 waren.

Ik denk dat ze de tram laten keren net voor Wijnegem omdat er sporen tot ginder lopen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Bericht door doggys2 »

Robin schreef:
doggys2 schreef:Dat mag je wel zeggen maar de oorzaak zijn toch vooral de wegenwerken die natuurlijk voortvloeien uit het verlengen van de tramlijn.
Maar ik ben zo'n Neanderthaler die geen auto meer heeft en dus is het probleem voor mij niet zo groot.
Het licht om linksaf te slaan vanuit Schoten naar shopping laat wel geteld 3 auto's door als die 3de geluk heeft, dit op 1 rijvak waar dit vroeger 2 waren.

Ik denk dat ze de tram laten keren net voor Wijnegem omdat er sporen tot ginder lopen.
Ben nog niet gaan kijken in Wijnegem maar is daar dan ook een keerlus of wordt er misschien nog verder door gelegd?
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Bericht door Robin »

doggys2 schreef:
Robin schreef:
doggys2 schreef:Dat mag je wel zeggen maar de oorzaak zijn toch vooral de wegenwerken die natuurlijk voortvloeien uit het verlengen van de tramlijn.
Maar ik ben zo'n Neanderthaler die geen auto meer heeft en dus is het probleem voor mij niet zo groot.
Het licht om linksaf te slaan vanuit Schoten naar shopping laat wel geteld 3 auto's door als die 3de geluk heeft, dit op 1 rijvak waar dit vroeger 2 waren.

Ik denk dat ze de tram laten keren net voor Wijnegem omdat er sporen tot ginder lopen.
Ben nog niet gaan kijken in Wijnegem maar is daar dan ook een keerlus of wordt er misschien nog verder door gelegd?
de sporen stoppen aan het tankstation, hoe de rest gaat worden weet ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze de tram door het dorp gaan leggen, daar is het al zo smal voor.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: nieuw tramdepot Deurne krijgt vorm.

Bericht door Lekens M. »

Lijn 10 en 5 gaat rijden tot Wijnegem, die bestemmingen staan reeds op de richtingsfilm.
Lijn 5 met de nieuwe bestemming, van den 10 nog geen foto maar al wel met deze bestemming zien rondrijden. Afbeelding
Plaats reactie