MIVB wil een metro zonder chauffeur
MIVB wil een metro zonder chauffeur
wo 14/06/06 - De MIVB onderzoekt of het mogelijk is om een van de metrolijnen te automatiseren tegen 2015.
Op die lijn zouden dan metrostellen rijden zonder chauffeur.
De MIVB is samen met een delegatie van het Brussels Parlement gaan kijken in Parijs. Daar rijdt al een volledig geautomatiseerde metrolijn.
Ook het streefjaar 2015 is niet toevallig gekozen. Tegen dan zijn de eerste metrotreinen bijna vijftig jaar oud en hebben ze hun beste tijd gehad.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Op die lijn zouden dan metrostellen rijden zonder chauffeur.
De MIVB is samen met een delegatie van het Brussels Parlement gaan kijken in Parijs. Daar rijdt al een volledig geautomatiseerde metrolijn.
Ook het streefjaar 2015 is niet toevallig gekozen. Tegen dan zijn de eerste metrotreinen bijna vijftig jaar oud en hebben ze hun beste tijd gehad.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Idd, dat werkt héél goed, heb het es een week, elke dag genomen. BTW de DLR is gemaakt door Bombardier. Het is misschien het enige transportmiddeel in GB die goed werkt, en veilig is :p Die andere metrostellen van Londen (die wit-rood-blauwe) zijn van GEC-ALSTHOM.Pierre schreef:Ze zouden dan beter in Londen gaan kijken, naar de Docklands Light Railway.
veilig? Ik ik heb toch al eventjes gelezen dat er daar een metro in een bocht door een te hoge snelheid tegen de rand was gecrasht...
Maar dat is ook wel het enige wat ik ervan gehoord had...
En die ge-automatiseerde metro in Parijs, is dat niet die ene waar elk spoor overkapt is met een glazen wand, waarin deuren zijn gemaakt die pas opengaan als de metro er stilstaat, om persoonsongevallen te voorkomen.
Maar dat is ook wel het enige wat ik ervan gehoord had...
En die ge-automatiseerde metro in Parijs, is dat niet die ene waar elk spoor overkapt is met een glazen wand, waarin deuren zijn gemaakt die pas opengaan als de metro er stilstaat, om persoonsongevallen te voorkomen.
Voor zo ver ik weet is de metro van Rijsel (Lille) volledig geautomatiseerd en dat is die met zijn glazen wand op het perron.Wover schreef:En die ge-automatiseerde metro in Parijs, is dat niet die ene waar elk spoor overkapt is met een glazen wand, waarin deuren zijn gemaakt die pas opengaan als de metro er stilstaat, om persoonsongevallen te voorkomen.
Ik heb het specifiek over de DLR, die is wel veilig, en kan ieder moment door een persoon worden overgenomen enzo...Wover schreef:veilig? Ik ik heb toch al eventjes gelezen dat er daar een metro in een bocht door een te hoge snelheid tegen de rand was gecrasht...
Maar dat is ook wel het enige wat ik ervan gehoord had...
Dat is in Lille (Rijsel) zo, daar is een glazen wand, en de deuren van de metro en de wand gaan dan perfect gelijktijdig open!Wover schreef:En die ge-automatiseerde metro in Parijs, is dat niet die ene waar elk spoor overkapt is met een glazen wand, waarin deuren zijn gemaakt die pas opengaan als de metro er stilstaat, om persoonsongevallen te voorkomen.
>Zie bovenstaande post...
Inderdaad, die lijn in Parijs, lijn 14, heeft een glazen wand in elk station.Wover schreef:En die ge-automatiseerde metro in Parijs, is dat niet die ene waar elk spoor overkapt is met een glazen wand, waarin deuren zijn gemaakt die pas opengaan als de metro er stilstaat, om persoonsongevallen te voorkomen.
Ik ben toch niet zo aan zo'n glazen wanden! Het mag wel veilig zijn, maar ik vind, als je op een perron staat, dat je ook goed de sporen moet kunnen zien. Het is veel te kooiachtig op die manier, vind ik!
En is het niet zo dat er op iedere trein van de DLR een veiligheidscontroleur meerijdt, die in ieder geval kan ingrijpen?
En is het niet zo dat er op iedere trein van de DLR een veiligheidscontroleur meerijdt, die in ieder geval kan ingrijpen?
Ja , maar wel alleen diegene van de Jubilee (grijze lijn) en Central Line (rode lijn) hé .. die dateren van resp. 1996 en 1993.De stellen die op de andere lijnen rijden , die van 1967 en van 1971 zijn van Metro Cammell en zijn gemoderniseerd geweest door Bombardier ..SIMPY.be schreef:Die andere metrostellen van Londen (die wit-rood-blauwe) zijn van GEC-ALSTHOM.