Tram 24 (Antwerpen)
Geplaatst: 18 jan 2011, 18:20
Ik heb ergens gelezen maar ik weet niet waar dat ze nieuwe trammen gingen inzetten zoals die in de premetro gebruiken.
En wanneer komen die?mikes2 schreef:De tram 24 zit elke dag vol het zou toch handiger zijn als ze nieuwe trammen inzetten met meer capaciteit denk ik toch ?
Eind dit jaar komen er nog 13 bij, dat zijn dan ook meteen de laatste van dit type. Vergeet ook niet dat het allemaal wat krap zit qua stelplaats in Antwerpen, de nieuwe remise is voor 2012 als ik het goed onthouden heb.mikes2 schreef:En wanneer komen die?mikes2 schreef:De tram 24 zit elke dag vol het zou toch handiger zijn als ze nieuwe trammen inzetten met meer capaciteit denk ik toch ?
Is De Lijn al bezig met het aanvragen van offertes voor de volgende reeks trams?kika schreef: Eind dit jaar komen er nog 13 bij, dat zijn dan ook meteen de laatste van dit type. Vergeet ppl niet dat het allemaal wat krap zit qua stelplaats in Antwerpen, de nieuwe remise is voor 2012 als ik het goed onthouden heb.
Nog sterker:K V B schreef:Is De Lijn al bezig met het aanvragen van offertes voor de volgende reeks trams?
Huurkoop gaat geloof ik niet door, vermoed dat het huur op lange termijn wordt. Vraag me niet wat voor trams het worden van welke fabrikanten, over dit weet ik ook enkel 'wat er in de gazet staat.'De Lijn koopt en huurt 88 trams. Het eerste lot van 21 wordt gekocht [...] Maar ze zullen pas vanaf midden 2012 kunnen worden ingezet. Dan pas is de tramstelplaats (of de garage van de trams) op de grens van Deurne en Wijnegem afgewerkt.[...]Na het eerste lot van de bestelling gaat De Lijn, voor de 67 overige tramstellen, over op de formule van huurkoop.
Het laatste wat ik er over gehoord had was dat dat dus een struikelblok was: afspreken wat bij het klein onderhoud hoort, waar het gebeurd,.... De Miva wilde liefst haar eigen personeel inzetten voor al het onderhoud. Enfin, voelt u de bui al hangen?dentheo schreef:Zou de nieuwe tramstelplaats dan toegewezen worden aan de leverancier van die trams ?
Kan hij gelijk het onderhoud daar doen.
Dit gaat nog wel effe duren, éérst de leveringen van de laatste reeks Hermelijnen.K V B schreef:Is De Lijn al bezig met het aanvragen van offertes voor de volgende reeks trams?kika schreef: Eind dit jaar komen er nog 13 bij, dat zijn dan ook meteen de laatste van dit type. Vergeet ppl niet dat het allemaal wat krap zit qua stelplaats in Antwerpen, de nieuwe remise is voor 2012 als ik het goed onthouden heb.
Miva bestaat niet meer hoor, het is nu De Lijnkika schreef:Het laatste wat ik er over gehoord had was dat dat dus een struikelblok was: afspreken wat bij het klein onderhoud hoort, waar het gebeurd,.... De Miva wilde liefst haar eigen personeel inzetten voor al het onderhoud. Enfin, voelt u de bui al hangen?dentheo schreef:Zou de nieuwe tramstelplaats dan toegewezen worden aan de leverancier van die trams ?
Kan hij gelijk het onderhoud daar doen.
Ah ik had net gehoord dat ze een grote reeks lagevloers voor zowel de kust als gent en antwerpen wilde kopen?Lekens M. schreef: En de verre toekomst ivm nieuw materiaal, dat is dus afwachten. Het is al wel geweten dat De Lijn terug trams wilt met klasieke draaistellen, van de Hermelijnen is geweten dat ze een grotere slijtage toebrengen aan de sporen dan tegenover de pcc's.
Je bedoelt waarschijnlijk prijsaanvragen ?Shrek schreef: Nuja het zijn toch allemaal maar wilde geruchten, offertes zijn er immers nog niet uitgeschreven...
Pssst: er bestaan zoekmachines, archieven en catalogussen. Zulke recente zaken zijn heel snel en gemakkelijk terug te vinden. Uiteraard koop je die niet per postorder met een vaste prijs in de catalogus: dat is maatwerk (kleurstelling, Gent heeft 2 stuurposten nodig, Antwerpen maar 1, meterspoor,.... quantumkorting). Koenot, Luc: Flash 2006, Atlas Belgische Trams, Metro's en Trolleybussen zegt ~ € 1.6 - 1.9 miljoen. Het laatste lot (13) kostte volgens 'de gazet (staat ook op internet)' €32 miljoen. Mag je zelf uitrekenen wat dat per stuk is. En dan zie je ook dat die prijzen niet constant zijn.mikes2 schreef:Hoeveel kost zo'n nieuwe hermelijn (1) ?