Spooktunnels Premetro Antwerpen

Smalspoor, tram en light-rail in België
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door TommyG »

Hoi,

een hele tijd geleden riskeerde ik zowat mijn leven om deze beelden te kunnen maken. Afbeelding De hele gallerij vind je hier : http://www.digitalviolence.be/Gallery/U ... index.html

Tips omtrent verlaten/vervallen gebouwen die iets met treinen en/of trams te maken hebben zijn altijd welkom.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door Steve »

De Métro Léger de Charleroi is altijd een aanrader, verschillende stations, tunnels en eigen beddingen die volledig of gedeeltelijk afgebouwd zijn maar nu verlaten...

Een van die antennes (Gilly - Soleilmont) wordt nu wel afgewerkt en zal binnenkort in dienst komen.

PS. waarom schrijf je dat je je leven bijna op het spel gezet hebt? Is de toegang naar de tunnels zo gevaarlijk, of is er iets anders gebeurd?
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door TommyG »

Om in de ongebruikte tunnels te geraken moet je eerst een stuk door een tunnel die nog heel veel gebruikt wordt... Was toch redelijk spectaculair, al is "leven op het spel zetten" wel fel overdreven natuurlijk :-)

MLC ken ik wel, al héél veel foto's van gezien, zo veel dat de zin om ze zelf te bezoeken ontbreekt ;-)
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door Robin »

Als ze u daar pakken dan riskeer je wel iets :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door Dieselfreak »

Ziet er mystiek uit! 8)
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door Asterix »

TommyG schreef:Om in de ongebruikte tunnels te geraken moet je eerst een stuk door een tunnel die nog heel veel gebruikt wordt... Was toch redelijk spectaculair, al is "leven op het spel zetten" wel fel overdreven natuurlijk :-)
Ben je doorheen bereden tunnels gestapt? :shock:
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door TommyG »

Robin schreef:Als ze u daar pakken dan riskeer je wel iets :mrgreen:
Tja, story of my life... Ik maak veel foto's op plaatsen waar je niet mag zijn, dus dat risico van gepakt te worden neem ik er graag bij, kost je maximum 100€ boete ofzo...

Bereden metrotunnels ja...
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door apestaart »

Ja, als je geld teveel hebt is dat niks, als je het niet te breed hebt zou je wel uitkijken. :x
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door TommyG »

Geld teveel heb ik zeker niet...

Maar de ervaring om een hele dag rond te lopen in die tunnels is me de eventuele boete wel waard. Zonder overdrijven was dit een ervaring om nooit meer te vergeten.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door Asterix »

TommyG schreef:Maar de ervaring om een hele dag rond te lopen in die tunnels is me de eventuele boete wel waard. Zonder overdrijven was dit een ervaring om nooit meer te vergeten.
Dat kon 2 jaar geleden probleemloos bij een opendeur van de tunnels :wink:
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door dentheo »

TommyG schreef:Geld teveel heb ik zeker niet...

Maar de ervaring om een hele dag rond te lopen in die tunnels is me de eventuele boete wel waard. Zonder overdrijven was dit een ervaring om nooit meer te vergeten.
Geluk gehad dat ze het licht niet uitdeden om energie te sparen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door TommyG »

de lichten kan je daar zelf bedienen, geen probleem, dat wist ik op voorhand en we hadden genoeg extra verlichting voor noodgevallen mee...

De opendeurdag... Als je daar dan al foto's kon maken met een statief zonder anderen te hinderen dan zouden er gegarandeerd andere mensen op de foto's staan, en dat is niet de bedoeling.
Snap je dat nu echt niet?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door Asterix »

TommyG schreef:De opendeurdag... Als je daar dan al foto's kon maken met een statief zonder anderen te hinderen dan zouden er gegarandeerd andere mensen op de foto's staan, en dat is niet de bedoeling.
Snap je dat nu echt niet?
Je mag gerust uw arrogante toon achterwege laten. Ik denk dat ik mij al goed kan inbeelden hoe het er HIER is aan toe gegaan. Het zullen wellicht altijd de anderen zijn die u niet snappen. Moet zwaar om leven zijn. Sterkte.
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door KB »

TommyG schreef:de lichten kan je daar zelf bedienen, geen probleem, dat wist ik op voorhand en we hadden genoeg extra verlichting voor noodgevallen mee...

De opendeurdag... Als je daar dan al foto's kon maken met een statief zonder anderen te hinderen dan zouden er gegarandeerd andere mensen op de foto's staan, en dat is niet de bedoeling.
Snap je dat nu echt niet?
Zolang je geen anderen in gevaar brengt en niet begint te zeuren als je gestraft/beboet wordt voor je daden, kan ik er mee leven. Ik kan me wel voorstellen dat het speciaal is daar, maar ik kan me ook wel voorstellen dat het niet voor niks is dat je daar niet zomaar mag komen.
L'union fait la force.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Spooktunnels Premetro Antwerpen

Bericht door Asterix »

KB schreef:Zolang je geen anderen in gevaar brengt en niet begint te zeuren als je gestraft/beboet wordt voor je daden,
Ongetwijfeld zal er dan wel een Problemen-met-treinbegeleidster-achtig topic worden geopend door één of andere aandachtzoeker.
Plaats reactie